Gå til innhold

Sånn hypotetisk

Anbefalte innlegg

Gjest peanutten
Skrevet

Hypotetisk spørsmål:

Om noen hadde fortalt deg da du var yngre, at du skulle jobbe med det du jobber med eller det du har studert nå som voksen, hadde det stemt overens? Hadde du trodd på "spådommene"?

Om noen hadde fortalt meg da jeg var yngre hva jeg kom til å jobbe med som voksen, ja da hadde jeg trodd vedkommende var alldeles gal. Jeg, som ikke kunne fordra gymtimene på skolen, jeg jobber nå som triminstruktør. Det er milevis unna mine framtidsdrømmer i ungdommen! :)

Skrevet

Er nok slik med meg også. Trodde ikke jeg skulle ta meg en lang utdannelse og jobbe med det jeg jobber med.

Hadde noen sagt det til meg som f.eks 16 åring hadde jeg ledd høyt.

Veien har en tendens til å bli til underveis. Jeg visste knapt hva jeg ville bli før jeg var det.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt så veldig overrasket om noen hadde fortalt meg hva jeg skulle studere og 'bli' som voksen. Jeg tror faktisk jeg kunne tatt informasjonen som barn også.

Kort sagt: Jeg har alltid vært :der:, selv om jeg ikke visste det.

Gjest uten nick
Skrevet

Jeg skjønte ikke hvem som gadd å studere økonomi. Det virket som det kjedligste en kunne velge. Nå studerer jeg det selv for fullt, etter ett megabom på en annen utdannelse

Gjest Homeopatica
Skrevet

Jeg hadde vel ikke visst hva det var...

Frem til 9. klasse skulle jeg bli oversetter i FN. Frem til halveis i 3.gym skulle jeg bli advokat.

Og hva ble jeg?

Homeopat...

Skrevet

Jeg er vel egentlig ikke så veldig overrasket over at jeg endte opp der jeg er. :o) Men det betyr jo ikke at jeg blir i dette yrket for alltid.

Skrevet

Ja, jeg er nok ikke så veldig forandret i interesser.

Men hvis noen hadde spådd framtiden min ville jeg nok endt opp med en annen, mer fornuftig og yrkesrettet utdannelse.

Har ikke gått strake veien, som jeg hadde trodd for ti år siden.

Skrevet

Nei.

Saken er at det gjøres en zilliard spådommer hele tiden.

Noen av dem er nødt til å 'stemme', og det er da lett å dra slutningen at 'dette stemmer jo'.

Om det skal være noe gyldighet i at 'spådomemr stemmer' bør spådom og hendelse matche 99.99% av gangene, og ikke sånn som det er med at 99.99% av spådommene ikke stemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...