flisa Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 http://www.dagbladet.no/sport/2005/09/17/443686.html ...om min skjørtekant er nærmere den himmelen du aldri kommer til.... (strofer fra "fru Johnsen" med Inger Lise Andersen, slo meg plutselig.) 0 Siter
favn Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Det er ikke vanskelig å bli sure på og redde fatwaer og islamsk diktering. I denne saken sier jo jenta klart og tydelig 'piss off', ære være henne for det. *** Men når det er sagt... det hadde ikke skadet om idrettsetikk mht til presset om å stille seg som seksualobjekter kom på agendaen. Det er helt klart at i visse idrettsgrener spilles det åpent på (spesielt) kvinners kropp som seksualobjekt. Ikke bare det, men utøverne ålegges: å iføre seg antrekk som ellers ville trukket kunder på gata, omtrent. De har jo ingenting å skjemmes av, alle disse atletene, men noen av dem ville nok gjerne vært avkledningspresset foruten. Skjønt jeg vet jo ikke det med sikkerhet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Det hadde helt sikkert vært kjempelett å spille tennis med burka... 0 Siter
flisa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Det er ikke vanskelig å bli sure på og redde fatwaer og islamsk diktering. I denne saken sier jo jenta klart og tydelig 'piss off', ære være henne for det. *** Men når det er sagt... det hadde ikke skadet om idrettsetikk mht til presset om å stille seg som seksualobjekter kom på agendaen. Det er helt klart at i visse idrettsgrener spilles det åpent på (spesielt) kvinners kropp som seksualobjekt. Ikke bare det, men utøverne ålegges: å iføre seg antrekk som ellers ville trukket kunder på gata, omtrent. De har jo ingenting å skjemmes av, alle disse atletene, men noen av dem ville nok gjerne vært avkledningspresset foruten. Skjønt jeg vet jo ikke det med sikkerhet. Er det verre å se jenter i shorts enn gutter? - hva da med kroppsnære drakter hos skøyteløpere? Idrett = kropp. BASTA 0 Siter
flisa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Det hadde helt sikkert vært kjempelett å spille tennis med burka... HIHI! 0 Siter
favn Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Er det verre å se jenter i shorts enn gutter? - hva da med kroppsnære drakter hos skøyteløpere? Idrett = kropp. BASTA Er det lenge siden du så på sports-tv? Det er vel bare i håndball jentene fortsatt bruker shorts... Til glede for gutta ;-) http://www2.nrk.no/redskap/bildegalleri/21389-5.html 0 Siter
gripp Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Er det lenge siden du så på sports-tv? Det er vel bare i håndball jentene fortsatt bruker shorts... Til glede for gutta ;-) http://www2.nrk.no/redskap/bildegalleri/21389-5.html Sterke bilder. 0 Siter
gripp Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Det er mulig hun gir uttrykk for at hun ikke bryr seg, men å ha trusler fra gale muslimer hengende over seg, er neppe godt å leve med. Nok et eksempel i en endeløs rekke... 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Er det lenge siden du så på sports-tv? Det er vel bare i håndball jentene fortsatt bruker shorts... Til glede for gutta ;-) http://www2.nrk.no/redskap/bildegalleri/21389-5.html Pene jenter. Hvorfor er reglene sånn? Får man mer fart på ballen med ræva bar? Hvordan forsvarer man en slik regel "sportslig"? uten å drite på droget for all diskriminering i verden? Og hvorfor pokker finner damene seg i det??? 0 Siter
morsan Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Er det verre å se jenter i shorts enn gutter? - hva da med kroppsnære drakter hos skøyteløpere? Idrett = kropp. BASTA Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!! Når damene spiller har de max-grenser for hvor store plaggene kan være, og kamerafolkene zoomer stadig vekk inn på de tegnene de gir hverandre med fingre på baken. Jeg gleder meg til den dgane vi kan kose oss med en herrekamp i strandvolleyball, med menn i små, tettsittende plagg, og zooming på faste rumper!! Likt skal være likt! *S* 0 Siter
Prozak Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!! Når damene spiller har de max-grenser for hvor store plaggene kan være, og kamerafolkene zoomer stadig vekk inn på de tegnene de gir hverandre med fingre på baken. Jeg gleder meg til den dgane vi kan kose oss med en herrekamp i strandvolleyball, med menn i små, tettsittende plagg, og zooming på faste rumper!! Likt skal være likt! *S* "Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!!" Tja...strandolley stammer fra volleyball på vanlige strender. På en vanlig strand ser du sjelden (nå til dags) så mange menn med trange badebukser. Kvinner bruker imidlertid som regel bikini, som er mer "kroppsnære" plagg. Det er jo ikke ulogisk at det er slik i konkurranseidretten som stammer fra det samme "miljøet", men at det skal være et krav er jo egentlig litt fjollete. "........................................." 0 Siter
