Gå til innhold

Elsker meg, men er ikke forelska..

Anbefalte innlegg

For et par dager siden sa samboren min til meg at han ikke var forelska i meg lenger, men han elsker meg. Hva betyr dette da?

Vi har vært sammen i snart to år, og så vidt jeg vet, har det veldig bra. Men nå klarer jeg ikke å få denne setningen ut av hodet.

Var dette et tegn på at han ønsker seg ut av forholdet? At det er på tide å "skilles"?

Uansett så ble jeg veldig såret av denne uttalelsen, og vet ikke om jeg ønsker å fortsette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199635-elsker-meg-men-er-ikke-forelska/
Del på andre sider

Fortsetter under...

forelskelse er som det ligger i ordet for elskelse. Altså forelsket er man bare maks 1 år etter at man har møtt en partner. Når forelskelsen går over og hormonene har roet seg ned vil man kunne si om man elsker den andre eller ikke. Først da kan man si om man virkerlig elsker den andre og vil tilbringe resten av livet med vedkommende.

forelskelse er som det ligger i ordet for elskelse. Altså forelsket er man bare maks 1 år etter at man har møtt en partner. Når forelskelsen går over og hormonene har roet seg ned vil man kunne si om man elsker den andre eller ikke. Først da kan man si om man virkerlig elsker den andre og vil tilbringe resten av livet med vedkommende.

forelsket max ett år????? pøh!! i hvilken litteratur står det skrevet?

det varierer selvfølgelig. jeg vil påstå at jeg var sånn idiotforelsket i ca 3 år før hormonene mine roet seg. det tar faktisk meget mye energi og vanvittig mye konsentrasjon å være så forelsket som jeg har vært. litt godt å være over den perioden hvor tankene ikke gikk innom hjernen før jeg gjorde ting. helt i ørska!!

nei, det går ikke ann å si at en forelskelse kan vare i max ett år. vanligvis gjør det sikkert det, men ikke max!!

Annonse

Gjest fysiologen

Gått av banen... Gjør du det slutt hvis han også sier at jorda er rund, og ikke flat?

Det er ikke biologisk mulig å være forelska over så lang tid. Det var det han mente. Du må virkelig ikke la dette gå inn over deg. Han elsker deg, for svingende.

Hva i all verden er det for en uttalelse. Mannfolk tenker ikke alltid før de taler. De er ikke sikkert han mener noe vondt med det, han sa kanskje bare at han ikke var nyforelsket lenger.

Men etter tre år sier kjæresten min at han bare blir mer og mer forelsket i meg..

forelsket max ett år????? pøh!! i hvilken litteratur står det skrevet?

det varierer selvfølgelig. jeg vil påstå at jeg var sånn idiotforelsket i ca 3 år før hormonene mine roet seg. det tar faktisk meget mye energi og vanvittig mye konsentrasjon å være så forelsket som jeg har vært. litt godt å være over den perioden hvor tankene ikke gikk innom hjernen før jeg gjorde ting. helt i ørska!!

nei, det går ikke ann å si at en forelskelse kan vare i max ett år. vanligvis gjør det sikkert det, men ikke max!!

Det er noen eksperter som påstår det ja, men her i huset er vil like forelskede, om ikke mer, etter snart tre år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...