Gå til innhold

Hvordan kjole når jeg gifter meg?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker brud
Skrevet

Vi skal gifte oss til våren, men ikke i kirken. Vi skal vies i det fri, og ha middagen på en nydelig fjellstue/seter. Det er kun med forlovere og nærmeste familie så vi blir ikke så mange (20-30 stk.).

Men alle de bryllup som jeg har vært i tidligere, har vært i kirken med hvite pompøse bruder. Så det jeg lurer på er har dere noen forslag til type antrekk til meg når jeg skal gifte meg. Ønsker ikke hvit, pompøs kjole og heller ikke bunad.

Skrevet

Hvit, enkel kjole? Ikke blant de sideste.

Ev. den fargen som står best til fargene dine.

Skrevet

Det finnes vel hvite kjoler som ikke er "pompøse", dvs ikke ser ut som bløtkaker?

Andre farger går også an.

Skrevet

Du gjør det vanskelig, ikke hvit og ikke bunad.

En fjellstue/Seter ber jo om bunad.

Da står du igjen med at du bare finner deg den fineste kjolen i byen og bruker den.

Skrevet

Tradisjonen sier jo hvitt, men egentlig skal man ikke bruke hvitt om man ikke er jomfru. Jeg valgte derfor en som var mellom kremfarget og lysegul. (Mamma sydde til meg)

I etterkant så jeg flere flotte svarte kjoler, og tror jeg hadde valgt det om jeg kunne valgt "på nytt". (Men så liker jeg å gjøre ting på en litt annen måte...)

Skrevet

Selv ville jeg aldri giftet meg i bunad, men siden dere skal ha bryllupet på en fjellstue må jeg si det passer ypperlig med bunad.

Men, når det gjelder brudekjoler finnes det jo mange pene, enkle kjoler som ikke er pompøse - f.eks i kremfarget?

Skrevet

Hva med en enkel kjole i viking/middelalderstil?

Da er du brudekledd, passer til omgivelsene dere har valgt, men unngår den tradisjonelle brudekjolen og bunad.

Du kan jo også t en titt hos Mitt Skattkammer i Trondheimsveien i Oslo, der kan du finne nyydelige, alternative kjoler.

Skrevet

Må si at bunad er det første som faller meg inn når du nevner omgivelsene.

Men hvis du ikke vil bruke det, eller en typisk brudekjole, så ville jeg tatt meg en tur til en som leier ut selskapskjoler og sett om det var noe jeg likte.

(mange brudeforretninger har også stort utvalg av andre kjoler)

Ville også tenkt på hva brudgommen skal bruke, så dere finner noe som passer sammen på pyntet-skalaen...

Skrevet

De festivalgreiene var gyselige, rett og slett. Men det skattkammeret spørs det vel om ikke undertegnede på utforske litt ;-)

De festivalgreiene var ikke min smak heller skal jeg være ærlig, bare søkte opp noe som _kunne_ passe iflg. det som ble etterspurt jeg. Men var uansett litt i tvil, siden du ikke ønsket bunad.

Skrevet

De festivalgreiene var ikke min smak heller skal jeg være ærlig, bare søkte opp noe som _kunne_ passe iflg. det som ble etterspurt jeg. Men var uansett litt i tvil, siden du ikke ønsket bunad.

Ikke jeg, bare blander meg inn, jeg :-)

Skrevet

Ikke jeg, bare blander meg inn, jeg :-)

Ah - trodde du outet deg selv jeg - hihi :-)

Skrevet

Ah - trodde du outet deg selv jeg - hihi :-)

Helt ærlig, var det for å få vekk "hvordan" i overskriften ;-)

Skrevet

*lol* All forståelse for den! Tenkte det samme selv!

Men som oftest når jeg tenker på slikt så glemmer jeg det! ;-)

Gjest Norskfantast
Skrevet

HVA SLAGS kjole når jeg gifter meg? heter det!!!

Skrevet

Løp for livet, søk dekning for dolitiet!!!!!

Hadde du virkelig tenkt å pirke på rettskrivingen?

*gispe*

c",)

Skrevet

Seter og ikke bunad.

Noe veldig sommerlig og "lett-på-tå"?

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...