Gå til innhold

Tenner på yngre jenter!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

16

• petter smart

16

• favn

12

• mil1365380270

9

Gjest fish 'n chips

Hvorfor ikke? Alle er ikke så puritanske og virkelighetsfjerne. Men alle kan ikke ta det opp hvor som helst.

Mora mi ble skikkelig grundig sjokkert over at en 16-åring hadde sex.

Jeg var i hvert fall svært puritansk og virkelighetsfjern da jeg var 16 (og ukysset). Og hvis en voksen mann i det hele tatt hadde snakket med meg om sex hadde jeg reagert meget sterkt og negativt.

Jeg er klar over at ikke alle 16-åringer er slik, men ikke alle er klar for et sexliv heller, verken verbalt eller fysisk.

og, for å komme alle i forkjøpet, det tror jeg selvsagt kan gjelde gutter på 16 også.

Gjest schnachtswürde

Da kan du lese litt om

Parafili, pederasti.

Str lovens § 101 er intressant, der står at aldersgrensen for sex utvides fra 16 til 18 når den ene part er eldre og i en omsorgssituasjon.

Mest kan jeg tenke meg at en samboer til mora vil bli fristet av den 17 år gamle datteren hennes og tror han gjør noe lovlig. Det kan bli en dyr erfaring.

Her er vi ikke enige. Jeg tror unge gutter kan ta mer skade av en slik kontakt enn det folk flest tror.

Hvis det er en forskjell (noe det nok er) så skyldes vel dette i stor grad kultur, ikke så mye sammenhenger mellom sex og følelser.

"Hvis det er en forskjell (noe det nok er) så skyldes vel dette i stor grad kultur, ikke så mye sammenhenger mellom sex og følelser."

Vel, du må gjerne være uenig med meg i at det er en ganske fundamental forskjell mellom kjønnene :-)

Selv aksepterer jeg den forskjellen som noe av det som gjør det andre kjønn interessant - på godt og vondt.

"..........................................."

Annonse

Det heter en pederast. En eldre mann eller kvinne som foretrekker svært unge av samme eller motsatt kjønn. Fra antikken og fra arabisk middelalder var det sosialt akseptert, men kultur endrer seg.

Kvinners seksualitet sees ulikt fra menns. Det fins mange eksempler.

Hvis en kvinne gir en mann et "frekt" tilbud, blir det oppfattet annerledes enn om en mann gjør det til en kvinne.

Hvis en kvinne griper tak i en manns kjønnsorganer på et utested, blir det ledd av. Men om en mann griper tak i en kvinnes, så vanker det nok juling.

Likeledes ved kjønnslemlesting; kvinner er beskyttet av loven, menn er ikke. Kvinners kjønnsorganer er "hellige", i vikingtida også.

En ung gutts seksuelle erfaringer med en eldre kvinne er spennende, mens en ung kvinnes samme erfaringer med en eldre mann er grisete av mannen.

I tillegg har vi ulike holdninger hver for oss.

Fra folketellingene for 100 år siden kan vi se at kona er ofte 10-20 år eldre enn mannen, da hadde de andre grunner for å gifte seg.

Holdninger forandrer seg og varierer over tid, kultur og sted.

Du ulv, du ulv.

Jeg var i hvert fall svært puritansk og virkelighetsfjern da jeg var 16 (og ukysset). Og hvis en voksen mann i det hele tatt hadde snakket med meg om sex hadde jeg reagert meget sterkt og negativt.

Jeg er klar over at ikke alle 16-åringer er slik, men ikke alle er klar for et sexliv heller, verken verbalt eller fysisk.

og, for å komme alle i forkjøpet, det tror jeg selvsagt kan gjelde gutter på 16 også.

"og, for å komme alle i forkjøpet, det tror jeg selvsagt kan gjelde gutter på 16 også."

Det _kan_ det - ingenting er umulig. Imidlertid er det lite sannsynlig.

"............................................"

Det skjønner jeg godt.

Som 16-åring hadde jeg vrengt meg dersom noen velmenende hadde informert om at folk pleier å stikke nesa si ned i skrittet på hverandre.

