Gjest Shira12 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ja, fysj, du er fæl. ;o) Jeg greidde ikke dy meg, spesielt siden svigermødre ofte er ett hett tema her på Dol ;-) 0 Siter
luciano Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 jeg har sett mange katter og hunder bli levert på den lokale kennelen fordi familien skal på ferie eller rett og slett fordi barna er lei av de og foreldrene ikke gidder mere..Eller så dumper man dem i skogen fordi de tror at kattene er rovdyr og klarer seg utmerket. Men de gjør ikke det, de er avhengige av hjemmet sitt. Bichon frisee er ikke nødvendigvis gneldrete. Små hunder er slik fordi vi tror at de er søte små porselensdukker, men sannheten er at de er like snille og energifulle som store hunder;D Barn burde ikke få egne kjæledyr før de er over ti år!!! Kjære deg.Jeg har god kjennskap til dyr og hunder er mitt "spesialfelt".Hun som skrev innlegget var frustrert,å jeg følte med henne.Men små hunder som knurrer,glefser å biter har ikke jeg ville hatt i nærheten av noen. 0 Siter
Gyda Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg greidde ikke dy meg, spesielt siden svigermødre ofte er ett hett tema her på Dol ;-) Hehe, ja det har du jo rett i! 0 Siter
Copy Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Enig med Shiral jeg. Hunden er antagelig helstresset og redd. Det beste er å sette den på kennel. Man avliver da ikke hunder som ikke er sine egne...? Og skulle det vise seg at svigermor ikke kan ta hunden tilbake leverer du den til FOD e.l. Men har du prøvd å sette deg ned på gulvet og se vekk fra hunden mens du snakker rolig til den? Prøv med godbiter o.l for å vinne tilliten dens. Hunder som er sinte på denne måten du beskriver er stort sett alltid redde. Så kanskje det hjelper om du faktisk har litt medlidenhet med hunden. Den merker jo at du er redd også. Ikke la barna få hilse på den før den er helt trygg hos dere. Små hunder og barn er ikke den beste kombinasjonen uansett. En Bichon er en ganske stri type, altså mye vilje, men det betyr ikke at den er farlig. I natt hadde jeg gitt den noe å sove på og litt mat og vann på eget rom. Sitt der inne sammen med den og syng en sang eller les en bok så den blir tryggere. Ikke prøv å ta på den før den kommer helt bort og viser at den vil ha kontakt. La hunden ta initiativet. Og unngå øyekontakt og brå bevegelser. Tissing inne er helt normalt med hunder som er stresset pga nytt sted. Kjefting gjør hunden enda verre. Dette går over av seg selv etter noen få dager. Så sant den er husren fra før da :-) Lykke til 0 Siter
Gjest hva gjør vi med hunden Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Enig med Shiral jeg. Hunden er antagelig helstresset og redd. Det beste er å sette den på kennel. Man avliver da ikke hunder som ikke er sine egne...? Og skulle det vise seg at svigermor ikke kan ta hunden tilbake leverer du den til FOD e.l. Men har du prøvd å sette deg ned på gulvet og se vekk fra hunden mens du snakker rolig til den? Prøv med godbiter o.l for å vinne tilliten dens. Hunder som er sinte på denne måten du beskriver er stort sett alltid redde. Så kanskje det hjelper om du faktisk har litt medlidenhet med hunden. Den merker jo at du er redd også. Ikke la barna få hilse på den før den er helt trygg hos dere. Små hunder og barn er ikke den beste kombinasjonen uansett. En Bichon er en ganske stri type, altså mye vilje, men det betyr ikke at den er farlig. I natt hadde jeg gitt den noe å sove på og litt mat og vann på eget rom. Sitt der inne sammen med den og syng en sang eller les en bok så den blir tryggere. Ikke prøv å ta på den før den kommer helt bort og viser at den vil ha kontakt. La hunden ta initiativet. Og unngå øyekontakt og brå bevegelser. Tissing inne er helt normalt med hunder som er stresset pga nytt sted. Kjefting gjør hunden enda verre. Dette går over av seg selv etter noen få dager. Så sant den er husren fra før da :-) Lykke til Det er tydelig at du ikke kjenner denne hunden. Den er 8 år og har alltid vært slik. Min teori er at den må være syk på sinnet. Det hjelper ikke slik som du sier å sette