Gå til innhold

Stå på krava jinter! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke vanskelig å bli sure på og redde fatwaer og islamsk diktering. I denne saken sier jo jenta klart og tydelig 'piss off', ære være henne for det.

Men når det er sagt... det hadde ikke skadet om idrettsetikk mht til presset om å stille seg som seksualobjekter kom på agendaen. Det er helt klart at i visse idrettsgrener spilles det åpent på (spesielt) kvinners kropp som seksualobjekt. Ikke bare det, men utøverne :Pålegges: å iføre seg antrekk som ellers ville trukket kunder på gata, omtrent.

De har jo ingenting å skjemmes av, alle disse atletene, men noen av dem ville nok gjerne

vært avkledningspresset foruten. Skjønt jeg vet jo ikke det med sikkerhet.

Skrevet

Det hadde helt sikkert vært kjempelett å spille tennis med burka...

Skrevet

Det er ikke vanskelig å bli sure på og redde fatwaer og islamsk diktering. I denne saken sier jo jenta klart og tydelig 'piss off', ære være henne for det.

Men når det er sagt... det hadde ikke skadet om idrettsetikk mht til presset om å stille seg som seksualobjekter kom på agendaen. Det er helt klart at i visse idrettsgrener spilles det åpent på (spesielt) kvinners kropp som seksualobjekt. Ikke bare det, men utøverne :Pålegges: å iføre seg antrekk som ellers ville trukket kunder på gata, omtrent.

De har jo ingenting å skjemmes av, alle disse atletene, men noen av dem ville nok gjerne

vært avkledningspresset foruten. Skjønt jeg vet jo ikke det med sikkerhet.

Er det verre å se jenter i shorts enn gutter? - hva da med kroppsnære drakter hos skøyteløpere?

Idrett = kropp.

BASTA :)

Skrevet

Det hadde helt sikkert vært kjempelett å spille tennis med burka...

HIHI!

Skrevet

Det er mulig hun gir uttrykk for at hun ikke bryr seg, men å ha trusler fra gale muslimer hengende over seg, er neppe godt å leve med.

Nok et eksempel i en endeløs rekke...

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Er det lenge siden du så på sports-tv? Det er vel bare i håndball jentene fortsatt bruker shorts...

Til glede for gutta ;-)

http://www2.nrk.no/redskap/bildegalleri/21389-5.html

Pene jenter. Hvorfor er reglene sånn? Får man mer fart på ballen med ræva bar? Hvordan forsvarer man en slik regel "sportslig"? uten å drite på droget for all diskriminering i verden?

Og hvorfor pokker finner damene seg i det???

Skrevet

Er det verre å se jenter i shorts enn gutter? - hva da med kroppsnære drakter hos skøyteløpere?

Idrett = kropp.

Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!!

Når damene spiller har de max-grenser for hvor store plaggene kan være, og kamerafolkene zoomer stadig vekk inn på de tegnene de gir hverandre med fingre på baken.

Jeg gleder meg til den dgane vi kan kose oss med en herrekamp i strandvolleyball, med menn i små, tettsittende plagg, og zooming på faste rumper!!

Likt skal være likt! *S*

Skrevet

Når damene spiller har de max-grenser for hvor store plaggene kan være, og kamerafolkene zoomer stadig vekk inn på de tegnene de gir hverandre med fingre på baken.

Jeg gleder meg til den dgane vi kan kose oss med en herrekamp i strandvolleyball, med menn i små, tettsittende plagg, og zooming på faste rumper!!

Likt skal være likt! *S*

"Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!!"

Tja...strandolley stammer fra volleyball på vanlige strender. På en vanlig strand ser du sjelden (nå til dags) så mange menn med trange badebukser. Kvinner bruker imidlertid som regel bikini, som er mer "kroppsnære" plagg. Det er jo ikke ulogisk at det er slik i konkurranseidretten som stammer fra det samme "miljøet", men at det skal være et krav er jo egentlig litt fjollete.

"........................................."

Skrevet

"Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!!"

Tja...strandolley stammer fra volleyball på vanlige strender. På en vanlig strand ser du sjelden (nå til dags) så mange menn med trange badebukser. Kvinner bruker imidlertid som regel bikini, som er mer "kroppsnære" plagg. Det er jo ikke ulogisk at det er slik i konkurranseidretten som stammer fra det samme "miljøet", men at det skal være et krav er jo egentlig litt fjollete.

"........................................."

Strandolley :)

Det er vel kvinnelige strandvolleyball-spillere det? Så artig :)

Skrevet

Likt skal være likt! *S*

G-streng og sånt ekkelt? hehe

Skrevet

Men helt ærlig, favn - ville du sett en mann i sånn bukse? ÆÆÆÆÆSJ! :)

De er da lekre! .)

Klart, hvis rumpefaktoren overdøver alt annet, må jo sandvolley være toppen.

Men er jeg den eneste som synes det er morsomt med toppidrett på grunn av andre ting enn hvor langt kamera kan gå i å publisere kroppens unevnelige deler, lissom?

Det er greit med flotte idrettsutøvere, selvsagt. Men nå er man jo for kvinnenes del på vei tilbake til antikkens olympiader med nakne utøvere...

Skrevet

Idrett = kropp.

Jeg sluttet å se herresvømming den dagen de begynte med helkroppsdrakter fremfor badebukse. Tidenes idrettsnedtur.

Skrevet

Klart, hvis rumpefaktoren overdøver alt annet, må jo sandvolley være toppen.

Men er jeg den eneste som synes det er morsomt med toppidrett på grunn av andre ting enn hvor langt kamera kan gå i å publisere kroppens unevnelige deler, lissom?

Det er greit med flotte idrettsutøvere, selvsagt. Men nå er man jo for kvinnenes del på vei tilbake til antikkens olympiader med nakne utøvere...

De vil det vel selv?

Skrevet

De vil det vel selv?

Flisa, da! ;-) Du har da vel levd lenge nok til å vite at det er for lettvint å si at jenter/damer alltid velger selv - hva enten det er minimalt med klær i strandvolley eller annet mote- og slankepress?!!

Når det gjelder strandvolley er det spesifikke KRAV om at trusa kan maximum være et visst antall centimeter høye i siden etc. Dette av hensyn til sponsorene....

Skrevet

De vil det vel selv?

Volleyjentene har pålegg fra forbundet om å spille i bikinier. Ellers synes jeg det er litt lettvint å vise til 'de gjør det frivillig'...

Men - mer eller mindre klær på idrettsutøvere er ingen kampsak for meg, akkurat. Sant å si gir jeg blaffen.

Men du, mener du virkelig at bittesmå skjørt er et viktig 'krav' for kvinner i idretten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...