Gjest Tromsø jente 25 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Er så skuffet over arbeidsgiveren min. Har jobbet på samme arbeidsplass i åtte år og har aldri fått noen klager på det arbeidet jeg har gjort, Har derimot fått masse skryt for arbeidet mitt. For ca 1 år siden fikk vi en ny sjef for vår avdelig som var veldig koselig i begynelsen,men skinnet bedrar. Hun klager over at vi ikke gjør en bra nok jobb til stadighet. Jeg står på hode hver dag fra jeg kommer på jobbtil jeg går hjem fra jobb,men føler jo nå ettersom hun hele tiden er missfornøyd at det ikke kommer så godt med. Hun klager like mye på de andre og det er jo alltid vi det er feil med og aldri henne. Det er også folk som ikke jobber på samme sted som meg som reagerer på at hun virker sur og sier at de synes det virker som om hun tror hun eier hele verden. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for jeg er helt utslitt hver dag jeg kommer hjem fra pga dette. Hun ga også uttrykk for at hvis det ikke ble bedre ville hun finne noen andre som kunne jobbe der. Vel å merke når vi er på jobb sammen sitter hun mye i telefonen med familiemedlemmer som ikke jobber på samme sted som oss,hun tar i mot besøk fra venner og familie når vi er på jobb mens vi andre må jobbe som bare det. Jeg er så lei meg for tiden for jeg har gjort det samme i alle de åtte årene jeg har jobbet der og som sagt aldri fått noen klager og enn gjør jo så godt enn kan på jobb. Jeg er jo avhengig av og bneholde denn jobben siden jeg også har familie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198804-hva-galt-gj%C3%B8r-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har vært borti noe av det samme som deg. Jeg hadde flere sjefer på samme arbeidsplass som aldri ga ros, bare klaget når ting gikk dårlig, selv om vi alle sto på 100 % hele tida. Vi ble rett og slett tynet. Man mister motivasjonen, føler seg brukt, tømt, får ikke noe påfyll noe sted, risikerer å bli helt utbrent. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å finne meg en annen jobb så fort som mulig, for hvis du bare holder ut og holder ut, vil du kanskje gå på en skikkelig smell en dag, og det vil det ikke være verdt! Alternativt ville jeg tatt en prat med sjefen først, for å høre om det i det hele tatt er noen sjanse for å få henne til å skjønne tegninga og forandre seg. Hvis du gidder å gi henne en sjanse da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198804-hva-galt-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-1403629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hei! Jeg vet hva det vil si å ikke trives på jobb pga sjefen. Det sliter veldig på når man føler at sjefen ikke er fornøyd med noe uansett hva man gjør. Det kan være tøft å "holde ut", men jeg er ikke sikker på om det riktige er å bytte jobb i første omgang. Det fjerner ikke det _egentlige_ problemet. Har du prøvd å snakke med henne? Har dere "medarbeiderrsamtaler" eller "jobbsamtaler"? Da får man ofte anledning til å si hva man har på hjertet, både positive og negative ting. Man oppsummerer og blir enige om hva man skal jobbe med videre. Hvis dere ikke har sånne samtaler, burde du be om en. Kanskje hun ikke er klar over at hun virker (ER) sur og negativ? Kanskje hun TROR hun sier positive ting, men bare tenker dem? Hvem vet.. I tillegg til samtale kan det være en god idè å dokumentere det du tar opp med henne, og skrive ned episoder/konfrontasjoner/klager hun kommer med. Da får du en oversikt, både for din egen del og noe håndfast å gå videre med om samtalene ikke fører frem. Dersom de ikke fører frem, går du videre til ledelsen med dette, til personalsjefen eller andre over henne. Å slutte i en jobb du _egentlig_ trives i og VET at du gjør bra, pga. en negativ megge av en sjef, er fullstendig urettferdig, og jeg syns du burde "stå opp for deg selv" og si fra (til henne eller andre) - FØR du evt. tar det skrittet å slutte. Det burde være siste utvei.. Ta ansvar for deg selv og ta affære. Det kan bli ubehagelig, men jeg tror at uansett hvordan det går med jobbforholdet, vil du få det bedre med deg selv i etterkant (og kanskje underveis også). Man kommer sterkere ut når man vet at man iallefall har sagt fra og prøvd å gjøre noe med urettferdigheten! Lykke til!! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198804-hva-galt-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-1403695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ta det opp med personalesjef? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198804-hva-galt-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-1404925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det er svært lite sannsynlig at det er deg det er noe galt med. Ring arbeidslivstelefonen: 815 44 544 Åpningstider: mandag 9-15, tirsdag 12-18, onsdag 9-15, torsdag 12-18, fredag 9-15. Der kan du få gode råd. Jeg vil anta at en person som det du beskriver her ikke vil være lydhør for kritikk. Å ta ting opp med henne vil sannsynligvis gjøre ting verre. Er det ingen sjef / ledelse over henne. Om dere står samlet kan dere komme en vei. Ta også notater / før dagbok over hendelser. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198804-hva-galt-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-1404951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.