Gå til innhold

Å tenke på at foreldra dine på 60 har sex

Anbefalte innlegg

Gjest schnachtswürde

Det er guffent det!

En eldre gentaleman hadde mista kona si, og hadde to barn. Etter 10 år skaffet han seg en yngre kone som han hadde det skikkelig sprekt sammen med. Han fikk kjeft av den 17-18 år gamle datteren, da hun ikke kunne tenke seg at folk over 50 hadde sex! Det er jo ufyselig! Sønnen på 20 bare syns det var hyggelig.

Jeg mener det er datteren som er ufyselig.

Fortsetter under...

Gjest jordrotta

Det er ufyselig....

Når jeg var 15 år så var folk på 30 år kjempegamle. Og ikke tale om at mine foreldre hadde sex..

Nå er jeg snart 40 år og synes folk på 60 år er gamle. Og tanken på at dem har sex er usj....

Når jeg blir 60 år så har jeg nok sex og føler meg like ung som en 15 år gammel jente..

Slik er livet. Og det må være lov å synse og mene i de forskjellige aldersgruppene.

Å synes at foreldre som har sex er fælt er regelrett idiotisk synes jeg.

Tror barna at de kom med storken liksom.

Eller at foreldre skal slutte med masse ting bare fordi barna kommer.

Egoistisk og flat tankegang av de barna som evnt. måtte se det sånn.

Man skal da unne folk i alle aldre å være forelskede og oppleve kjærlighet på alle plan, uansett om de er foreldre, tanter/onkler, naboer osv.

Gjest schnachtswürde

Å synes at foreldre som har sex er fælt er regelrett idiotisk synes jeg.

Tror barna at de kom med storken liksom.

Eller at foreldre skal slutte med masse ting bare fordi barna kommer.

Egoistisk og flat tankegang av de barna som evnt. måtte se det sånn.

Man skal da unne folk i alle aldre å være forelskede og oppleve kjærlighet på alle plan, uansett om de er foreldre, tanter/onkler, naboer osv.

Det har nok noe med modenhet og tankegang å gjøre.

Kanskje jenter også har et slags ødipuskompleks?

Ødipus, gr. sagnkonge → Oidipus. — Ø.-kompleks. Iflg. den psykoanalytiske teori gjennomgår en gutt i tre—fem-årsalderen en periode med seksuell binding til moren og følelser av hat og skinnsyke mot faren. Disse følelser fortrenges og danner et ødipuskompleks, hvis virkninger skal kunne spores i forskjellige situasjoner senere i livet. Bet. er innført av Freud og hentet fra det gr. sagnet om kong Oidipus, som uten å kjenne sine foreldre drepte sin far og ektet sin mor. Undersøkelser har vist at ødipuskompleks ikke fremtrer i samme form innenfor alle kulturer.

Annonse

Gjest schnachtswürde

Jeg vet jo at de fleste har sex (og gjerne for meg forsåvidt) men det er jo en del bilder man helst ikke vil få i hodet, så man trenger ikke alltid fortelle meg om det på et vis..;-)

Poenget er å teste følelser.

Men som sagt er det ikke samtaleemne over kaffebordet i alle hjem. Men i noen er det fritt ord.

Jeg vet om de som ville blitt rasende om det hadde kommet opp, og andre som helt sikkert ville snakke om det hvis de følte seg fortrolige og trygge.

laguna1365380434

Poenget er å teste følelser.

Men som sagt er det ikke samtaleemne over kaffebordet i alle hjem. Men i noen er det fritt ord.

Jeg vet om de som ville blitt rasende om det hadde kommet opp, og andre som helt sikkert ville snakke om det hvis de følte seg fortrolige og trygge.

Jeg ville selvsagt ikke bli rasende for at noen hadde et sexliv, men jeg vil vel i dette tilfellet foretrukket at "noen" ikke fortalte spesifikt om sexdelen til meg.

Så komfortabel er jeg IKKE med foreldrene mine, de må selvsagt gjerne drive på..(og det regner jeg da faktisk med at de gjør også..på hver sin kant..) men akkurat de trenger ikke å drive noe utpreget "kiss & tell" til akkurat meg.

Min mor har gjort det,engang eller to, fortalt meg noe om menn hun har møtt som varlitt intimt,og det synes jeg ble akward.. (Naive damen, gift i 30 år, ville plutselig vite hvilke aktiviteter som kunne medføre visse typer smitte..;-))Men utover det må hun gjerne fortelle meg om menn hun har møtt og sånn! Helt hyggelig det, men jeg tror de fleste som er barna til noen ikke vil ha noen form for detaljkunnskap på det området, hva? Og andre veien også, skulle jeg vel egentlig tro?

:-)

Gjest schnachtswürde

Jeg ville selvsagt ikke bli rasende for at noen hadde et sexliv, men jeg vil vel i dette tilfellet foretrukket at "noen" ikke fortalte spesifikt om sexdelen til meg.

