Gå til innhold

Postkassa er langt vekk!

Anbefalte innlegg

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Har du noen ide om hvordan jeg kan ordne så jeg ser når posten er kommet, og om det er post i den?

Jeg kan se postkassa fra vinduet.

Ikke så morsomt når det øsregner og jeg har slitt meg fram til postkassa i storm, for å finne den tom som et egg, og senere må dit en gang til.

Selvsagt kan jeg vente så lenge at jeg er sikker på at det er levert, eller bare gå dit på søndager.

Veien går slik at jeg bare ser postbilen et øyeblik når den stopper ved kassa.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jeg kom over noe på nettet en gang (husker ikke hvor) hvor de solgte en trådløs elektronisk dings, du plasserte en sensor i postkassa og så pep det eller noe sånt i en mottaker hjemme hos deg når det ble lagt post i kassen.

Skrevet

Er det ikke sånn at du kan ha postkassa på husveggen om du vil nå da? Så slipper du den lange avstanden?

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Er det ikke sånn at du kan ha postkassa på husveggen om du vil nå da? Så slipper du den lange avstanden?

Det går ikke, da må postmann Pat gå ut av bilen og traske et stykke, stakkar. Selv om den trinne kroppen sikkert kunne trenge å få vekk litt kilo.

Posten generaliserer ved å si at "hvis alle skulle få posten på døra, måtte vi hatt to ansatte og to biler til".

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg kom over noe på nettet en gang (husker ikke hvor) hvor de solgte en trådløs elektronisk dings, du plasserte en sensor i postkassa og så pep det eller noe sånt i en mottaker hjemme hos deg når det ble lagt post i kassen.

Tja, god grunnide.

Skulle vel gå an å lage en plate i bunn med en bryter?

Skrevet

Postmannen kommer vel på døra med pakker, penger o.l.? Du får bestille masse varer, så du får en pakke i posten hver dag...

Min mor er forresten 80 år, og kan ikke engang se postkassa. Hun må gå opp en lang bratt vei for å hente posten. Litt trim har man da godt av! Min tante fikk flyttet postkassen nærmere huset; jeg mener hun søkte da hun hadde dårlig hofte hofte.

Jeg leste nylig i avisen om et 80-90 år gamemlt par som fikk post to ganger i uken. De andre dagene kunne de hente posten i postkassa ved hovedveien noen km borte...Ganske enkelt for skrøpelige folk uten bil!

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Postmannen kommer vel på døra med pakker, penger o.l.? Du får bestille masse varer, så du får en pakke i posten hver dag...

Min mor er forresten 80 år, og kan ikke engang se postkassa. Hun må gå opp en lang bratt vei for å hente posten. Litt trim har man da godt av! Min tante fikk flyttet postkassen nærmere huset; jeg mener hun søkte da hun hadde dårlig hofte hofte.

Jeg leste nylig i avisen om et 80-90 år gamemlt par som fikk post to ganger i uken. De andre dagene kunne de hente posten i postkassa ved hovedveien noen km borte...Ganske enkelt for skrøpelige folk uten bil!

Jeg er nok for sprek :)

I det siste har det regna vannrett, og vind som kan blåse hjernen ut av øra på deg.

Paraply? Heldig hvis du greier å holde på den, eller slå den opp i det hele tatt.

Er det sol og fint vær, er det ikke problem.

Gjest Postkvinne Patty
Skrevet

Det går ikke, da må postmann Pat gå ut av bilen og traske et stykke, stakkar. Selv om den trinne kroppen sikkert kunne trenge å få vekk litt kilo.

Posten generaliserer ved å si at "hvis alle skulle få posten på døra, måtte vi hatt to ansatte og to biler til".

"Det går ikke, da må postmann Pat gå ut av bilen og traske et stykke, stakkar. Selv om den trinne kroppen sikkert kunne trenge å få vekk litt kilo."

Saken er at om alle skulle kreve ekstraservice, så må postmann Pat gå ut av bilen sin og traske til alle sammen, du trenger bare gå til en postkasse.

Det er forferdelig synd på deg som må gå helt til postkassen for å hente posten din. Dakar liten.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

"Det går ikke, da må postmann Pat gå ut av bilen og traske et stykke, stakkar. Selv om den trinne kroppen sikkert kunne trenge å få vekk litt kilo."

