Gå til innhold

Nesen min er halvtett...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Claudia

Hei, litt artig dette her.

For om du leser en god bok om yoga (helst om prana-yoga), vil du lære at det er mer eller mindre slik for alle mennesker.

I forbindelse med yoga, kaller man dette vekselvis aktiv/passiv pust om det enten er høyre eller venstre nesebor som er åpent. Og sikkert masse mer jeg ikke husker akkurat nå....

Uansett, jeg lærte en øvelse om dette en gang. Du legger deg på ryggen i en god stilling. Du tar hånden til den siden som er åpen, og plasserer hånden fast i armhulen til siden som ikke er det. Deretter ruller du over på denne siden, slik at hånden og armen presser brystkassa sammen. Etter et eller to minutter slik - vips, så åpner dette neseboret seg og det andre tettes igjen! ;)

Kjekt å gjøre om man er interessert i å kontrollere om man puster aktivt eller passivt. Og det er man visst i yoga-kretser :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/1990-nesen-min-er-halvtett/#findComment-7204
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære Muninn.

Nesetetthet kan skyldesw flere ting som allergier og annen irritasjon,og nesepolypper,eller skjevhet i neseskilleveggen.Det er viktig at du unngår utstrakt bruk av de reseptfrie nesesprayene,da dette kan medføre en tilbakevendende tetthet.

Mitt forslag er at nevnte ting bør sjekkes ut,og da skal det i de aller fleste tilfeller være mulig å få rettet på disse plagene,også selv om du har hatt de svært lenge.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/1990-nesen-min-er-halvtett/#findComment-7277
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...