Gå til innhold

menn, og det å si det som det er..

Anbefalte innlegg

Møtte en fyr via Blink. Vi chattet leenge på msn (med cam), flere mnd. Vi snakket på tlf, sendte sms osv. Som sagt - lenge. Hadde en god dialog, morsomme samtaler,god "kjemi".

Så møttes vi, hadde like god og naturlig kjemi, og hadde deilig sex. Prøvde å få tak i han et par ganger etterpå på mail. Jeg SÅ jo at han var pålogget på blink flere ganger om dagen, men han svarte ikke på (de 2-3) mailene mine. Da ble jeg sur og skrev en mail der jeg bla. skrev at han var en feiging som ikke kunne si ting som det var. Da svarte han at det var da måte på til muggenhet, "bare for at jeg ikke svarte med en gang.." (men svarte ikke på antydningen om at han ikke er interessert i noe mer) hehe.. Han fikk jo en veldig god anledning til å si det som det var.

Jeg er veldig avslappet når det gjelder sex, så jeg stressa ikke med at jeg ikke hørte noe.

Gjør det forsåvidt ikke nå heller. Er HELT ok for meg at det ikke blir noe mer og at han ikke er interessert!!

Men det jeg stusser på er:

1. Hvordan kan man ha en så god dialog i mange mnd, for så å kutte HELT ut!?

2. HVA er problemet med å si hvor skapet står??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199251-menn-og-det-%C3%A5-si-det-som-det-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel å sammenligne med et OneNightStand. Disse medfører sjelden noe videre kontakt, uten at noen av partene trenger å legitimere noen grunner til det.

Jeg synes det er forskjell på en one night stand og på det å chatte i mange måneder.

Det burde gå an å gi et enkelt svar på hvorvidt man er interessert i noe mer eller ikke.

Sex første kvelden er ofte drepen for gryende forelskelser.

Både fordi menn er jegere og liker å måtte "jobbe litt for føden" og fordi de mer eller mindre ubevisst antar at andre menn før dem har sluppet til like lett som de gjorde - og det gjør sexen deres til alt annet enn "special".

Er min teori da :)

Jeg har datet en håndfull menn etter å ha mailet med dem i alt fra noen dager til flere uker. Har dog ikke hoppet til sengs første kvelden med dem da. :o) (andre kvelden derimot...)

Når jeg har følt at her var det ingenting å bygge videre på så har jeg sagt fra på en ordentlig måte, riktignok pr. mail eller sms og det har gått helt greit. En av dem krøp til korset først, da var jeg i ferd med å bli forelsket, men han var såpass til mann at han ringte og forklarte hvordan han følte det og ba nærmest om unnskyldning. Ordentlig mann med andre ord.

Selv om man ikke har noen plikt til å si fra om noe som helst, ikke har lovt noe - så er det da bare vanlig folkeskikk!!!

Annonse

Gjest angelina999

Både fordi menn er jegere og liker å måtte "jobbe litt for føden" og fordi de mer eller mindre ubevisst antar at andre menn før dem har sluppet til like lett som de gjorde - og det gjør sexen deres til alt annet enn "special".

Høres fornuftig ut.

laguna1365380434

Det synes jeg hørtes direkte reaksjonært ut! Og jeg tviler på at de fleste menn faktisk tenker sånn!

Jeg har hatt sex med mange menn på første daten - fordi vi begge har hatt lyst til det - og jeg tror det er noe stort tull at menn faktisk tar anstøt av at damer har lyst til å ligge med dem og faktisk gjør det! Og finnes det noen tullinger som faktisk tenker sånn skal man jo være sjeleglad en ble kvitt dem før det rakk å utvikle seg til noe en invisterer følelser i!

:-)

Det synes jeg hørtes direkte reaksjonært ut! Og jeg tviler på at de fleste menn faktisk tenker sånn!

Jeg har hatt sex med mange menn på første daten - fordi vi begge har hatt lyst til det - og jeg tror det er noe stort tull at menn faktisk tar anstøt av at damer har lyst til å ligge med dem og faktisk gjør det! Og finnes det noen tullinger som faktisk tenker sånn skal man jo være sjeleglad en ble kvitt dem før det rakk å utvikle seg til noe en invisterer følelser i!

:-)

Ofte, skrev jeg :)

Og, ja, jeg tror faktisk at han her enten var ute etter bare en one-night-stand eller at han mistet interessen da hun var så "lett" å få i seng.

