Gutt771365380262 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Etter å ha vært sammen i nesten 5 år sa samboeren min for et par dager siden at hun følte seg usikker på forholdet - om vi passet for hverandre. Jeg har sett hun har gått og tenkt de siste par ukene, men jeg ante ikke hva og hun ville ikke si. Vi er begge i 20-årene og begge jobber. Hun begynte å jobbe for 6 mnd siden i et ungt miljø, etter 5 års studier. Vi har nylig kjøpt leilighet (hun ivret forøvrig mest) og såvidt kommet i orden. Hun sier at hun fortsatter tenner på meg, og at hun ikke kan tenke livet sitt uten meg, men at hun er usikker - hun mangler det siste lille ekstra av følelser sier hun (forelskelsen?). Hun mumlet også noe om luft under vingene. Jeg elsker henne utrolig høyt, og er da helt knust. Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre? 1. Bør jeg dra vekk en stund og la henne tenke? 2. Kan jeg gjøre noe romantisk for å pleie gløren av kjærlighet som jeg tror er der? Hjelp... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199281-samboer-er-usikker-p%C3%A5-forholdet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryane Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Man går vel ikke rundt og er nyforelsket bestandig, selv om man så gjerne vil. Hun sier hun ikke kan tenke seg livet uten deg, det tyder jo på at hun er veldig glad i deg.....hvis hun er ærlig da! Snakk med henne, prøv å finne ut hva det er som plager henne, ikke press henne, da skyver du henne bare lenger unna. Vet ikke hva slags forhold dere har, er dere sammen hele tiden? Det at hun vil ha luft under vingene tyder kanskje på at hun trenger litt tid for seg selv. Ville ikke reist bort hvis jeg var deg, men du må godta at hun tilbringer tid borte fra deg, sammen med venner og pleier sine egne interesser. Ikke sitt hjemme og vær lei deg, men dra ut og plei dine interesser du også. Å gjøre noe romantisk for henne skader sikkert ikke, men en god middag med levende lys og rødvin gjør nødvendigvis ikke underverker, det viktigste er at du viser at du bryr deg og er glad i henne i hverdagen, uten at det virker masete. Håper det ordner seg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199281-samboer-er-usikker-p%C3%A5-forholdet/#findComment-1408521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soldier Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det med "luft under vingene" tyder på at hun er på vei ut. Men hun tør ikke face ønskene sine fullt ut selv enda. Det er ikke mye du kan gjøre, når denne prosessen er satt i gang hos henne. Du kan kanskje få korte perioder hvor det ikke er noe tema, men tankene vil uvilkårlig vende tilbake. Syns du bare skal leve som vanlig, men avkreve en beslutning fra henne innen en viss tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199281-samboer-er-usikker-p%C3%A5-forholdet/#findComment-1408702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei! Det høres ut som om samboeren din er mest opptatt av å finne ut av hva hun selv vil gjøre med sin tvil om forholdet. Da virker det kanskje mot sin hensikt om du forsøker å gjøre deg lekker og finne på noe romantisk som kan få henne på andre tanker. Når man er blitt usikker og begynner å tvile vet man som regel ikke hva man vil. Det er det tvilen sier. For å komme til en klarhet må man vurdere frem og tilbake, og ta tiden til hjelp. Min erfaring er som som partneren hennes viser respekt ved å akseptere at hun får tid på seg til å finne ut av seg selv og følelsene sine. Det er vanskelig, men hun vil oppfatte mer positivt at du ikke maser på henne enn at du pusher henne til en rask avgjørelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199281-samboer-er-usikker-p%C3%A5-forholdet/#findComment-1408916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meeeeg Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei! Jeg har det på nøyaktig samme måte som deg. Føler med deg og vet at det er vondt! Kjæresten min kan heller ikke tenke seg å leve uten meg, men han mangler noen følelser. Dette fortalte han meg for et halvt år siden og det vi gjorde var at vi fortsatte forholdet for å se om han kunne få følelsene tilbake. Tross i 6 fine mnd så mangler han fremdeles noe.. Derfor har vi nå tatt en pause i forholdet for å se om det kan hjelpe. Han ønsker å finne tilbake til de følelsene han mangler. Det du kan gjøre er å spørre henne om hva hun vil. Spør om dere skal fortsette og gjøre hyggelige ting. Eller spør henne om hun trenger en pause til å tenke... Tror ikke det finnes noe fasit svar på hva som er rett å gjøre.. og egentlig vil bare tiden vise hva som skjer. Håper det ordner seg for dere! Og med oss... Jeg elsker min kjæreste også veldig høyt og vil ikke miste han. Vi har vært sammen i 6 år. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199281-samboer-er-usikker-p%C3%A5-forholdet/#findComment-1408972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.