Gå til innhold

Bil forsikring

Gjest Prøver å fikse..

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver å fikse..
Skrevet

Typen min er håpløs økonomisk og har mistet forsikringen sin på bilen som står registrert i hans navn.(pga.manglende betaling) Saken har gått til inkasso men betalt nå)

Han prøvde å få ny forsikring på bilen men da skal forsikrings selskapene ha hele summen får 1 år, han får den ikke delt opp i terminer pga.inkasso saken.

Så nå står bilen bare der uten forsikring.

Han har fikset bil fra jobben og jeg skal overta hans bil.

Kan jeg ringe å få forsikring på bilen selv om den står i hans navn, eller må den omregistreres til meg først? Noen som vet?

Tips om det beste forsikrings selskapet vil jeg også gjerne ha!

Skrevet

Skal forsikringen og bilen stå i hans navn, så vil forsikringsselskapet selvsagt stå på sitt og kreve hele beløpet innbetalt for ett år. Uavhengig om det er du som skal bruke den.

Skal du unngå dette må du omregistrere bilen i ditt navn.

Er bilen over 12 år så koster det ca. 1300 kr.

Eventuelt kan dere prøve å forsikre den i ett annet selskap og håpe på at de ikke sjekker dette med manglende innbetaling.

Skrevet

Om han er så håpløs i økonomiske saker og dere har tenkt å leve sammen -så sørg for at det er du som er finansministeren - ellers får du også problemer etterhvert.

Gjest Prøver å fikse.... (til mrxx)
Skrevet

Skal forsikringen og bilen stå i hans navn, så vil forsikringsselskapet selvsagt stå på sitt og kreve hele beløpet innbetalt for ett år. Uavhengig om det er du som skal bruke den.

Skal du unngå dette må du omregistrere bilen i ditt navn.

Er bilen over 12 år så koster det ca. 1300 kr.

Eventuelt kan dere prøve å forsikre den i ett annet selskap og håpe på at de ikke sjekker dette med manglende innbetaling.

Det jeg lurer på er om jeg kan forsikre bilen i MITT navn, selv om den står registrert på samboeren min? Eller MÅ jeg omregistrere over til meg?

Skrevet

Det jeg lurer på er om jeg kan forsikre bilen i MITT navn, selv om den står registrert på samboeren min? Eller MÅ jeg omregistrere over til meg?

Det er jeg faktisk ikke sikker på hva lovverket sier om det.

Du kan jo ringe forsikringsselskapet og spørre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...