Det er da ingen statshemmelighet at noen gutter/menn tenker sånn - bevisst eller ei?

Det var ikke ment som en pekefinger, bare en teori!

Selvfølgelig kan vi få langvarige forhold med personer vi har hatt sex med første kvelden - det har jeg også klart :)

laguna1365380434

Ofte, skrev jeg :)

Og, ja, jeg tror faktisk at han her enten var ute etter bare en one-night-stand eller at han mistet interessen da hun var så "lett" å få i seng.

Det er da ingen statshemmelighet at noen gutter/menn tenker sånn - bevisst eller ei?

Det var ikke ment som en pekefinger, bare en teori!

Selvfølgelig kan vi få langvarige forhold med personer vi har hatt sex med første kvelden - det har jeg også klart :)

Jammen jeg tror ikke det er ofte altså..;-)

Jeg tror det det der er en myte som er funnet på av diverse moralister for å få jentene til å beholde trusene på så lenge som mulig! Jeg har INGEN tro på sånn "the rules" tankegang..

Og jeg tror demed at det er et marginal gruppering mannfolk som vil droppe dama fordi hun var for lett å få i seng! Nei tenke seg til!

At menn er mystiske og uforutsigbare på mange måter, DET er jeg ikke i tvil om, men at de skulle drive å disrespektere jenter som går til sengs med dem, bevvist eller ubevisst,på en så nærmest planmessig og gjennomført måte at det skulle være årsaken tiletterpåfølgende brudd, det kjøper jeg ikke en centimeter av!

Derimot tror jeg kanskje det finnes en del menn som føler seg klaustrofobiske og ufrivillig formaliserte og som ikke er komfortable med forholdsmessige forandringer og tituleringer somkan intreffe mellom mennesker etter at de har vært intime..Og at det kanskje kan forklare en del menn som ikke ringer tilbake..

Eller at de rett og slett ikke var så veldig intersserte i utgangspunktet..

Men jeg tror IKKE at det er sånn at alle menn egentlig er italienske og har disse hore/madonna kompleksene og underbevist ser ned på villige kvinner og kvinnelig seksualitet!;-)

Jammen jeg tror ikke det er ofte altså..;-)

Jeg tror det det der er en myte som er funnet på av diverse moralister for å få jentene til å beholde trusene på så lenge som mulig! Jeg har INGEN tro på sånn "the rules" tankegang..

Og jeg tror demed at det er et marginal gruppering mannfolk som vil droppe dama fordi hun var for lett å få i seng! Nei tenke seg til!

At menn er mystiske og uforutsigbare på mange måter, DET er jeg ikke i tvil om, men at de skulle drive å disrespektere jenter som går til sengs med dem, bevvist eller ubevisst,på en så nærmest planmessig og gjennomført måte at det skulle være årsaken tiletterpåfølgende brudd, det kjøper jeg ikke en centimeter av!

Derimot tror jeg kanskje det finnes en del menn som føler seg klaustrofobiske og ufrivillig formaliserte og som ikke er komfortable med forholdsmessige forandringer og tituleringer somkan intreffe mellom mennesker etter at de har vært intime..Og at det kanskje kan forklare en del menn som ikke ringer tilbake..

Eller at de rett og slett ikke var så veldig intersserte i utgangspunktet..

Men jeg tror IKKE at det er sånn at alle menn egentlig er italienske og har disse hore/madonna kompleksene og underbevist ser ned på villige kvinner og kvinnelig seksualitet!;-)

Neida, ikke alle menn :)

Men kanskje det avhenger litt av situasjon og alder? Hvis mannen ikke er helt klar for å binde seg, kan en slik "løssluppenhet" gi ham en god unnskyldning til å hoppe av. Og det gjelder kanskje særlig unge gutter, som føler at de enda har mye upløyd mark foran seg?

Voksne karra som kan sjekklista si utenat - de vet hvilke egenskaper drømmekvinnen skal besitte - lar seg naturligvis ikke skremme av at hun ikke kan motstå ham ;)

laguna1365380434

Neida, ikke alle menn :)

Men kanskje det avhenger litt av situasjon og alder? Hvis mannen ikke er helt klar for å binde seg, kan en slik "løssluppenhet" gi ham en god unnskyldning til å hoppe av. Og det gjelder kanskje særlig unge gutter, som føler at de enda har mye upløyd mark foran seg?

