Gå til innhold

sukk...han vil ikke ha sex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tar jo på begge når man forsøker. Jeg prøver å snakke minst mulig om at vi prøver å få barn når vi er på soverommet.. Forfør han etter at han har fått et lite avbrekk noen dager. Jeg ser jo stadig innlegg fra jenter som ble gravid enda de ikke hadde sex ved EL, så det går fint an å ikke ha sex hele tiden. de sier jo også at det kan være greit å samle opp litt sæd..

Jeg sliter litt med samme problemet...men jeg tror ikke man skal stresse så voldsomt med eggløsningstida. Fant dette på Dr.online:

Fruktbare dager

Slik jeg har forstått det er det lettest å bli gravid midt i mellom to menstruasjoner. Stemmer det ? Hvis det er riktig, lurer jeg på hvor stor sannsynligheten er på de andre dagene.

Svar:

Du har rett i at fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning, er sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent slik: • de første seks dagene: 0 prosent • syvende dag: 0,1 prosent • åttende dag: 0,7 prosent • niende dag: 2,5 prosent • tiende dag: 5,5 prosent • 11. dag: 10,4 prosent • 12. dag: 14,6 prosent • 13. dag: 16,9 prosent • 14. dag: 17,3 prosent • 15. dag: 14,1 prosent • 16. dag: 9,1 prosent • 17 dag: 4,9 prosent • 18. dag: 1,9 prosent • 19 dag: 0,5 prosent • 20. dag: 0,1 prosent • 21 - 28 dag: 0 prosent.

- Christian Anker, spesialist i allmennemedisin

Har hørt at det lønner seg å ha sex bare annenhver dag når man har eggløsning. Dette fordi det blir bedre kvalitet på sæden hvis den får "hvile" en dag.

Ellers kjenner jeg til fenomenet. Min kjære sa han følte seg som en avlshingst da vi "jobbet" som værst. Heldig for han at vi slapp å prøve lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...