Gå til innhold

Hvor ofte har dere med småbarn besøk av andre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 3,5 år, han har nesten aldri andre unger på besøk - må være avtalt som "barnepass" på forhånd - han har ingen kamerater sånn sett - er nok litt tidlig.

5 1/2 åringen har ofte venninner innom, og vi har nok besøk av noen iallefall 4 dager i uka - dvs vi har stort sett besøk alle de dagene vi ikke selv er ute på aktiviteter. Vi har gjerne besøk stort sett hele dagen på lørdag og søndag, og ofte blir de fra lunsj og til barne-TV. Min datter er av og til på besøk hos andre, men stort sett har det ringt på døra her før hunhar tenkt tanken å gå ut...

Synes det er helt greit med besøk, og lager gjerne god lunsj e.l. til de. Hender jeg inviterer noen på juniors alder over slik at han også har noen å være sammen med.

Hvordan er det hos dere?

Gjest det blir nok oftere
Skrevet

Det hørtes travelt ut. Vi har kanskje besøk en gang i uka og går selv ut på noe.

Skrevet

Ungene er halve tiden hos meg og etter barnehage og skole (de er 5 og 7 år) er det liten tid til annet enn middag, lekser og kos. I helgene er vi innimellom borte på noe (Pirbadet, tur i skogen med tantene, hyttetur eller noe annet). Hvis vi er hjemme hender det at ungene stikker til en kompis i nabolaget eller bare er ute på lekeplassene rundt her. Vi har ikke så ofte besøk, men det er et par kompiser som av og til kommer innom.

Skrevet

Vi har ofte besøk og ungene er ofte hos andre - omtrent hver dag. Vi bor sånn til at det vrimler av barn rundt oss, og der ringer på til hverdadre ofte. Både seksåringen og fireåringen har venner som de leker med i nabolaget.

I dag ringte det på halv elleve, og bestekameraten til seksåringen vill leke. Vi skulle da på søndasskolen, og jeg spurte om han ville være med. Han ville, fikk lov hjemme og ble med. Så da hadde jeg mine tre (1,5 , 4 og 6) pluss han med fra 1045 til 1315. Da vi kom hjem løp de to guttene av sted og traff en tredje i klassen som de nå leker med. Jenta på fire fant frem sykkelen og syklet til en av de andre naboene på tre-fire år.

Kjempegreit, og kjempelettvint. Nå er de veldig mye ute, og det er jo greit. Det blir mye hvis begge de to eldte har flere venner inne samtidig.

Skrevet

12-åringen har besøk hver eneste dag, og i helgene har har ofte kamerater på overnatting. Da varter jeg gjerne opp med noe godt, og av og til leier vi film, synes det er koselig at de foretrekker å sitte hjemme fremfor å være ute på kveldstid. (enn så lenge....)

5-åringen liker å være ute og vi tar ofte en tur på lekeplassen om ettermiddagen, der treffer han masse venner, han har ofte venner på besøk han også, men ikke i like stor grad som storebroren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...