Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har for 4 måneder siden fått utført en omfattende nevrokirurgisk OP. Sluttet med alt som liknet på hormoner forut for denne, og skulle nå begynne på igjen med Trisekvens som jeg har fått for uregelm. blødninger.Var planen, da.Jeg har i en årrekke hatt ureg. blødninger, og totalt 7 spontanaborter,- har en datter på 20. Nå var jeg og bestilte time til lege, fordi jeg ikke fikk ta røntgen uten dok. på at jeg ikke var gravid. Jeg ER over 40 år, sa jeg,- men det hjalp ikke.

Legen min kunne fortelle at jeg ikke hadde uregelmessigheter denne gangen, men faktisk er gravid i 10. uke !!!Med en alder på snart 43 - og med min historie av spontan-aborter blir jeg NÅ gravid på nytt.Etter forgjeves forsøk i snart 6 år.. Mannen min fyller snart 50...

Ultralyd idag viste ingen skader eller mangler. Amniosyntese er tatt for 5 dg. siden. Alle blodprøvesvar er fine,- ingen eggehvite i urinen, en kjempefin HGB, BT er 130/70 - og jeg er frisk som en fisk. Men - jeg er fullt klar over at det er lovlig sen alder å gjennomføre et svangerskap i.Itillegg er det flere barn med Downs i familien ( 3 stk på 2 generasjoner) - i tillegg til en arvelig disp. for Leppe/ganespalte.Så hva gjør jeg nå ? Ville du ha anbefalt meg å ta abort ? Takknemlig for svar.

Hilsen fra Tillybitts

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19898-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner mange damer i din alder som har fått barn, og alle har vært friske og raske. Så når det kommer til stykket må det være deres eget valg. Du har feks. rett til fostervannsprøve, og ekstra oppfølging. Ikke synes jeg at 43 år er så avskrekkende heller, men det er vel din siste sjanse. Hva synes 20 åringen om dette ?? Husker at jeg selv ønska meg flere søsken, i "voksen" alder !!

Så flott da!!

Kjenner ei dame som fikk unge i høy (ikke for å være frekk...) alder.

Det gikk kjempebra, hun fikk masse oppfølging. Og storebror stiller opp og kunne ikke tenke seg et liv uten.

Fostervannsprøve er kanskje greit.

Håper det går bra og at dere endelig kan bli foreldre igjen.

Kjenner mange damer i din alder som har fått barn, og alle har vært friske og raske. Så når det kommer til stykket må det være deres eget valg. Du har feks. rett til fostervannsprøve, og ekstra oppfølging. Ikke synes jeg at 43 år er så avskrekkende heller, men det er vel din siste sjanse. Hva synes 20 åringen om dette ?? Husker at jeg selv ønska meg flere søsken, i "voksen" alder !!

Kjære heha - og alle dere som har tenkt på meg,- takk for at dere er så engasjerte. Har vært endel aktiv i det forumet som heter "et barn forlite" - fordi jeg sist gang jeg var gravid, fikk en gutt etter 29 uker,- han veide 960 gr og var 36 cm og levde i tre timer. Alt pga en legetabbe. Især den historien gjør jo at det ER gøy,- størstedelen av meg sier at jeg skal forsøke. Få barnet. Men som sagt - en del av meg tviler. 20-åringen er ellevill av glede. Hun har netopp flyttet ut herfra, da hun og samboeren fikk leie et hus sammen,- og hun har forsåvidt i relativt klartekst sagt hva hun mener om abort som løsning. Jeg skjelver litt i knærne når alle resultatene fra fostervannsprøven foreligger - men også den støtten jeg får av slike som dere, har egentlig gjort, at jeg vel har bestemt meg for at jeg ikke har lyst til å se enda en operasjonssal fra innsiden. Takk for støtte og engasjement - jeg skal holde dere oppdatert ! Hilsen og klem - Tillybitts.

Kjære heha - og alle dere som har tenkt på meg,- takk for at dere er så engasjerte. Har vært endel aktiv i det forumet som heter "et barn forlite" - fordi jeg sist gang jeg var gravid, fikk en gutt etter 29 uker,- han veide 960 gr og var 36 cm og levde i tre timer. Alt pga en legetabbe. Især den historien gjør jo at det ER gøy,- størstedelen av meg sier at jeg skal forsøke. Få barnet. Men som sagt - en del av meg tviler. 20-åringen er ellevill av glede. Hun har netopp flyttet ut herfra, da hun og samboeren fikk leie et hus sammen,- og hun har forsåvidt i relativt klartekst sagt hva hun mener om abort som løsning. Jeg skjelver litt i knærne når alle resultatene fra fostervannsprøven foreligger - men også den støtten jeg får av slike som dere, har egentlig gjort, at jeg vel har bestemt meg for at jeg ikke har lyst til å se enda en operasjonssal fra innsiden. Takk for støtte og engasjement - jeg skal holde dere oppdatert ! Hilsen og klem - Tillybitts.

Kjempedeilig å høre, gratulerer, å lykke til, oppdatering må vi bare fååååå !!!!!

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Beslutning om abort er en personlig avgjörelse.

I og med at du har faatt utfört fostervannspröve maa du väre saa langtkommen at det skal meget sterke grunner til aa faa innvilget abort, saa du har vel ikke noe valg. Jeg önsker deg lykke til med svangerskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...