damedame Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 "Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!!" Tja...strandolley stammer fra volleyball på vanlige strender. På en vanlig strand ser du sjelden (nå til dags) så mange menn med trange badebukser. Kvinner bruker imidlertid som regel bikini, som er mer "kroppsnære" plagg. Det er jo ikke ulogisk at det er slik i konkurranseidretten som stammer fra det samme "miljøet", men at det skal være et krav er jo egentlig litt fjollete. "........................................." Strandolley Det er vel kvinnelige strandvolleyball-spillere det? Så artig 0 Siter
flisa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Men hvorfor da ikke kroppsnære drakter til strandvolley-GUTTA??!! Når damene spiller har de max-grenser for hvor store plaggene kan være, og kamerafolkene zoomer stadig vekk inn på de tegnene de gir hverandre med fingre på baken. Jeg gleder meg til den dgane vi kan kose oss med en herrekamp i strandvolleyball, med menn i små, tettsittende plagg, og zooming på faste rumper!! Likt skal være likt! *S* G-streng og sånt ekkelt? hehe 0 Siter
flisa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Er det lenge siden du så på sports-tv? Det er vel bare i håndball jentene fortsatt bruker shorts... Til glede for gutta ;-) http://www2.nrk.no/redskap/bildegalleri/21389-5.html Men helt ærlig, favn - ville du sett en mann i sånn bukse? ÆÆÆÆÆSJ! De er da lekre! .) 0 Siter
morsan Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 G-streng og sånt ekkelt? hehe He he, nei for all del! :-) Mer som forskjellen mellom dette antrekket http://www-ni.elnuevodiario.com.ni/archivo/2004/agosto/07-agosto-2004/deportes/deportes-20040807-04.jpg og dette: http://www.bygg.ntnu.no/~oivarn/OAA/rodal.gif Sistnevnte er så til de grader usexy! En slik shorts gjør selv den fineste mannerumpe ufattelig treig!! 0 Siter
favn Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Men helt ærlig, favn - ville du sett en mann i sånn bukse? ÆÆÆÆÆSJ! De er da lekre! .) Klart, hvis rumpefaktoren overdøver alt annet, må jo sandvolley være toppen. Men er jeg den eneste som synes det er morsomt med toppidrett på grunn av andre ting enn hvor langt kamera kan gå i å publisere kroppens unevnelige deler, lissom? Det er greit med flotte idrettsutøvere, selvsagt. Men nå er man jo for kvinnenes del på vei tilbake til antikkens olympiader med nakne utøvere... 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Er det verre å se jenter i shorts enn gutter? - hva da med kroppsnære drakter hos skøyteløpere? Idrett = kropp. BASTA Jeg sluttet å se herresvømming den dagen de begynte med helkroppsdrakter fremfor badebukse. Tidenes idrettsnedtur. 0 Siter
flisa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Klart, hvis rumpefaktoren overdøver alt annet, må jo sandvolley være toppen. Men er jeg den eneste som synes det er morsomt med toppidrett på grunn av andre ting enn hvor langt kamera kan gå i å publisere kroppens unevnelige deler, lissom? Det er greit med flotte idrettsutøvere, selvsagt. Men nå er man jo for kvinnenes del på vei tilbake til antikkens olympiader med nakne utøvere... De vil det vel selv? 0 Siter
morsan Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 De vil det vel selv? Flisa, da! ;-) Du har da vel levd lenge nok til å vite at det er for lettvint å si at jenter/damer alltid velger selv - hva enten det er minimalt med klær i strandvolley eller annet mote- og slankepress?!! Når det gjelder strandvolley er det spesifikke KRAV om at trusa kan maximum være et visst antall centimeter høye i siden etc. Dette av hensyn til sponsorene.... 0 Siter
favn Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 De vil det vel selv? Volleyjentene har pålegg fra forbundet om å spille i bikinier. Ellers synes jeg det er litt lettvint å vise til 'de gjør det frivillig'... Men - mer eller mindre klær på idrettsutøvere er ingen kampsak for meg, akkurat. Sant å si gir jeg blaffen. Men du, mener du virkelig at bittesmå skjørt er et viktig 'krav' for kvinner i idretten? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.