Tror ikke man kan lage noen generalisering ut fra akkurat det :-)

Når jeg var 16 hadde jeg både gitt og mottat oralsex til jeg var både øm i tunga og andre steder.

".........................................."

Han har nok et poeng. Få reagerer på to kvinner som kysser, mens de fleste synes det er frastøtende om to menn kysser.

Kvinner biseksualitet/homoseksualitet er nok mer akseptert enn menns. Selv om ingen av dem er fullt ut akseptert.

"Få reagerer på to kvinner som kysser, mens de fleste synes det er frastøtende om to menn kysser."

Vel - jeg er ikke helt uenig. Men jeg tror nok at andelen som finner det frastøtende er større blant menn enn blant kvinner. Hvis vi snur det, så blir det neppe det samme, iom. at kvinner (kulturellt sett) har en mye større aksept for nærhet og kos seg imellom - noe resten av samfunnet også har. I tillegg har jo menn en tendens til å tenne på to kvinner sammen, mens det er neppe tilfellet i like stor grad den andre veien.

Personlig synes jeg _ikke_ det er frastøtende å se to menn - men det er litt "ubehagelig", og jeg foretrekker å slippe.

"....................................."

Gjest schnachtswürde

Nei de er ikke klare. Men du verden så søtt det er å se at de er akkurat lik oss da vi var så gamle: lett forvirret og usikker.

Gjest schnachtswürde

Når jeg var 16 hadde jeg både gitt og mottat oralsex til jeg var både øm i tunga og andre steder.

*sjokkert*

Annonse

Gjest fish 'n chips

Men man kan ikke lage noen generalisering utfra det heller. Gjennomsnitts debutalder er 17.

Hovedinnleggskriveren bør være varsom da han kan komme ut for umodne, naive jenter som der og da lar seg forføre til noe de angrer på senere.

Og han kan komme ut for rasende fedre, storebrødre og onkler som er villige til å gi han som fortjent.

Jeg generaliserer ikke. Jeg forteller om meg.

Og sant å si tror jeg det er mer vanlig at 16-åringer er rimelig jomfruelige i forhold oralsex enn at de utøver praksisen jevnt og trutt.

Det er noe fundamentalt feil og regelrett uspiselig, synes jeg, når voksne mennesker skal informere i detaljer om seksualitet til barn som knapt har fått sitt første kyss.

"Få reagerer på to kvinner som kysser, mens de fleste synes det er frastøtende om to menn kysser."

Vel - jeg er ikke helt uenig. Men jeg tror nok at andelen som finner det frastøtende er større blant menn enn blant kvinner. Hvis vi snur det, så blir det neppe det samme, iom. at kvinner (kulturellt sett) har en mye større aksept for nærhet og kos seg imellom - noe resten av samfunnet også har. I tillegg har jo menn en tendens til å tenne på to kvinner sammen, mens det er neppe tilfellet i like stor grad den andre veien.

Personlig synes jeg _ikke_ det er frastøtende å se to menn - men det er litt "ubehagelig", og jeg foretrekker å slippe.

"....................................."

Men du ser gjerne på hvis en av hvert kjønn kysser? Neida.

Og det har vi snakket om før, vi snur oss åkke som.

Som du rører.

I likhet med de andre i tråden, har også jeg til gode å se at kvinner på 34 år skriver her om å være kåt på 16-årige gutter.

Eller snakker du om de kvinnene som spør om det er greit at de flørter eller har kjæreste som er noen år yngre enn dem selv? I så fall er jo sammenligningen latterlig.

Det er bl.a. ikke lenge siden det ble heftig diskutert en sak her inne der hun var i 30-årene og han mindreårig.

Få mente han tok skade av det, mens de mente det stikk motsatte dersom det var hun som var yngst.

Hvorfor ikke? Er det ekkelt, synes du?

Det er sikkert ikke PK å mene det, og jeg unner alle et sexliv, men jeg foretrekker å ikke se det for meg.

Det hadde jo vært noe rart om jeg tente på 90 år gamle damer (ennå i alle fall).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...