seg ned osv osv. Den er faktisk farlig og biter så snart den får sjansen. Til og med svigermor. Og nei, vi avliver ikke hunden nå, men det er fordi vi faktisk har litt medlidenhet med svigermor. Hunden står i min manns navn. Og FOD vil ikke ha hunder som er agressive.Og ingen andre heller. Det er ikke riktig å gi bort en hund som er farlig. SÅ kan man jo le av at en liten hund er farlig... Jeg har to små unger, går på full tids jobb, og har i tillegg en kveldsjobb, så å sitte å synge for ei bikkje er faktisk helt utenkelig. Jeg har andre ting å gjøre. Og når man har sykdom i familien så vil vi jo også¨være hos henne. Kennel er et godt tips, men himmel så dyrt det var. Svigermor er minstepensjonist, så vi vil ikke legge sten til den byrden nå. Og vi har heller ikke råd til det. Hunden er forøvrig ikke ukjendt hos oss, da svigermor i perioder bor i leiligheten i sokkeletg. 0 Siter
Copy Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Det er tydelig at du ikke kjenner denne hunden. Den er 8 år og har alltid vært slik. Min teori er at den må være syk på sinnet. Det hjelper ikke slik som du sier å sette seg ned osv osv. Den er faktisk farlig og biter så snart den får sjansen. Til og med svigermor. Og nei, vi avliver ikke hunden nå, men det er fordi vi faktisk har litt medlidenhet med svigermor. Hunden står i min manns navn. Og FOD vil ikke ha hunder som er agressive.Og ingen andre heller. Det er ikke riktig å gi bort en hund som er farlig. SÅ kan man jo le av at en liten hund er farlig... Jeg har to små unger, går på full tids jobb, og har i tillegg en kveldsjobb, så å sitte å synge for ei bikkje er faktisk helt utenkelig. Jeg har andre ting å gjøre. Og når man har sykdom i familien så vil vi jo også¨være hos henne. Kennel er et godt tips, men himmel så dyrt det var. Svigermor er minstepensjonist, så vi vil ikke legge sten til den byrden nå. Og vi har heller ikke råd til det. Hunden er forøvrig ikke ukjendt hos oss, da svigermor i perioder bor i leiligheten i sokkeletg. Nei, selvfølgelig kjenner jeg ikke den hunden :-) Og det var ikke meningen å tråkke deg på tærne. Jeg prøvde bare å komme med noen råd som du ba om. Syk på sinnet er nok hunden ikke. Selvfølgelig er det mulig,men det er sjelden man ser og det gir helt andre utslag også. Det er nok heller lite kunnskap som er problemet her. Hunden er nok ikke sint som du tror. Den er nok heller redd. Men har den vært slik i 8 år er den nok ødelagt stakkars hund. Kan jo være den har vondt noe sted også. Det jeg mente med å synge var for å holde deg selv rolig og samtidig virke beroligende på hunden. Men siden du ikke har tid til det, så sett deg på gulvet når du ser på tv da med en godbit i hånda. Etter det du selv sier så har du jo ikke noe annet valg enn å beholde den, så da får du jo prøve å gjøre det beste ut av det. Anbefaler deg å kjøpe en bok om hundespråk så vil du kanskje forstå hunden bedre. Men det har du kanskje ikke tid til det heller. Selv har jeg 3 barn under 5 år, jobb, hus osv og 2 store hunder som jeg trener lydighet med. Så det er mulig... 0 Siter
Copy Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Kjære deg.Jeg har god kjennskap til dyr og hunder er mitt "spesialfelt".Hun som skrev innlegget var frustrert,å jeg følte med henne.Men små hunder som knurrer,glefser å biter har ikke jeg ville hatt i nærheten av noen. Det var jo en enkel løsning.... Skjønner at hunder er ditt spesialfelt ja. Skulle gjerne visst hvordan. 0 Siter
Gjest hva gjør vi med hunden Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Nei, selvfølgelig kjenner jeg ikke den hunden :-) Og det var ikke meningen å tråkke deg på tærne. Jeg prøvde bare å komme med noen råd som du ba om. Syk på sinnet er nok hunden ikke. Selvfølgelig er det mulig,men det er sjelden man ser og det gir helt andre utslag også. Det er nok heller lite kunnskap som er problemet her. Hunden er nok ikke sint som du tror. Den er nok heller redd. Men har den vært slik i 8 år er den nok ødelagt stakkars hund. Kan jo være den har vondt noe sted også. Det jeg mente med å synge var for å holde deg selv rolig og samtidig