Gå til innhold

Ømt og sårt etter fostervannsprøve

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg fikk tatt fostervannsprøve i går. Prøven gikk fint og jeg fikk ingen lekkasje av fostervann. Men i dag er jeg fremdeles øm og sår i magen. Og det stikker på den siden der legen stakk inn nålen. Er dette normalt eller bør jeg ta kontakt med lege?

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du må være forberedt på et visst ubehag rundt innstikkstedet etter en fostervannsprøve. Nålen har jo gått gjennom mange lag med vev, også muskler, så litt ømhet hører nok med. Jeg går ut i fra at du har fått informasjon om hvordan du skal foholde deg etter inngrepet. Jeg tror imidlertid ikke det er grunn til å kontakt lege på bakgrunn av det du sier. Begynner du å blø eller får smerter i underlivet/sterke menslignende smerter, bør du ta kontakt med lege. Føler du deg dårlig på annet vis, er det selvfølgelig også lurt å si ifra. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...