Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min begynte på p-spøyte for ca 8 mnd siden. I begynnelsen forsvant nesten all blødning, som vi ble fortalt skulle være normalt. Så, etter tre måneder fikk hun en ny sprøyte. Nå begynte etterhvert uregelmessige og både små og store bødninger å komme - og etter ca 2 mnd blødde hun nesten hver dag - noen ganger såpass kraftig at hun ble rådet av legen sin om å begynne på jerntabletter.

Vi besluttet å slutte med p-sprøyte - for å vente på normal mens.syklus skulle inntreffe slik at hun kunne bruke p-piller istedet. Problemet er imidlertid at blødningene fortsetter med like uregelmessig intensitet og hyppighet nå - fem måneder etter at hun tok den siste p-sprøyten, og ekstra ille er det etter samleie og trening.

Slimhinnene hennes er naturlig nok "slitne" etter dette - og samleie kan kun skje i korte perioder - og etter god "oppvarming". Det virker m.a.o. som at slimhinnene ikke klarer å holde på nok "smørende" væske - kanskje som følge av de er tynnere etter all menstruasjonen?

Hva er den beste måten for hun å komme i normal menstruasjons-syklus?

Å fortsette å vente begynner vi å få liten tro på... Men å "overkjøre" hormonene hennes med p-piller er kanskje ikke så lurt det heller?

Venter takknemlig på svar!

Fortsetter under...

Jeg hadde de samme problemene. Begnte etterhvert på p-piller , og det viste seg at blødningene ble mindre og etter under ett brett ble de helt borte. Da var jeg vanvittig letta.. Bruk glidemiddel når dere har sex, uansett om hun er veldig våt. Hun "smører" ikke like godt lenger..

Ønsker dere lykke til.

Jeg er stadig innom for å advarer mot sprøyta.. Noe dritt hvis man får bivirkninger. Det tar jo så lang tid før det går over, mer enn 3 mnd som mange tror. For virkninga kan sitte i lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...