Gå til innhold

FU : PMS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir ofte nevnt, kvinner med pms blir sett på som "hurper" ;)

Så :

Har du pms?

Når i syklusen din opptrer den? (en gang, flere ganger...)

Hvor lenge varer den?

Hvordan forandrer du deg under pmsperioden din? (sint, sur, trist osv)

Når begynte du å merke plagene under pms?

Bruker du noe for å dempe plagene og virker dette?

Takk. :)

Skrevet

Svaret mitt på første spørmålet er: Nei, jeg er ikke plaget av PMS.

Og dermed slipper jeg å svare på resten.

Heldig? ;o)

Skrevet

Jeg blir gjerne litt lettere irritert et par dager før mensen starter. Da kan det være veldig små ting som får meg til å bli sint. Alt går over når mensen starter.

Skrevet

Jeg har vært ganske plaget, har nok vært ganske sur men har vært mer plaget at jeg ble fryktelig deppa.

Jeg har ikke brukt noe for det nei.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bare litt av og til.

Får lyst på sjokolade og blir sentimental. Noen ganger blir jeg for irritert.. Men ikke spes. plaget, nei =)

Skrevet

Ingen PMS her.

Når jeg hører om hvordan andre sliter med det anser jeg meg selv som svært heldig som slippe slike plager:)

Skrevet

jeg kan merke det opp til 10 dager før. i en periode så får jeg plutselig lyst på alt som er fett. Så får jeg lyst på det som er søtt.

en uke før så er jeg fryktelig sårbar. Alt som sies til meg tar jeg opp i absolutt verste mening:). Jeg tror at alle har baktanker med hva de sier om meg. Jeg tror at de baksnakker meg og ikke vil ha noenting med meg å gjøre. Jeg føler meg da rett og slett som et lite null, og er nærmest suicidial når det pågår.

Så blir jeg samtidig fryktelig irritabel. Å gå i et kjøpesenter kan være uuholdelig når jeg må høre på småunger som skriker, eller folk som ler høyt eller lager støy. Aller verst er det hvis det er kø'er noe sted. Blir dritsur hvis jeg må vente lenge i kø bare hvis noen skal koseprate med kassadama eller diskutere prisen på en vare.

Så når mensen kommer tilbake så er jeg meg selv igjen og innser hvor paranoid jeg har vært.

Har begynt på p-piller når i håp om at det skal hjelpe noe. Foreløpig har jeg fått humørsvingninger men det kan ikke helt sammenliknes med PMS Men merker at jeg er rimelig sur, ja.

PMS er et helvete!!!. Hvorfor er guttene forskånet for dette?.

Skrevet

jeg kan merke det opp til 10 dager før. i en periode så får jeg plutselig lyst på alt som er fett. Så får jeg lyst på det som er søtt.

en uke før så er jeg fryktelig sårbar. Alt som sies til meg tar jeg opp i absolutt verste mening:). Jeg tror at alle har baktanker med hva de sier om meg. Jeg tror at de baksnakker meg og ikke vil ha noenting med meg å gjøre. Jeg føler meg da rett og slett som et lite null, og er nærmest suicidial når det pågår.

Så blir jeg samtidig fryktelig irritabel. Å gå i et kjøpesenter kan være uuholdelig når jeg må høre på småunger som skriker, eller folk som ler høyt eller lager støy. Aller verst er det hvis det er kø'er noe sted. Blir dritsur hvis jeg må vente lenge i kø bare hvis noen skal koseprate med kassadama eller diskutere prisen på en vare.

Så når mensen kommer tilbake så er jeg meg selv igjen og innser hvor paranoid jeg har vært.

Har begynt på p-piller når i håp om at det skal hjelpe noe. Foreløpig har jeg fått humørsvingninger men det kan ikke helt sammenliknes med PMS Men merker at jeg er rimelig sur, ja.

Har du prøvd nattlysolje-kaplser? Det hjelper mange mot pms-plager. Fåes på helsekost og apotek.

Skrevet

Ja, jeg merker det godt, blir nærtagende, irritabel og oppfarende... Starter ca en uke før mensen kommer.

Skrevet

Har du prøvd nattlysolje-kaplser? Det hjelper mange mot pms-plager. Fåes på helsekost og apotek.

ja det kan være en ide. Nå går jeg jo på p-piller så jeg får jo se om PMS'en forsvinner med dette før jeg begynner med kapsler i tillegg.

Skrevet

ja det kan være en ide. Nå går jeg jo på p-piller så jeg får jo se om PMS'en forsvinner med dette før jeg begynner med kapsler i tillegg.

Ja, håper seff at p-pillene hjelper deg tilstrekkelig. Men noen reagerer jo med fx humørsvingninger (gjerne måneden igjennom) på enkelte p-pille-merker, mens andre tåler hormon-prevensjon kjempebra.

Jeg fikk litt mildere PMS på p-piller enn uten, men ikke noen enorm forandring altså. Men sånt er jo veldig individuelt.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg blir dritsint og uberegnelig og bitter et par dager før mensen og deppa, utafor og sippete de første dagene jeg har den. Ingenting hjelper mot sint, litt kakao/cola, og trøst og teppe&sofa hjelper ganske godt mot deppa&sippete.

Vet ikke om det kvalifiserer til PMS akkurat,men jeg er ganske plaget av mensen. Ikke bare blir humøret mitt uberegnelig og rart, jeg får også fryktelig vondt, noen ganger mer enn andre ganger, men allikevel. Det er noe jævla herk.

Skrevet

Forskånet? Vi må jo leve med dere når dere er sånn....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...