morsan Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Inspirert av tråden under: Hvem ellr hva har dere egne kjælenavn på? Her i gården er det kun hsuets barn som nyter gleden av å ha masse kjælenavn, og av og til barnets far! Det er ingen kjælenavn på hus, bil, kjønnsorganer, vaskemaskina eller mobiltelefonen! ;-) Hva med dere? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hmm.... Ungene har jo tusen kjælenavn hver og kjæresten ligger ikke langt bak han heller, men utover det? Hesten til kjæresten selvfølgelig, men ingen _ting_ nei. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Her hos oss er det kun barna som har kjælenavn. Og det er bare jeg som bruker kjælenavn på barna, får litt "kjeft" noen ganger av sambo når jeg kaller barna med kjælenavn. "de har nå navn da" sier han. Men jeg bruker nå kjælenavn på barna allikevel jeg da. 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Her hos oss er det kun barna som har kjælenavn. Og det er bare jeg som bruker kjælenavn på barna, får litt "kjeft" noen ganger av sambo når jeg kaller barna med kjælenavn. "de har nå navn da" sier han. Men jeg bruker nå kjælenavn på barna allikevel jeg da. Det er nå koselig med kjælenavn på de søte små! :-) Åtteåringen min synes fortsatt det er kjempestas å bli kalt med diverse kjælenavn, men ikke så venner hører det, forståss! ;-) 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Det er nå koselig med kjælenavn på de søte små! :-) Åtteåringen min synes fortsatt det er kjempestas å bli kalt med diverse kjælenavn, men ikke så venner hører det, forståss! ;-) Nei, kan nå forstå at man ikke bruker kjælenavn når andre hører det, når de er 8 år. Da er de jo store. Sønnen min som snart er 4 elsker at jeg bruker kjælenavn på han, datteren min som er 15 liker det også, dog bare når ingen andre er tilstede. Og det respekterer jeg så klart. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Verken blomsterpotter, bilen eller andre gjenstander har kjælenavn hos oss. Heller ikke kroppsdeler eller mennesker. Jeg hadde et kjælenavn i oppveksten. Det var OK helt til jeg ble 6 - 7 år, da syntes jeg det ble flaut. Men da var det blitt en vane så det ble brukt til jeg var sånn ca fjortiss. Faren min bruker det fortsatt.. Nå syns jeg det er litt koselig da ) 0 Siter
Gyda Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Kjæle- og kjæle- ... Men den første PC-en vår døpte jeg Reidun. Hun ble nesten som en konkurrent i forholdet vårt. Typen min var jo mye mer interessert i henne enn i meg. Jeg var nesten i ferd med å utvikle et sjalusiforhold til henne. Neida, Reidun hadde nok ikke det som virkelig skulle til. Der danka jeg henne rett ut og i senk. (Og så hadde jo jeg teven i fred, da.) ) 0 Siter
flisa Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Nei - ikke her heller -jeg er kjedelig sånn - også :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Nei - ikke her heller -jeg er kjedelig sånn - også :-) Kjedelig???!! Pføy! ;-) 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Nei - ikke her heller -jeg er kjedelig sånn - også :-) Du virker da langt fra kjedelig.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ungene og bilen. Bilen er det minstemann som har funnet navnet på. Den heter Skæli *knis* 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Barna har mange kjælenavn. Og så har bilen min et kjælenavn. Husbondens bil derimot, er navnløs. 0 Siter
amber sun Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Bare barnet har kosenavn her. 0 Siter
Gregga Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Oppvaskmaskina mi heter George Clooney - fordi den er der for å behage meg:-) 0 Siter
Gregga Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Oppvaskmaskina mi heter George Clooney - fordi den er der for å behage meg:-) Også bilen min da, glemte den. Lyder(?) navnet Frida..fordi = grønn = frosk = Frida Frosk. Å kjære vene, for humor jeg har ...:-/ 0 Siter
Freya Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Det eneste vi har utnavn på, er naboen. Hoho. 0 Siter
annegunn Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Oppvaskmaskina het Pernille i gamle dager - men det var en annen enn den vi har nå. Jentungen har noen få kallenavn. Ett av den er lille godklumpen - da pleier hun å kalle meg 'store godklump' tilbake. Her om dagen byttet hun til dobbeltgodklumpen... Og puekatten kalles katteslaktet innimellom, eventuelt masekråka. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Pcen er oppkalt etter sønnene til vår tidligere husvert:-) Hunden blir ofte kalt snusen eller kosebamsen. Samboeren min hadde to planter som han har navn på! Men den ene, Kåre er død. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hos oss er det som hos dere. Barna har massevis av kjælenavn, og pappa'n noen. Ellers kalles alt ved sitt rette navn. 0 Siter
Line Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Det er nok minsta mi som er ei lita snuppeluppe eller snupsi. Hun svarer nå på tiltale uansett hva jeg finner på å kalle henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.