Gå til innhold

Han hadde sex med en prostituert!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Jeg hadde ikke godtatt akkurat det. Det hadde vært over og ut for min del. Ikke bare har han vært utro som jeg i og med ikke synes er såååå gærnt men han har vist at han har en skikkelig dårlig holdning som jeg ikke hadde godtatt.

Menn som benytter seg av prostituerte, dvs skor seg på andres ulykke, er avskum.

Helt enig med Dorthe.

Hvorfor får du vite det nå?

Tror jeg ville hatt enklere for å eventuelt tilgitt et sidesprang med en tilfeldig dame på byen, enn med en prostituert. Eller, det handler ikke om å tilgi, men mitt syn på ham. At min "mann" skulle ha hatt sex med en som var nødt til å selge kroppen sin, hadde sagt meg så mye om hans syn på prostituerte, at jeg innbiller meg at jeg kunne mistet svært, svært mye respekt for ham.

Her hadde jeg sterkt vurdert å bryte forholdet. Ikke bare pga utroskapen som er ille nok, men på grunn av menneskesynet (som andre også nevner).

Alkohol eller dårlige kamerater er ingen unnskyldning for noe slikt. Det at det er lenge siden er heller ingen unnskyldning.

Annonse

Det der ville jeg hatt store problemer med å tilgi. Mest sannsynlig hadde noe slikt betydd slutten på forholdet.

Tenk over hva det kan gjøre med deg om du blir i forholdet. Vil du greie å unngå å bli bitter eller falle i martyrgrøfta? Eller vil du utvikle kontrollerende og sjalu trekk fordi du mangler tillit til ham? Vil du bli selvutslettende og tenke at du har ansvar for at han skal ha det så bra med deg at han ikke trenger å være utro flere ganger? Det er ikke lett å ta vare på seg selv oppi en sånn situasjon. Attpåtil har du tre barn som du skal ha overskudd til..

Hvis dere skal fortsette å leve sammen syns jeg i allefall at dere bør oppsøke en samlivsterapaut og få hjelp.

Først hadde jeg nok så rasende at jeg hadde kastet han på dør.Etterpå hadde jeg blitt lei meg og skuffet. Både fordi vi var nybake foreldre, fordi å kjøpe horer er lavmål, og for det tredjehar han jo utsatt deg for en pottensiell fare mht. sykdommer og smitte. Nå har sikkert det gått fint, men alle de tankene jeg hadde fått hadde gjort det helt umulig å stole på han, og hva er da forholdet vært?

Har ikke lest de andre svarene du har fått. Men reagerer på den siste setningen din.

NEI, det virker IKKE rart for oss utenforstående hvis du vil bryte forholdet!

Du kaller det en TABBE, din mann har gjort. Men han har tross alt vært UTRO mot deg! Dette skjedde jo MENS dere var sammen.!

Ikke i en fjern fortid med dumme guttestreker!

At det var en prostituert han var utro med, unnskylder jo ikke saken.

Heller tvert imot!

Jeg hadde faktisk hatt mere forståelse for at han havnet i seng med en han tilfeldigvis ble betatt av, og lot seg rive med. enn at han faktisk OPPSØKER og BETALER, for en kvinne han kanskje ikke ville sett 2 ganger på ellers..

Jeg forstår godt at du reagerer med fortvilese og sorg. Og jeg synes ikke det er rart at du setter spørsmål ved hele forholdet deres.

Regner med at det er de felles barna deres, og ditt bilde av hans rolle som far, som hindrer deg i å kaste ham ut på direkten?

Men hadde jeg vært i dine sko, ville jeg hatt store problemer med å tilgi, og "glemme" dette.

Jeg hadde nok mistet all respekt for ham både som mann, og som min partner og venn.

Tror også jeg ville blitt veldig onskapsfull og slem, fordi jeg hadde følt meg såret og ydmyket.

Jeg ville ikke greid å slutte å bebreide ham for det han hadde gjort mot meg.

Og ville krevd/ønsket at han skulle gjøre det godt igjen.

Men samtidig ville jeg visst svært godt at ingenting han gjorde ville bli bra nok.

Det eneste som ville vært bra nok, var om det aldri hadde skjedd, men det kunne han jo ikke endre...

Så for min del er jeg ganske sikker på at dette spøkelset ville ha forfulgt meg og ødelagt forholdet over tid.

Dette er hva jeg ville ha følt, men alle er jo forskjellige.

Uansett ønsker jeg deg alt godt, og håper du gjør det du føler er riktig.

Oj, den var ikke lett. Synes jo det er litt dumt å bryte opp for noe som skjedde for 4 år siden, siden forholdet deres egentlig er veldig bra.

Men dere må nok jobbe litt med forholdet - og ikke minst tilliten.

Kanskje det kan være en ide å søke nøytral hjelp. Et sted der dere kan få ut sorg og tvil, uten å ødelegge forholdet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...