Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å svi av et par svinekoteletter i en nyinnkjøpt teflonpanne. Til tross for 100 års garanti på belegget, var den gamle moden for skraphaugen. Vi kjøper alltid teflonpanner.

Og vi bruker alltid margarin eller olje når vi steker. Finnes det noen der ute som bare fyrer opp og hiver rett i panna uten noen for for smøring?

Skrevet

Jeg bruker ikke alltid stekefett. Spesielt ikke på kjøttdeig, bacon og annen mat med høyt fettinnhold. Ellers bruker jeg olje.

For at "slipplett-belegget" skal holde lenger må du være nøye med å vaske det med oppvaskmiddel, og varme opp pannen med olje en gang i blandt.

Du sier panna di hadde 100 års garanti. Vanlig levetid for panner med belegg er ca fem år...Uansett kvalitet og merke.

Hvilket merke har du?

Skrevet

Jeg bruker ikke alltid stekefett. Spesielt ikke på kjøttdeig, bacon og annen mat med høyt fettinnhold. Ellers bruker jeg olje.

For at "slipplett-belegget" skal holde lenger må du være nøye med å vaske det med oppvaskmiddel, og varme opp pannen med olje en gang i blandt.

Du sier panna di hadde 100 års garanti. Vanlig levetid for panner med belegg er ca fem år...Uansett kvalitet og merke.

Hvilket merke har du?

Tefal. 100 år var litt overdrevet. Det er sånn de sier på TV shop; LIVSTIDSGARANTI OG DU TRENGER ALDRI BRUKE FETT IGJEN!!!!!

Jeg prøvde å steke pannekaker uten smør i panna, det gikk ikke bra. Da kan man like godt kjøpe ei skikkelig jernpanne, den tar da aldri slutt?

Skrevet

Tefal. 100 år var litt overdrevet. Det er sånn de sier på TV shop; LIVSTIDSGARANTI OG DU TRENGER ALDRI BRUKE FETT IGJEN!!!!!

Jeg prøvde å steke pannekaker uten smør i panna, det gikk ikke bra. Da kan man like godt kjøpe ei skikkelig jernpanne, den tar da aldri slutt?

Jeg har ei såkalt Brimipanne, i den bruker jeg ikke fett.

Speilegg f.eks. bare sklir rett ut av panna.

Skrevet

Teflon tåler ikke høy varme, da blir belegget ødelagt.

Selv foretrekker jeg jernpanne.

Gjest papirtiger
Skrevet

Teflon er litt avlegs, titan-panner er tingen nå.

Men for veldig høye temperaturer så anbefales ikke teflon/titan-panner.

Skrevet

Teflon er litt avlegs, titan-panner er tingen nå.

Men for veldig høye temperaturer så anbefales ikke teflon/titan-panner.

Titan er et belegg som skal tåle sterkere varme enn teflon. Noen tåler også stålredskap. Men selv de dyre pannene kan ha dårlige belegg, forskjellen er at de har garanti, slik at du kan bytte dem. Titan er ingen kvalitetsgaranti i seg selv, du bør undersøke kvaliteten nærmere for å finne ut om panna er god.

Gjest papirtiger
Skrevet

Titan er et belegg som skal tåle sterkere varme enn teflon. Noen tåler også stålredskap. Men selv de dyre pannene kan ha dårlige belegg, forskjellen er at de har garanti, slik at du kan bytte dem. Titan er ingen kvalitetsgaranti i seg selv, du bør undersøke kvaliteten nærmere for å finne ut om panna er god.

Bare for fremtidig referanse..det var intet svar på mitt innlegg. Svar under hovedspørsmålet når du kommer med generelle opplysninger.

Skrevet

Bare for fremtidig referanse..det var intet svar på mitt innlegg. Svar under hovedspørsmålet når du kommer med generelle opplysninger.

Sorry. Men jeg kommenterte ditt inlegg. Du sa at teflon er avleggs. Jeg mener at titan er akkurat det samme. De har byttet navn på belegget fordi teflonen fikk dårlig rykte. Samme skiten mener nå jeg :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Sorry. Men jeg kommenterte ditt inlegg. Du sa at teflon er avleggs. Jeg mener at titan er akkurat det samme. De har byttet navn på belegget fordi teflonen fikk dårlig rykte. Samme skiten mener nå jeg :-)

Men det er ikke det samme.. Forskjellige metalltyper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...