Gjest vil gjerne Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Hvor får man gjort det når man bor i Oslo? Noen som har ideer? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 For evigheter siden, da ungene mine var små, kunne man ringe Oslo kommune og få tilvist et eller flere steder, der skogen skulle tynnes likevel. Men jeg husker ikke hvilket kontor det var nå. Men det går vel an å ringe en eller annen opplysningstelefon og spørre? Vi hugget ved i Enebakk to år på rad. 0 Siter
Gjest vil gjerne Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 For evigheter siden, da ungene mine var små, kunne man ringe Oslo kommune og få tilvist et eller flere steder, der skogen skulle tynnes likevel. Men jeg husker ikke hvilket kontor det var nå. Men det går vel an å ringe en eller annen opplysningstelefon og spørre? Vi hugget ved i Enebakk to år på rad. Så gøy! Måtte dere ha øks selv? Tusen takk for tipset! :-) 0 Siter
Gjest vil gjerne Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 For evigheter siden, da ungene mine var små, kunne man ringe Oslo kommune og få tilvist et eller flere steder, der skogen skulle tynnes likevel. Men jeg husker ikke hvilket kontor det var nå. Men det går vel an å ringe en eller annen opplysningstelefon og spørre? Vi hugget ved i Enebakk to år på rad. Vent litt, der skogen måtte tynnes? Kanksje snakk om granskog? Jeg tenkte mer på å hjelpe noen med å hugge opp, fordi jeg har ikke kompetanse til å tynne skog. Men takk for svaret likevel:-) 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Så gøy! Måtte dere ha øks selv? Tusen takk for tipset! :-) Vi hadde øks, og vanlig "håndsag" - lenge før motorsaga kom inn i vårt liv. Og vi hadde ingen peiling på tynning, kommunen ga sjøl opplysninger om hvor vi kunne hugge. Jeg tror vi kom over en notis i avisen eller noe. Vi skulle bare ha det hyggelig på skogtur, og bruke det til ved, det var ikke stort annet enn lange, tynne løvtrær, tjukke som en overarm, kanskje. Men ellers kunne du jo melde deg frivillig til sånn "ved til gamle"-greier! 0 Siter
Gjest vil gjerne Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Vi hadde øks, og vanlig "håndsag" - lenge før motorsaga kom inn i vårt liv. Og vi hadde ingen peiling på tynning, kommunen ga sjøl opplysninger om hvor vi kunne hugge. Jeg tror vi kom over en notis i avisen eller noe. Vi skulle bare ha det hyggelig på skogtur, og bruke det til ved, det var ikke stort annet enn lange, tynne løvtrær, tjukke som en overarm, kanskje. Men ellers kunne du jo melde deg frivillig til sånn "ved til gamle"-greier! Hørtes hyggelig ut. Ved til gamle, ja:-) Hvor har de det, tro? Frivillighetssentraler muligens. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.