Gå til innhold

Hogge ved i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjerne
Skrevet

Hvor får man gjort det når man bor i Oslo?

Noen som har ideer?

Skrevet

For evigheter siden, da ungene mine var små, kunne man ringe Oslo kommune og få tilvist et eller flere steder, der skogen skulle tynnes likevel.

Men jeg husker ikke hvilket kontor det var nå.

Men det går vel an å ringe en eller annen opplysningstelefon og spørre? Vi hugget ved i Enebakk to år på rad.

Gjest vil gjerne
Skrevet

For evigheter siden, da ungene mine var små, kunne man ringe Oslo kommune og få tilvist et eller flere steder, der skogen skulle tynnes likevel.

Men det går vel an å ringe en eller annen opplysningstelefon og spørre? Vi hugget ved i Enebakk to år på rad.

Så gøy! Måtte dere ha øks selv?

Tusen takk for tipset! :-)

Gjest vil gjerne
Skrevet

Vent litt, der skogen måtte tynnes? Kanksje snakk om granskog? Jeg tenkte mer på å hjelpe noen med å hugge opp, fordi jeg har ikke kompetanse til å tynne skog. Men takk for svaret likevel:-)

Skrevet

Så gøy! Måtte dere ha øks selv?

Tusen takk for tipset! :-)

Vi hadde øks, og vanlig "håndsag" - lenge før motorsaga kom inn i vårt liv.

Og vi hadde ingen peiling på tynning, kommunen ga sjøl opplysninger om hvor vi kunne hugge. Jeg tror vi kom over en notis i avisen eller noe. Vi skulle bare ha det hyggelig på skogtur, og bruke det til ved, det var ikke stort annet enn lange, tynne løvtrær, tjukke som en overarm, kanskje.

Men ellers kunne du jo melde deg frivillig til sånn "ved til gamle"-greier!

:)

Gjest vil gjerne
Skrevet

Vi hadde øks, og vanlig "håndsag" - lenge før motorsaga kom inn i vårt liv.

Og vi hadde ingen peiling på tynning, kommunen ga sjøl opplysninger om hvor vi kunne hugge. Jeg tror vi kom over en notis i avisen eller noe. Vi skulle bare ha det hyggelig på skogtur, og bruke det til ved, det var ikke stort annet enn lange, tynne løvtrær, tjukke som en overarm, kanskje.

Men ellers kunne du jo melde deg frivillig til sånn "ved til gamle"-greier!

:)

Hørtes hyggelig ut.

Ved til gamle, ja:-) Hvor har de det, tro? Frivillighetssentraler muligens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...