virke beroligende på hunden. Men siden du ikke har tid til det, så sett deg på gulvet når du ser på tv da med en godbit i hånda. Etter det du selv sier så har du jo ikke noe annet valg enn å beholde den, så da får du jo prøve å gjøre det beste ut av det. Anbefaler deg å kjøpe en bok om hundespråk så vil du kanskje forstå hunden bedre. Men det har du kanskje ikke tid til det heller. Selv har jeg 3 barn under 5 år, jobb, hus osv og 2 store hunder som jeg trener lydighet med. Så det er mulig... Da det ikke er min hund, så er jeg ikke så interessert heller. Jeg fordrar ikke den hunden lenger. Har hatt hund siden jeg var liten, og har aldri hatt problemer med de. 3 ulike typer har jeg hatt også, i forskjellige str, så det er ikke det at jeg aldri har hatt hund... Men takk for tipsene. 0 Siter
Gjest brown eyed girl Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Har ikke lest svarene, men antar at dette er en hann. Ingenting er så fulle i kjønnshormoner som Bichon. Sett dyret på kennel eller noe. Det er ikke forsvarlig med agressiv hund og barn i samme hus. Jeg skulle gladelig fått skikk på dyret. Men glem ikke at hunden er et resultat av arv OG miljø- men dette hjelper jo ikke deg i din situasjon da.. 0 Siter
Gjest brown eyed girl Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Enig med Shiral jeg. Hunden er antagelig helstresset og redd. Det beste er å sette den på kennel. Man avliver da ikke hunder som ikke er sine egne...? Og skulle det vise seg at svigermor ikke kan ta hunden tilbake leverer du den til FOD e.l. Men har du prøvd å sette deg ned på gulvet og se vekk fra hunden mens du snakker rolig til den? Prøv med godbiter o.l for å vinne tilliten dens. Hunder som er sinte på denne måten du beskriver er stort sett alltid redde. Så kanskje det hjelper om du faktisk har litt medlidenhet med hunden. Den merker jo at du er redd også. Ikke la barna få hilse på den før den er helt trygg hos dere. Små hunder og barn er ikke den beste kombinasjonen uansett. En Bichon er en ganske stri type, altså mye vilje, men det betyr ikke at den er farlig. I natt hadde jeg gitt den noe å sove på og litt mat og vann på eget rom. Sitt der inne sammen med den og syng en sang eller les en bok så den blir tryggere. Ikke prøv å ta på den før den kommer helt bort og viser at den vil ha kontakt. La hunden ta initiativet. Og unngå øyekontakt og brå bevegelser. Tissing inne er helt normalt med hunder som er stresset pga nytt sted. Kjefting gjør hunden enda verre. Dette går over av seg selv etter noen få dager. Så sant den er husren fra før da :-) Lykke til Levere den til FOD for svarte? Hvem vil ha en slik hund? Dette er sansynligvis en hund som ikke TAKLER en omplassering. Men for all del, det er jo mye bedre for vår samvittighet å levere den til FOD enn å gå å avlive den.. Tja.. nei, jeg er helt uenig med deg! 0 Siter
Gjest brown eyed girl Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Plasser den på kennel og la svigermor betale regningen. Har hun ikke klart å få skikk på bikkja si mens hun var frisk, slik at den oppfører seg blant folk, så må hun jo ta konsekvensen av det sjøl. Vet du i det hele tatt hva du prater om her?? Vet du hvordan Bichoner KAN være? Absolutt ingen enkel oppgave å dressere den rasen nei! 0 Siter
Gemini Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Vet du i det hele tatt hva du prater om her?? Vet du hvordan Bichoner KAN være? Absolutt ingen enkel oppgave å dressere den rasen nei! Bullshit. Klarer man ikke å oppdra en bichon til å oppføre seg sånn noenlunde er det KUN hos eieren det er noe galt, ikke hos hunden, i alle fall ikke rasen som sådan. NB! Har en krevende hunderase sjøl, så jeg veit litt hva jeg uttaler meg om. 0 Siter
Copy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Levere den til FOD for svarte? Hvem vil ha en slik hund? Dette er sansynligvis en hund som ikke TAKLER en omplassering. Men for all del, det er jo mye bedre for vår samvittighet å levere den til FOD enn å gå å avlive den.. Tja.. nei, jeg er helt uenig med deg! Skrev nå dette før jeg fikk vite noe om alder og at dette var noe som hadde vart lenge. Jeg ville også avlivet hunden i den tilstanden den er i nå om jeg ikke hadde hatt tid/interesse av å gjøre noe med det. Men saken var jo at avlivning ikke var et alternativ pga svigermor. 0 Siter
