favn Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Politiet har gått ut med varsling om hvor en mann som har forgrepet seg og voldtatt barn flere ganger, har bosatt seg i et typisk familieområde, 100 meter fra en barnehage og like ved en barneskole. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290541 Samfunnet skal beskytte folk og spesielt barn mot farlige elementer. Jeg kan ikke få understreket nok hvor bra politiets varsel er. Det jeg stiller spørsmål ved, er at det åpenbart er en glipp, et svart hull, mellom det denne mannen er dømt for og den viten angjelde sosialkontor har. Noen må med vitende og vilje ha lagt lokk på mannens rulleblad, et ikke hvilket som helst rulleblad - en pedofil (eller vanevoldtektsforbryter) er IKKE å sammenligne med andre forbrytere. Kjør debatt, hvordan bør samfunnet og myndigheter håndtere slike 'menn'? Skal de feks fritt få bo ved barnehagen og skolen din? Hvis ikke, hvor skal de bo? 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Kan egentlig ikke skjønne at det betyr noe hvor de bor, når de fleste reiser langt for å praktisere sine tilbøyeligheter. Det må vel være følelsene som løper av med folk igjen. Er det så vanskelig å ta seg sammen og tenke rasjonelt og sette fokus der det hjelper for noe? Mye av debattten minner mer om flaksende hysteriske høns enn rasjonelle mennesker. Hønseflaksing hvirvler opp støv og ikke stort annet. 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Det glemte jeg å skrive. De kan bo et sted hvor døra er låst og nøkkern på havets bunn. Ellers kan adressen være hvor som helst for meg. 0 Siter
Gyda Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 "Han er dømt flere ganger for overgrep mot små barn - og også for flere tilfeller av voldtekt av mindreårige. 49-åringen er nå siktet og under etterforskning for nok et sex-overgrep mot et barn. Det skal angivelig ha skjedd på stedet han nettopp har flyttet fra." Han virker rimelig notorisk, og da er jeg så egoistisk som småbarnsmor at jeg ønsker sånne dit pepper'n gror (hvis det ikke finnes barn der). Jeg har ikke noe mer konkret forslag på hvor slike skal "deporteres", men hold dem langt unna barn! 0 Siter
petter smart Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Slike menn? Hva med slike kvinner? Mange overgripere (langt flere enn folk tror) er kvinner. Men skal en tolke alle innleggene om slike overgrep så er det kun de mannlige overgriperne som skal tas. De kan godt få bi nær meg eller skolen/barnehagen. Dette er da forutsatt at de bor i et stort murmygg en kaller fengsel. Altfor mange forgriper seg igjen når de slipper ut, hvorfor slippe dem ut? 0 Siter
Prozak Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Slike menn? Hva med slike kvinner? Mange overgripere (langt flere enn folk tror) er kvinner. Men skal en tolke alle innleggene om slike overgrep så er det kun de mannlige overgriperne som skal tas. De kan godt få bi nær meg eller skolen/barnehagen. Dette er da forutsatt at de bor i et stort murmygg en kaller fengsel. Altfor mange forgriper seg igjen når de slipper ut, hvorfor slippe dem ut? Hmmm...er vi der igjen, nå? :-) Ja, det finnes kvinnelige overgripere. Og ja, det har sjelden blitt snakk om opp gjennom årene, og det er dermed logisk at det kan være flere enn "vi" tror. Men de aller, aller fleste som begår voldelige overgrep er menn. Det er en så stor andel at det blir tull å argumentere mot det med at det finnes kvinner som gjør det også. Det blir som å argumentere mot at 90% av volden i gaten i Oslo begås av pakistanere (oppdiktet tall) med at de resterende ikke er pakistanere. "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.