Voksne karra som kan sjekklista si utenat - de vet hvilke egenskaper drømmekvinnen skal besitte - lar seg naturligvis ikke skremme av at hun ikke kan motstå ham ;)

Det synes jeg er langt mere plausible forklaringer!

Jeg tror mange menn er litt har litt "commitmentvegring", og jeg tror mange damer ser på sex som et slags kjæresteformaliserings-rituale..DET kan fort bli en uheldig kombinasjon.

Men jeg tror som sagt IKKE at menn dumper damer FORDI de går til sengs med dem "for lett"..Men jeg tror kanskje menn dumper damer som tror de er eksklusiv kjæreste med mannen og at alle ting skal forandre seg fordi det har blitt utvekslet kroppsvæesker,liksom..;-)

Jeg tror kanskje det statisk sett er litt flere gutter som liker å ha ryggen fri,på et vis.

Forøvrig tror jeg dette er kultur,og har lite med gener og instinkt å gjøre..;-)

Annonse

*LOL*

Vel, hvis gutten synes jenta er "billig" fordi hun hoppet til sengs med ham første kvelden, så er han jo like billig selv, i og med at han hoppet til sengs med henne første kvelden.

En fyr som mangler logisk sans så totalt ønsker jeg ikke å ha et forhold til.

Jeg har datet en håndfull menn etter å ha mailet med dem i alt fra noen dager til flere uker. Har dog ikke hoppet til sengs første kvelden med dem da. :o) (andre kvelden derimot...)

Når jeg har følt at her var det ingenting å bygge videre på så har jeg sagt fra på en ordentlig måte, riktignok pr. mail eller sms og det har gått helt greit. En av dem krøp til korset først, da var jeg i ferd med å bli forelsket, men han var såpass til mann at han ringte og forklarte hvordan han følte det og ba nærmest om unnskyldning. Ordentlig mann med andre ord.

Selv om man ikke har noen plikt til å si fra om noe som helst, ikke har lovt noe - så er det da bare vanlig folkeskikk!!!

Hei. Jeg har ikke sagt at jeg var interessert i å ha et forhold med fyren, jeg var mer sånn "vente og se" hva som skjer. I utgangspunktet så tenkte jeg at iom. vi møttes på den måten vi gjorde, så var dette mest seksuelt. OM det hadde utviklet seg videre, så hadde det jo blitt en bonus. Men jeg hadde nok ikke så store forventninger om det. ;)

Men, spørsmålet er da, hvorfor ikke bare si det som det er, hvorfor bli helt taus?

*LOL*

Vel, hvis gutten synes jenta er "billig" fordi hun hoppet til sengs med ham første kvelden, så er han jo like billig selv, i og med at han hoppet til sengs med henne første kvelden.

Du er inne på noe der!

Jeg opplevde en gang jeg ble med en fyr hjem at han ble pottsur fordi jeg ikke ville gå til sengs første kvelden.

Da jeg traff ham igjen ute uken etter, la han ut om hvor mye han respekterte en jente som sa nei første kvelden og ville be meg ut igjen.

Jeg svarte rolig at jeg ikke respekterte en gutt som ikke respekterte at en jente sa nei, og avslo invitasjonen. Da fikk han hakeslepp, gitt...

Hei. Jeg har ikke sagt at jeg var interessert i å ha et forhold med fyren, jeg var mer sånn "vente og se" hva som skjer. I utgangspunktet så tenkte jeg at iom. vi møttes på den måten vi gjorde, så var dette mest seksuelt. OM det hadde utviklet seg videre, så hadde det jo blitt en bonus. Men jeg hadde nok ikke så store forventninger om det. ;)

Men, spørsmålet er da, hvorfor ikke bare si det som det er, hvorfor bli helt taus?

Han er vel som veldig mange menn er - pisse redd for å ta opp slike ting.

Gjest medsøsteren

Internett har gjort det så lett å komme i kontakt med potensielle partnere at enkelta aldri oppgir jakten, selv om daten var bra kan kanskje neste bli enda bedre?? Men enig med deg, det er utrolig muggent gjort å bare overse og ikke svare på en alminnelig høflig måte. Har opplev det selv og det gjør meg skikkelig forbanna. Her chatter man og snakker i telefonen om ærlighet og redelighet, modenhet, osv, osv, når sexen er over teller ikke de fine ordene lenger.

*LOL*

Nei, så klart ikke :)

Men det forandrer ikke det faktum at noen menn har disse holdningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...