Så komfortabel er jeg IKKE med foreldrene mine, de må selvsagt gjerne drive på..(og det regner jeg da faktisk med at de gjør også..på hver sin kant..) men akkurat de trenger ikke å drive noe utpreget "kiss & tell" til akkurat meg.

Min mor har gjort det,engang eller to, fortalt meg noe om menn hun har møtt som varlitt intimt,og det synes jeg ble akward.. (Naive damen, gift i 30 år, ville plutselig vite hvilke aktiviteter som kunne medføre visse typer smitte..;-))Men utover det må hun gjerne fortelle meg om menn hun har møtt og sånn! Helt hyggelig det, men jeg tror de fleste som er barna til noen ikke vil ha noen form for detaljkunnskap på det området, hva? Og andre veien også, skulle jeg vel egentlig tro?

:-)

Jeg mener det er opp til enhver, og at vi burde tolerere at andre vil betro seg eller snakke om det, da er det også opp til en hver å engasjere seg eller ha seg frabedt.

Jeg røper ikke noe fra mine forhold, og skal det snakkes, så skal partner være til stede. Jeg kan snakke om meg selv, og generelt, uten problem. Blir andre flaue, er det deres problem. Det er en vanesak. Men jeg plager ikke puritanske mennesker som ikke vil ha noe slikt snakk.

laguna1365380434

Jeg mener det er opp til enhver, og at vi burde tolerere at andre vil betro seg eller snakke om det, da er det også opp til en hver å engasjere seg eller ha seg frabedt.

Jeg røper ikke noe fra mine forhold, og skal det snakkes, så skal partner være til stede. Jeg kan snakke om meg selv, og generelt, uten problem. Blir andre flaue, er det deres problem. Det er en vanesak. Men jeg plager ikke puritanske mennesker som ikke vil ha noe slikt snakk.

Jeg er ikke ubetinget enig i det, nei.

Jeg mener at folk ikke burde fortelle og betro seg til hvem som helst, min mor f.eks burde ikke betro ting om sexliv og intime detaljer til meg, fordi jeg er hennes datter, og det burde hun ha følehorn nok til å forstå..(og det har hun heldigvis også)

Jeg kanpå samme måte ikke forvente at la oss si, sjefen min, faren min eller eksen min vil høre på MINE intime sexbetroelser uten at det blir jævlig akward. Det gjør ikke DEM puritanske, et slikt scenariop hadde derimot gjort meg kort i hodet og sosialt snauklipt! ;-)

Gjest schnachtswürde

Jeg er ikke ubetinget enig i det, nei.

Jeg mener at folk ikke burde fortelle og betro seg til hvem som helst, min mor f.eks burde ikke betro ting om sexliv og intime detaljer til meg, fordi jeg er hennes datter, og det burde hun ha følehorn nok til å forstå..(og det har hun heldigvis også)

Jeg kanpå samme måte ikke forvente at la oss si, sjefen min, faren min eller eksen min vil høre på MINE intime sexbetroelser uten at det blir jævlig akward. Det gjør ikke DEM puritanske, et slikt scenariop hadde derimot gjort meg kort i hodet og sosialt snauklipt! ;-)

Ikke enig nei.

Men mennesker er ulike.

En av mine fortalte ALT til vennene sine. Og jeg ble rasende da jeg skjønte det.

Jeg kunne ikke fortelle NOE til min mor eller far. Egentlig ingen jeg kjenner. Men to forteller til meg, uten at jeg behøver svare med å fortelle om mitt. Behersker jeg den kunsten, så ser jeg ikke noe galt.

Jeg ser ikke noe galt at de spør meg til råds, og jeg svarer uten å tenke mer på det. De røper sine partnere, men de er ikke min sak om de gjør det til meg. Aldri har jeg følt at jeg må si noe videre. Jeg tenker ikke på det ene gang. Heller ikke om noen spør om andre, sier jeg bare at de får spørre selv.

Egentlig ganske ukomplisert.

laguna1365380434

Ikke enig nei.

Men mennesker er ulike.

En av mine fortalte ALT til vennene sine. Og jeg ble rasende da jeg skjønte det.

Jeg kunne ikke fortelle NOE til min mor eller far. Egentlig ingen jeg kjenner. Men to forteller til meg, uten at jeg behøver svare med å fortelle om mitt. Behersker jeg den kunsten, så ser jeg ikke noe galt.

Jeg ser ikke noe galt at de spør meg til råds, og jeg svarer uten å tenke mer på det. De røper sine partnere, men de er ikke min sak om de gjør det til meg. Aldri har jeg følt at jeg må si noe videre. Jeg tenker ikke på det ene gang. Heller ikke om noen spør om andre, sier jeg bare at de får spørre selv.

Egentlig ganske ukomplisert.

