Gå til innhold

Min 10 åring er skikkelig febersyk nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virus ble det oss fortalt.

Ja, det er forferdelig at slikt skal skje og så fort vet du. Rakk å ringe legevakta og der spurte de om han var blå i ansiktet....nei, det var han ikke. DA hastet det ikke med å komme. Vi gjorde oss derfor istand til å kjøre ham selv for vi synes det så alvorlig ut. Trodde han på det tidspunktet var nærmest bevisstløs, var jo ung og uerfaren med slikt. Det viste seg at gutten var død, det sa de da vi kom inn på sykehuset med ham. De fikk igang hjertet, men ikke blodtilførselelen til hjernen.Han hadde vært uten surstoff for lenge. Etter et knapt døgn ble hjertet uregelmessig og stoppet og da var han død, på en måte for annen gang da så jeg har to dødsdatoer jeg tenker på.

Har jo opplevd det beste man kan i verden med å sette ham til verden og det verste man kan oppleve med å miste ham..., 3 år ble denne gutten.

Det siste jeg husker er at han var SÅ stolt den dagen fordi han hadde vært ute litt alene, (med mor diskret på balkongen som fulgte med da). Jeg sa til ham at han hadde vært så flink, var ute og gravde i snøen og han gledet seg til neste gang....ble altså ikke noe neste gang.

Huff så trist å lese Hønemoren ...... snufser å gråter litt her jeg nå .....

ville så gjerne bare gitt deg en liten klem, .... sender en stor en jeg .....

Takk for at du delte dette med oss.

Skrevet

Det er lurt av deg, sjekk dette du. Lykke til og god bedring med ham.

Snakka nettopp med legevakt sykepleier og hun sa vi kunne se det an til i morgen.

Måtte se om han i natt sa hun og ta kontakt med legen i morgen hvis han ikke er bedre

Skrevet

Har snakket med legevakta nå og hun anbefalte oss lege i morgen hvis han ikke er bedre.

Måtte følge med han i natt da.

Fint, det var det jeg mente: følg med ham i natt. Klem!

Skrevet

Ja mentholatum har vi,men det lukter jo så ille av dette så da blir nok nattesøvnen dårlig.

Kan ikke si den har vært det aller beste i natt heller etter å ha ligget i haug på gulvet i en skole

Mentolatumen frisker bare opp i nesen hans. Lukte litt vondt ja, men pytt pytt. Den lindrer på hals- og bringevondt. Du skriver at han fryser, smører du han under beina blir de varme, og da kanskje det varmer opp resten av gutten.

Han sover nok ikke godt sånn han er nå heller, så et lite kjerringråd burde du prøve :o)

Skrevet

Huff så trist å lese Hønemoren ...... snufser å gråter litt her jeg nå .....

ville så gjerne bare gitt deg en liten klem, .... sender en stor en jeg .....

Takk for at du delte dette med oss.

Takk for klemmen.

Godt med omtanke.

Har ihvertfall erfart at det ikke er langt mellom liv og død, selv for et lite barn.

Tar ikke ting som en selvfølge etter slikt og setter pris på de små ting. Følger nok mere enn normalt med de barna jeg har fått etterpå selv om de nå er store. Husker alltid jeg reagerte veldig hver gang de var små og hadde vondt i halsen forkjølelse hadde de jo, men heldigvis ellers friske.

Å gå inn til dem om natta noen ganger når dem var syke, nei, det holdt ikke for meg, her lå dem ved siden av meg i senga. Sånn blir det vel etter slik opplevelse.

Skrevet

Barn får nesten aldri legionella med mindre de har noen underliggende lidelser fra før som har knertet immunforsvaret litt.

Jeg ville lurt på om det kunne være streptokokker av noe slag, de starter ofte veldig raskt, hissige små beist.

Husker en streptokokk miniepidemi der vi bodde før, da vesla var 2 år, som resulterte i sår på slimhinnen i nesen, munnen, oppkast, feber, halsevondt. Ikke alle fikk alle symptomene, det slo seg ned forskjellige steder hos forskjellige folk.

Det gikk forøvrig fort over, under 3 dager.

Du får ta en tur til legen, ta en crp (stikk i fingern) og se om det er bakterier eller virus.

Hun var usikker hun på legevakten da jeg sa hvor vi hadde vært i helga.

Han har adhd og tar medisiner for det,samt at han er veldig tynn og bleik fra før.

Måtte følge med i natt da sa hun.

Uff å jeg som er gressenke for tiden,typisk at sånt skjer da.

Skrevet

Fint, det var det jeg mente: følg med ham i natt. Klem!

Takk takk!

Skal prøve å følge med,å jeg som sover som en stein om natten.

Skrevet

Mentolatumen frisker bare opp i nesen hans. Lukte litt vondt ja, men pytt pytt. Den lindrer på hals- og bringevondt. Du skriver at han fryser, smører du han under beina blir de varme, og da kanskje det varmer opp resten av gutten.

Han sover nok ikke godt sånn han er nå heller, så et lite kjerringråd burde du prøve :o)

Skal prøve å høre med ham om han går med på det.

Veldig egen er han,men det er værd å spørre.

Takker for tips!

Kan jo bruke det på seg selv hvis man blir syk så det var jo et nyttig tips likevel!!

Skrevet

Han klarer ikke å svelge for han har så fryktelig vondt i halsen.

Han klarer ikke å drikke heller.

Stikkpiller er uaktuelt.

Høres ut som streptokokker. Så gjør som tiliti sier og dra til legen i morgen

Skrevet

Høres ut som streptokokker. Så gjør som tiliti sier og dra til legen i morgen

Vi tar nok turen til lege i morgen ja.

Skrevet

Hun var usikker hun på legevakten da jeg sa hvor vi hadde vært i helga.

Han har adhd og tar medisiner for det,samt at han er veldig tynn og bleik fra før.

Måtte følge med i natt da sa hun.

Uff å jeg som er gressenke for tiden,typisk at sånt skjer da.

Hm, ja. Kan jo hende det er større risiko når kroppen går på medisiner. 2 til 10 dagers inkubasjonstid, hvis det var dusjing allerede fredag er det jo mulig.

Det er jo uansett veldig sjelden farlig i den alderen og spesielt ikke dersom man vet hva man skal lete etter slik at man får rett behandling.

Uansett grunn så hadde jeg nok blitt bekymret når sykdom hadde startet så hardt så brått. Husker jeg hadde et par sånne runder selv i den alderen, fin det ene øyeblikket og 40 i feber det neste. Var heldigvis aldri noe alvorlig.

Skrevet

Hm, ja. Kan jo hende det er større risiko når kroppen går på medisiner. 2 til 10 dagers inkubasjonstid, hvis det var dusjing allerede fredag er det jo mulig.

Det er jo uansett veldig sjelden farlig i den alderen og spesielt ikke dersom man vet hva man skal lete etter slik at man får rett behandling.

Uansett grunn så hadde jeg nok blitt bekymret når sykdom hadde startet så hardt så brått. Husker jeg hadde et par sånne runder selv i den alderen, fin det ene øyeblikket og 40 i feber det neste. Var heldigvis aldri noe alvorlig.

I dag er han så å si helt frisk igjen!

Utrolig hvor fort dette gikk da.

Det lusker vel tilbake mot kvelden tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...