Gjest Henriettemor Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hei! Takk for fin artikkel om forelskelse og samliv. For tiden kjenner jeg en tiltrekning til en på jobben, noe som er nokså ubeleilig da jeg er i et etablert forhold. Jeg har det veldig bra med mannen min, og har ingen grunn til å sette forholdet vårt over styr. Forholdet går vel litt i bølgedaler av og til, men så langt har det aldri vært noe dramatisk, og vi jobber hele tiden med det. Sant å si mistenker jeg at jeg bare kjenner litt på at vi etter tre år sammen (hvor vi har bodd sammen i to) bare ikke er helt ferske for hverandre, og at vi sikkert kan jobbe litt med den biten. Det er vel klassisk å tenke at gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet? Det er jo ikke akkurat det at jeg tenker det sånn bevisst - men jeg prøver nå å forstå hva som egentlig foregår i underbevisstheten min for tida. Det jeg egentlig lurer på, er hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg har tenkt at jeg bare kunne la den tiltrekningen jeg kjenner kveles, sånn etter hvert, bare jeg prøver å holde meg sånn brukbart på avstand og ikke akkurat oppsøker han som har vekket gnisten hos meg. Det er bare det at han har det med å sende meg små blikk eller hint innimellom, som jeg tolker som en slags gjensidig gnist. Og jeg kjenner meg ikke direkte upåvirkelig. Han er forresten også i et forhold, så vidt jeg vet. La oss kalle det en avstandsflørt. Men jeg ønsker ikke at det skal utvikle seg. Kan det kveles over tid, hvis jeg bare ikke vier det for mye oppmerksomhet? Og bør jeg egentlig ta opp dette med min mann? Jeg har jo ikke gått over streken, og har heller ingen planer om det - og minst av alt ønsker jeg å såre ham. Ser for meg at det ikke er særlig trivelig å få høre at kjæresten driver og kaster sine blikk på en annen. Kan jeg løse dette rolig inne i meg selv, eller tror du dette er en prosess som krever mer åpenhet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199066-ubeleilig-forelskelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hildegard B. Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg hopper inn og svarer jeg! Du kan til en viss grad styre følelser, og hvis du er innstilt på å fortsette forholdet du er i. Så hvorfor ikke la de gode følelsene komme mannen din til gode? I alle tilfelle bør du holde det for deg selv. Mannen din vil oppfatte det som et alvorlig tillitsbrudd. Og så er mistankene i gang. Med anklagelser, sjalusi, krangling og så videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199066-ubeleilig-forelskelse/#findComment-1406148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henriettemor Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg hopper inn og svarer jeg! Du kan til en viss grad styre følelser, og hvis du er innstilt på å fortsette forholdet du er i. Så hvorfor ikke la de gode følelsene komme mannen din til gode? I alle tilfelle bør du holde det for deg selv. Mannen din vil oppfatte det som et alvorlig tillitsbrudd. Og så er mistankene i gang. Med anklagelser, sjalusi, krangling og så videre. Takk for klokt svar! Det går faktisk litt bedre allerede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199066-ubeleilig-forelskelse/#findComment-1412869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.