Copy Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Da det ikke er min hund, så er jeg ikke så interessert heller. Jeg fordrar ikke den hunden lenger. Har hatt hund siden jeg var liten, og har aldri hatt problemer med de. 3 ulike typer har jeg hatt også, i forskjellige str, så det er ikke det at jeg aldri har hatt hund... Men takk for tipsene. Hm... lurer på hva i all verden jeg sa som var så ille. Prøvde faktisk bare å hjelpe siden du ba om råd. Hvilke svar forventet du egentlig? Hvis dere ikke kan ha den hjemme, ikke kan avlive den og ikke har råd til kennel, så er det vel ikke så mange alternativer igjen... Jaja, heldigvis ikke mitt problem. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Var jeg deg, ville jeg ringt oppdretteren i håp om å få hjelp - både til avlastning i pass av hunden og hjelp til å finne ut hvorfor hunden er som den er. Min bestefar sørget seg omtrent i hjel da hans hund døde (av alderdom), men ble bedre da han fikk en ny hund. For mange betyr hunden veldig mye, og det ville jeg ha respektert før jeg avlivet hunden. Men oppdretteren - i hvert fall etter min definisjon av en god oppdretter - vil fremdeles føle ansvar for "valpen" sin, og hjelpe dere. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Var jeg deg, ville jeg ringt oppdretteren i håp om å få hjelp - både til avlastning i pass av hunden og hjelp til å finne ut hvorfor hunden er som den er. Min bestefar sørget seg omtrent i hjel da hans hund døde (av alderdom), men ble bedre da han fikk en ny hund. For mange betyr hunden veldig mye, og det ville jeg ha respektert før jeg avlivet hunden. Men oppdretteren - i hvert fall etter min definisjon av en god oppdretter - vil fremdeles føle ansvar for "valpen" sin, og hjelpe dere. 0 Siter
Gemini Skrevet 23. september 2005 Skrevet 23. september 2005 Det er tydelig at du ikke kjenner denne hunden. Den er 8 år og har alltid vært slik. Min teori er at den må være syk på sinnet. Det hjelper ikke slik som du sier å sette seg ned osv osv. Den er faktisk farlig og biter så snart den får sjansen. Til og med svigermor. Og nei, vi avliver ikke hunden nå, men det er fordi vi faktisk har litt medlidenhet med svigermor. Hunden står i min manns navn. Og FOD vil ikke ha hunder som er agressive.Og ingen andre heller. Det er ikke riktig å gi bort en hund som er farlig. SÅ kan man jo le av at en liten hund er farlig... Jeg har to små unger, går på full tids jobb, og har i tillegg en kveldsjobb, så å sitte å synge for ei bikkje er faktisk helt utenkelig. Jeg har andre ting å gjøre. Og når man har sykdom i familien så vil vi jo også¨være hos henne. Kennel er et godt tips, men himmel så dyrt det var. Svigermor er minstepensjonist, så vi vil ikke legge sten til den byrden nå. Og vi har heller ikke råd til det. Hunden er forøvrig ikke ukjendt hos oss, da svigermor i perioder bor i leiligheten i sokkeletg. Anbefaler å sjekke rundt, ikke alle dyrepensjonat/kenneler er like dyre. Vi har god erfaring fra Ringerike Hundesenter utenfor Hønefoss. Prisen var grei, og forholdene veldig bra. Se http://www.ringhund.no/ 0 Siter
Gjest brown eyed girl Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Bullshit. Klarer man ikke å oppdra en bichon til å oppføre seg sånn noenlunde er det KUN hos eieren det er noe galt, ikke hos hunden, i alle fall ikke rasen som sådan. NB! Har en krevende hunderase sjøl, så jeg veit litt hva jeg uttaler meg om. Men du har ikke Bichon.. Jeg har også en krevende hunderase by the way, men det endrer ikke mitt syn på Bichon ol fordet. 0 Siter
Gemini Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Men du har ikke Bichon.. Jeg har også en krevende hunderase by the way, men det endrer ikke mitt syn på Bichon ol fordet. Så du mener at en bichon er dømt til å bite alt og alle rundt seg, fordi den er praktisk talt umulig å oppdra? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.