Gjest mange spørsmål her Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg er 30 år og har et barn som straks blir 6 år. Da jeg var 16 år måtet jeg fjerne en eggstokk pga. en stor cyste på den (som en appelsin) som hadde ødelagt eggstokken. Da jeg ønsket barn sluttet jeg på p-piller i mai, brukte kondom et par måneder, og ble gravid i november (altså i 4 pp). Nå begynner vi å ønske oss søsken til 6 åringen, og satte igang med prøving for ett år siden. Ble gravid i 2 pp, men det endte i svært tidlig SA (to dager etter positiv test). Så ventet vi i noen måneder og prøvde igjen, og ble da gravid i 3 pp, dette endte i MA i uke 12 nå i vår (trist). Så ventet vi igjen i noen måneder og nå er vi i vår 3pp igjen. Jeg lurer på om jeg har EL hver måned, har bestandig trodd det ettersom legen min for 14 år siden sa at den andre tar over produksjonen og man har EL hver måned. Nå har jeg lest at dette nødvendigvis ikke er tilfelle. Ettersom det later til at jeg blir ganske så lett gravid iallefall har jeg ikke tenkt mer på det. Men stemmer det? Jeg tar EL tester og de gir positivt utslag nesten hver måned. Da jeg var på UL i forbindelse med MA, sa gynekologen at "den eggstokken som er igjen ser flott ut og med flotte egg", kan man "se" at eggene er flotte? og det var mange sa hun. Det antar jeg nok at man ser... Jeg er nå svært engstelig for at våre muligheter for et barn til sakte men sikkert blir borte ettersom jeg blir eldre. Bør jeg jevnlig ta GU for å sjekek at jeg ikke før en ny cyste? Eller er ikke dette nødvendig siden det er 14 år siden den forrige? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198764-en-eggstokk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.