Gå til innhold

Hva er symptomene på blodpropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet må høres utrolig dumt ut, men jeg er bare litt bekymret. jeg går på p-piller(begynte for 14 dager siden) og de siste fem dagene så har jeg vært helt iskald på beina uansett hva jeg har gjort med dem. Har tjukke støvler og sokker men allikevel helt kald. føles som om jeg ikke har noe særlig blodsirkulasjon i beina.

Så får jeg bare en tanke i hodet som sier blodpropp, selv om jeg vet at det er latterlig.

kan noen berolige med dette?

Hva er egentlig symptomene på en begynnenende blodpropp?

Hva kan gjøres når man ikke har sirkuasjon i beina? Kan gå på dem og sånn, men de er iskalde samme hva jeg gjør. Og det er så ubehagelig

sorry, dumt spørsmål men håper på svar

Skrevet

Smerte, hevelse og rødhet i huden er symptomer på blodpropp i bena. Det høres ikke ut til at du har fått noe slikt.

Gjest Kutt ut røyken :-)
Skrevet

Hvis du muligens er røyker har du fått såkalte "røykeben" som skyldes at blodårene trekker seg sammen og sirkulasjonen blir mindre enn hos en ikke-røyker.

Skrevet

Høres ikke ut som blodpropp.

Prøv å stimulere beina med vekselbad, dvs at du putter dem vekselsvis i iskaldt og varmt vann. Det kalde vannet på være ordentlig kaldt, bruk isbiter oppe i vannet. Det varme vannet må selvfølgelig ikke være så varmt at du brenner deg.

Skrevet

Moren min har hatt blodpropp to ganger, og hypokonder som jeg er, har jeg flere ganger vært redd jeg har hatt det selv. Hver gang har jeg fått klar beskjed om at "hvis du får blodpropp, så VET du det! Det vil ikke være no "hmm.. har jeg blodpropp, tro?", du VET det!". Vel, du vet vel nødvendigvis ikke at det er blodpropp du har, men det er visst vondt nok til at du automatisk skjønner at dette bør man gå til lege med :)

Skrevet

Omtrent uutholdelig smerte, rødhet i huden og at man hovner opp er symptomer på blodpropp.

En lege sa til meg en gang, at dersom noen fikk blodpropp i beinet, ville de ha så vondt at de ikke klarte å gå.

Du burde kanskje likevel kontakte legen din dersom du sånn helt uten videre er blitt kald på beina de siste dagene, og det vedvarer...

Skrevet

Hvis du muligens er røyker har du fått såkalte "røykeben" som skyldes at blodårene trekker seg sammen og sirkulasjonen blir mindre enn hos en ikke-røyker.

kan heldigvis utelukke det. har aldri røykt:)

Skrevet

Moren min har hatt blodpropp to ganger, og hypokonder som jeg er, har jeg flere ganger vært redd jeg har hatt det selv. Hver gang har jeg fått klar beskjed om at "hvis du får blodpropp, så VET du det! Det vil ikke være no "hmm.. har jeg blodpropp, tro?", du VET det!". Vel, du vet vel nødvendigvis ikke at det er blodpropp du har, men det er visst vondt nok til at du automatisk skjønner at dette bør man gå til lege med :)

takk for svar:). Jo da tror nok innerst inne at jeg hadde skjønt det da, men så kommer det en sånn snikende tanke om "hva om dette bare er forløpet?", og så slår det skikkelig til senere?

Nei, har blitt skikkelig hypokonder nå skjønner jeg. Bra ingen syntes at jeg burde oppsøke legen:)

Skrevet

takk for svar:). Jo da tror nok innerst inne at jeg hadde skjønt det da, men så kommer det en sånn snikende tanke om "hva om dette bare er forløpet?", og så slår det skikkelig til senere?

Nei, har blitt skikkelig hypokonder nå skjønner jeg. Bra ingen syntes at jeg burde oppsøke legen:)

Ikke sant? Hvis noen hadde ymta frempå om at "ojj.. det høres ikke bra ut, du bør nok komme deg til fastlegen i morra", så ville det jo plutselig føltes fjorten ganger verre og morgendagen ville vært SÅ langt unna! ;)

*med-hypokonder*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...