Saken er at om alle skulle kreve ekstraservice, så må postmann Pat gå ut av bilen sin og traske til alle sammen, du trenger bare gå til en postkasse.

Det er forferdelig synd på deg som må gå helt til postkassen for å hente posten din. Dakar liten.

Hi-hi.

Jeg klager ikke, og det blir mange turer ut i andre ærender, men det ville vært praktisk med et signal.

Kanskje jeg bare lager et flagg som er festet inni kassa som budet bare kan vippe ut samtidig som hun/han legger noe oppi?

Skrevet

Vi er heldig som ikke har andre bekymringer enn postkasser noen hundre meter fra huset og regnvær. Heldigvis er de færreste av oss lagd av sukker og de fleste av oss har to bein som faktisk opprinnelig var ment til å gå på.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Vi er heldig som ikke har andre bekymringer enn postkasser noen hundre meter fra huset og regnvær. Heldigvis er de færreste av oss lagd av sukker og de fleste av oss har to bein som faktisk opprinnelig var ment til å gå på.

Jeg har andre bekymringer også, men ikke noe dere kan hjelpe meg med.

Et lass med ved som skal fra A til B, og det er langt!

Gjest Postkvinnen Patty
Skrevet

Hi-hi.

Jeg klager ikke, og det blir mange turer ut i andre ærender, men det ville vært praktisk med et signal.

Kanskje jeg bare lager et flagg som er festet inni kassa som budet bare kan vippe ut samtidig som hun/han legger noe oppi?

Ja, sånne som de har på amerikanske tegnefilmer .. Kanskje de finnes i virkeligheten også? Jeg er jo ikke uenig i at det hadde vært praktisk.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Ja, sånne som de har på amerikanske tegnefilmer .. Kanskje de finnes i virkeligheten også? Jeg er jo ikke uenig i at det hadde vært praktisk.

Du aner ikke hva bønder kan lage selv. Det kan jo bare være en tøybit festa til lokket også? Som kommer ut når lokket åpnes? Eller med en fjærende pinne som spretter opp av seg selv nedifra kassa?

tenke-tenke

Skrevet

Jeg legger bare lokket godt på, men den lille saken der man kan feste en lås foldet helt ned.

Det gidder aldri postbudet, og dermed er det lett å se når han har vært der.

Ellers selger det lokale postkontoret her ihvertfall postkasser med sensor.

Gjest papirtiger
Skrevet

Skulle tro at du av alle mennesker ville forstå at postmenn ikke vil gå til døra.

Makan til latskap. Og da snakker jeg ikke om postmenn.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Jeg legger bare lokket godt på, men den lille saken der man kan feste en lås foldet helt ned.

Det gidder aldri postbudet, og dermed er det lett å se når han har vært der.

Ellers selger det lokale postkontoret her ihvertfall postkasser med sensor.

Takk, da skal jeg sjekke med posten igjen. Postkontorfolka jeg snakket med i går hadde sikkert ikke fått morranummeret sitt, for de var ikke så snakkesalige. Jeg mistenkte at flere har samme øsnke/problem.

Skrevet

Postmannen kommer ikke med pakker på døra med mindre man har landpostbud. Vanlig postbud leverer i postkassa om mulig, eller legger lapp der om at du må hente forsendelsen på postkontoret/post i butkk.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Skulle tro at du av alle mennesker ville forstå at postmenn ikke vil gå til døra.

Makan til latskap. Og da snakker jeg ikke om postmenn.

Jeg forstår, men prøver å finne en løsning.

De er deilig å være lat, skal jeg si deg ;-)

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Postmannen heter "Foljommer" i flg en liten frøken. En dag finner jeg vel ut hva det betyr.

Jeg fikk to pakker i dag, og fikk melding med SMS med en gang de kom med bilen til butikken her nede, det er litt fint da.

Skrevet

Postmannen heter "Foljommer" i flg en liten frøken. En dag finner jeg vel ut hva det betyr.

Jeg fikk to pakker i dag, og fikk melding med SMS med en gang de kom med bilen til butikken her nede, det er litt fint da.

Jeg fikk også SMS sist det kom pakke. Problemet var at før meldinga kom hadde jeg både sjekka på nettet et pakken var ankommet, OG henta pakken på posten. Det tok faktisk et par timer før meldinga tikka inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...