Det ewr jo hyggelig at du tat intime betroelser pent, men det er ikke dermed sagt at alle burde å skulle gjøre det samme! Det sier seg selv at en ikke nødvendigvis er puritansk selvom en ikke vil vite alt om alle andres sexliv. Det finnes helt klart mennesker jeg ikke vil ha intime detaljer om, som jeg selvsagt liker godt fordet, og de må selvsagt gjerne HA alleslags intime detaljer,men de kan spare dem til andres ører.

Jeg vil allikevel på ingen måte påstå at jeg er vrangvillig eller puritansk, eller at jeg ikke unner folk å pule! Folk må selvsagt slå seg løs som de lyster.

Men en kan bare ikke forvente at det er OK å fortelle alt tilalle, for det er det rett og slett ikke. Det har med å respektere folks sfære og grenser å gjøre.

Det ewr jo hyggelig at du tat intime betroelser pent, men det er ikke dermed sagt at alle burde å skulle gjøre det samme! Det sier seg selv at en ikke nødvendigvis er puritansk selvom en ikke vil vite alt om alle andres sexliv. Det finnes helt klart mennesker jeg ikke vil ha intime detaljer om, som jeg selvsagt liker godt fordet, og de må selvsagt gjerne HA alleslags intime detaljer,men de kan spare dem til andres ører.

Jeg vil allikevel på ingen måte påstå at jeg er vrangvillig eller puritansk, eller at jeg ikke unner folk å pule! Folk må selvsagt slå seg løs som de lyster.

Men en kan bare ikke forvente at det er OK å fortelle alt tilalle, for det er det rett og slett ikke. Det har med å respektere folks sfære og grenser å gjøre.

'Men en kan bare ikke forvente at det er OK å fortelle alt tilalle, for det er det rett og slett ikke. Det har med å respektere folks sfære og grenser å gjøre.'

Jeg har til gode å høre noen brette ut seksuallivet sitt slik du skisserer. Og det er virkelig like greit. Men hvorfor gjør de det? Usikre på seg selv?

Annonse

Det er vel ikke meningen man skal slutte å ha sex fordi om man blir gammel, jeg håper da for guds skyld at jeg får meg en nummer i ny og ne om 20 år også :o)

Men jeg ville ikke satt pris på om mine foreldre satt og utbroderte sexlivet sitt for meg.

Jeg er dønn enig med deg her, Laguna.

Vi er et par på +/- 50 og jeg kan bekrefte at alder har ingenting med et aktivt sexliv.

Jeg lever i en setting med dine og mine barn. Alle her i huset vet at vi har sex.

Når vi er ungefri så har alle ungene fått beskjed om at skal de hjemom å hente noe så må de ringe først og får de ikke svar så trenger de ikke å komme. Hans 17-årige datter kom uten å ringe og fant oss i sofaen. Nakne, men uskyldigt. (Hadde hun derimot kommet 10 min før ;-) Hun bråsnudde. Etterpå sa hun at det var kvalmt at faren hennes hadde sex i stua. Folk på den alderen skulle holde seg til soverommet.

Mine barn bryr seg mindre. Selvfølgelig vil de ikke vite detaljer og det får de heller ikke, men de er ikke så vare på det.

Vi er et par på +/- 50 og jeg kan bekrefte at alder har ingenting med et aktivt sexliv.

Jeg lever i en setting med dine og mine barn. Alle her i huset vet at vi har sex.

Når vi er ungefri så har alle ungene fått beskjed om at skal de hjemom å hente noe så må de ringe først og får de ikke svar så trenger de ikke å komme. Hans 17-årige datter kom uten å ringe og fant oss i sofaen. Nakne, men uskyldigt. (Hadde hun derimot kommet 10 min før ;-) Hun bråsnudde. Etterpå sa hun at det var kvalmt at faren hennes hadde sex i stua. Folk på den alderen skulle holde seg til soverommet.

Mine barn bryr seg mindre. Selvfølgelig vil de ikke vite detaljer og det får de heller ikke, men de er ikke så vare på det.

"Når vi er ungefri så har alle ungene fått beskjed om at skal de hjemom å hente noe så må de ringe først og får de ikke svar så trenger de ikke å komme."

Jeg er jaggu glad foreldrene mine aldri har sagt noe sånt til meg.

Gjest schnachtswürde

"Folk på den alderen skulle holde seg til soverommet."

HE-he-he

Det er særlig unge jenter som får brekninger. De har så følsomme øyne og klissete fantasi :) Men det er deres problem.

Gjest Vær litt privat da

Jeg bryr meg ikke om mine foreldre på 55 har sex eller ei, men jeg vil ikke _vite_ det. På samme måte som at dem ikke trenger å _vite_ at jeg har sex. Man kan anta det ja, men sex er privat, og det skal absolutt ikke blandes med familien. Så: knull så mye du vil, men spar barna dine for det. Vilel du selv likt å finne din tenåringsdatter i full sving? neppe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...