Gjest morakko Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Ett spm. til gutta: Hvis dere blir dumpet av ei jente, er det slik at dere helst vil la andre folk tro at det var du som dumpet henne?Eller hvis noen spør deg, sier du da at dere ble enige? Selv om du overhodet ikke hadde noe ønske om at det skulle bli slutt mellom dere...?Jeg har inntrykk av at gutter er litt sånn..virker som det er altfor skadelig for selvtilliten deres å si at "nei hun slo opp og jeg er lei meg for det.." Nå er det ikke slik at når jeg gjør det slutt med noen så ønsker jeg at han skal gå rundt å lide i lange tier, vil jo at han skal komme seg videre og finne noen andre som han kan være glad i.. Men har opplevd to ganger at gutten jeg har gjort det slutt med har fått det til å virke som om det var han som gjorde det..begge er i 19 års alderen nå. Sist jeg sa jeg ville gjøre det slutt og ikke orket mer, prøvde han først å overbevise meg om at vi burde fortsette, han sa at han selv aldri kom til å gjøre det slutt, så hvis jeg var så misfornøyd med ham, var det jeg som måtte gjøre det. Han skrev masse fine ting, og sa han hadde gledet seg slik til å tilbringe tiden fremover med meg.. Men da han skjønte at jeg virkelig hadde bestemt meg, da sa han at "jeg tror VI gjorde det rette med å slå opp, vi er altfor ulike..." Noen uker senere blir han sammen med ei jente som lenge hadde vært ei god veninne av ham. Dette er noe jeg i utgangspunktet ville blitt glad for, fordi jeg var redd for at han ikke ville finne noen andre, og ville få det helt j.. etter det ble slutt. Men det at det skjedde så fort får meg til å bli litt skeptisk..han kan umulig ha kommet helt over meg på så kort tid, jeg kjenner han og vet at han mente det han sa til meg. Han er typen til å ville gjøre meg sjalu, så jeg lurte mye på om det var derfor..isåfall synes jeg det er skikkelig urettferdig mot den nye dama hans. I tillegg er det en patetisk oppførsel, særlig når han er så opptatt av å vise folk at han har fått ny dame, og har kommet seg videre..jeg vet det er ekstremt viktig for han at folk ikke skal synes synd på han for dette, og han er veldig frempå med å snakke om henne, hinte om at han har det så bra,er opptatt hele tiden osv.. bare det at de f.eks sitter å kliner helt åpenlyst på festen til min besteveninne.. I tillegg har veninna til den nye dama kommet og spurt meg om jeg er sjalu, og lagt ut om hvor godt hun synes de passer sammen osv.. Jeg synes dette er en litt pusssig oppførsel. Jeg ville gjerne ha fortsatt å være venner med ham(selv om det blir rart og litt vanskelig for begge kanskje..) jeg har ingen følelser for ham, er sikker på han ikke var den rette, og jeg ønsker ham alt godt. Men samtidig lurer jeg på hva han har sagt til hun som nå er dama hans, for jeg tror neppe hun ville gått inn i ett forhold med ham dersom han hadde sagt at han fortsatt elsket meg og at han ikke ville det skulle bli slutt.. Hvis han sa vi var enige om det er jo det greit nok, men litt kjipt for meg når folk rundt oss tror at det enten var han som dumpet meg eller at han i det minste var enig, når det fører til at alle tror jeg har noe sterkt i mot forholdet mellom dem og ikke tåler å se dem sammen osv... Men kjenner jeg ham rett, og har jeg forstått situasjonen rett, så har ikke han noe imot at folk tror det.. arrghh...blir gal av sånt. 0 Siter
Gjest werwe Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Som oftest er det vel BEGGE som blir enige om at forholdet ikke har noe for seg. Det er ikke slik at noen alltid "dumper" den andre. Ihvertfall ikke blant voksne folk. 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Barnslig mann. Han tålte ikke at du ville gjøre det slutt, og er enda ute etter å såre deg eller noe slikt. Hev deg over det og gå videre. 0 Siter
Gjest morakko Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Som oftest er det vel BEGGE som blir enige om at forholdet ikke har noe for seg. Det er ikke slik at noen alltid "dumper" den andre. Ihvertfall ikke blant voksne folk. Det hender vel ofte at forelskelsen går over for den ene, mens den andre fortsatt vil kunne si "jeg elsker deg" og mene det..selv om det selvfølgelig kan værte problemer i forholdet, trenger det ikke være enighet om at forholdet bør ta slutt..tror ikke det skjer så sjeldent nei,heller ikke blandt voksne folk. 0 Siter
Gjest sofies verden Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Dette må jeg svare på, for det var som å lese om min situasjon for noen år siden. Helt komplett likt! I etterkant hevdet han at han var den som ikke ville være sammen lenger, og han var den som gjorde det slutt (dette nærmest skrek han til meg). Vet du hva? Det er ikke verdt tankene dine engang, løft hode jente, gå videre og glem denne dusten. Du er mere verdt enn slikt. Tenk på at dette ble du faktisk kvitt, uansett hvordan det blir sett på i etterkant. (Samtidig, hvorfor ikke se det pos. i det, tenk at nå er du den som får medfølelsen). Forsøk å se det humoristiske i det og la det renne ut i sanden. Lykke til videre i livet ditt, du møter den rette når du er klar for det. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.