Gå til innhold

Hva heter ordet "mulvarp" på engelsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenker ikke på selv ordet mulvarp, men på begrepet som blir brukt når mennesker utgir seg for å være noe annet enn hva de er?

noen forslag?

Skrevet

Det heter "mole" i begge tilfeller, altså også "where a spy is placed deep inside an organisation to ..." osv

I følge Oxford Concise Dictionary.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

"mole" sa de på TV om en spion i regjeringen. Altså en som påvirker og endrer politikken hemmelig og ulovlig i noens intresse.

Skrevet

"mole" sa de på TV om en spion i regjeringen. Altså en som påvirker og endrer politikken hemmelig og ulovlig i noens intresse.

Takk da bruker jeg det:)

Skrevet

Takk da bruker jeg det:)

Eller mouldwarp... (Tuller.):)

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Eller mouldwarp... (Tuller.):)

Vålerengelsk?

Skrevet

Vålerengelsk?

Det er slik de snakker i ville vesten... Neida;)

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Det er slik de snakker i ville vesten... Neida;)

Da er de temmelig ville spør du meg. :)

Skrevet

Da er de temmelig ville spør du meg. :)

I en tråd i går så ble det til at vi som bor i vest bor i ville vesten, og de som bor i øst bor øst for eden.:)

Gjest schnachtswürde
Skrevet

I en tråd i går så ble det til at vi som bor i vest bor i ville vesten, og de som bor i øst bor øst for eden.:)

Nord for Sinsenkrysset=samer.

Skrevet

Nord for Sinsenkrysset=samer.

Og de som bor i Kristiansand bor i syden....

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Og de som bor i Kristiansand bor i syden....

Er det ikke der det blåser så fært?

Skrevet

Er det ikke der det blåser så fært?

Joda, her i ville vesten blir vi nesten tatt av vinden... ;)

Skrevet

I den ordboken jeg fant på nette, var muldvarp kun oversatt med mole. Heter det mole i begge betydninger på engelsk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...