Gå til innhold

FU:Gir du penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan gjerne gi til tiggere. Noen av de som går rundt og tigger, gjør da en jobb de også, de tjener til dopet. De som spør om penger til en kaffe, tror jeg ikke på, så jeg spør heller rett ut om det er penger til dop de vil ha. Når de da svarer ja på spørsmålet, sier jeg at det er bedre å være ærlig, mange vet hvor jævlig de har det- så gir jeg penger.

Jeg synes det er mye bedre å gi dem penger enn at de skal stjele for å få nok til å sette et skudd. Kjente en som stadig var og gjorde innbrudd, og det var ikke alltid koselig å ha en sånn i nabolaget da!

Synes faktisk du er slem!

En person nedverdiger seg til å tigge penger av deg, og du nedverdiger personen ytterligere ved å kalle ham/henne en løgner.

De hadde sannsynligvis vært bedre tjent med at du latet som om du ikke så dem og gikk videre uten å gi noe som helst.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• ShitDiddelyDo

16

• Zombiebob

10

• laguna1365380434

8

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Synes faktisk du er slem!

En person nedverdiger seg til å tigge penger av deg, og du nedverdiger personen ytterligere ved å kalle ham/henne en løgner.

De hadde sannsynligvis vært bedre tjent med at du latet som om du ikke så dem og gikk videre uten å gi noe som helst.

Enig! Jeg skjønner meg heller ikke på folk som plutselig MÅ vite hva den lusne tjuekroningen deres skal gå til liksom.

Det er et utslag av maktsyke og sjefing..

Da kan de vel heller spare seg hele greia?

Skrevet

Jeg ga før, men ikke til tilreisende tiggere. Til de narkomane. Men det hadde litt med måten de spurte på også (jeg vil ikke føle meg trakassert eller oppmuntre til slik oppførsel), noen kjente jeg litt.

Nå kjøper jeg heller Oslo-bladet.

Jeg gir ikke til han med stokken som står og skjelver i Storgata for han faker! Og jeg gir ikke hvis noen begynner å true. Da blir jeg sint.

Men kjøper Er lik Oslo-magasinet, og gir kanskje i snitt til en, hver gang jeg er i byen og blir spurt, hvis jeg har småpenger.

Skrevet

Jeg ga før, men ikke til tilreisende tiggere. Til de narkomane. Men det hadde litt med måten de spurte på også (jeg vil ikke føle meg trakassert eller oppmuntre til slik oppførsel), noen kjente jeg litt.

Nå kjøper jeg heller Oslo-bladet.

.

Skrevet

Det skulle man ikke tro om dem i Oslo heller, men hvis du tar deg en tur innom strøket vil det imponere deg hva som er til salgs der.

Men uansett: Hvis de ikke selger ræva si begår de kriminelle handlinger dersom de ikke får tak i penger.

En tier er småpenger for meg, mens det for dem blir en del dersom nok folk gir - og folk gir jo.

*Hehe* Tja... Vil noen kjøpe ræva til en gubbe som har vært alkis i 50 år og ser deretter ut så er de jaggu meg desperate sjøl!

Skrevet

Enig! Jeg skjønner meg heller ikke på folk som plutselig MÅ vite hva den lusne tjuekroningen deres skal gå til liksom.

Det er et utslag av maktsyke og sjefing..

Da kan de vel heller spare seg hele greia?

Helt klart.

Det å nedverdige en som allerede ligger så langt nede vitner om regelrett ondskap, og at man helt har glemt at disse menneskene faktisk er mennesker med følelser de også.

Jeg har nok en liten fordom mot folk som hever seg over andre, og når man i tillegg er et så til de grader lite menneske at man må begynne å heve seg over narkomane, finner jeg ikke ord.

Altså: Jeg fant jo et par ord nå, men. Jeg ble direkte provosert av innlegget over.

laguna1365380434
Skrevet

Helt klart.

Det å nedverdige en som allerede ligger så langt nede vitner om regelrett ondskap, og at man helt har glemt at disse menneskene faktisk er mennesker med følelser de også.

Jeg har nok en liten fordom mot folk som hever seg over andre, og når man i tillegg er et så til de grader lite menneske at man må begynne å heve seg over narkomane, finner jeg ikke ord.

Altså: Jeg fant jo et par ord nå, men. Jeg ble direkte provosert av innlegget over.

Enig igjen! Og godt at du fant noen ord, jeg så og ble provosert jeg også, men fant ingen selv..Så jeg signerer på dine om OK!

:-)

Skrevet

*Hehe* Tja... Vil noen kjøpe ræva til en gubbe som har vært alkis i 50 år og ser deretter ut så er de jaggu meg desperate sjøl!

Jeg vil tro mange av de som farter rundt på strøket er rimelig desperate, i hvert fall de av dem som kjøper narkisene.

Det er nok flest kvinner som selger seg, men det skal visst være narkomane menn også.

Skrevet

Enig igjen! Og godt at du fant noen ord, jeg så og ble provosert jeg også, men fant ingen selv..Så jeg signerer på dine om OK!

:)

Skrevet

Nei, aldri!

Jeg synes de må kunne klare seg med ulike former for offentlige støtteordninger, ikke stå på gata og trygle om penger! Regner med at de fleste av de pengene de får, heller går til stoff.

Hvis jeg skulle ha støttet dem, måtte det heller vært med klær eller mat/drikke.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg vil tro mange av de som farter rundt på strøket er rimelig desperate, i hvert fall de av dem som kjøper narkisene.

Det er nok flest kvinner som selger seg, men det skal visst være narkomane menn også.

Det gjør de, latterlig billig, og gjerne til voldelige gærninger som vet at her har vi noen HELT uten ressuser som de kan herse vilt med..

Det er jævlig sørgelig det hele, og jeg er tilbøyelig tilå mene at måten rike Norge behandler sine uheldigste på er en skam og en ynk.

Jeg tror det kommer tilå stå ubehagelig ting i historiebøkene om oss!

Skrevet

Det gjør de, latterlig billig, og gjerne til voldelige gærninger som vet at her har vi noen HELT uten ressuser som de kan herse vilt med..

Det er jævlig sørgelig det hele, og jeg er tilbøyelig tilå mene at måten rike Norge behandler sine uheldigste på er en skam og en ynk.

Jeg tror det kommer tilå stå ubehagelig ting i historiebøkene om oss!

Helt enig. Det er en skam.

Faen. En så fin dag. Jeg har stått opp tidlig. Mekka pizzadeig. Trent. Nå hører jeg på The Cure og jeg har øl i kjøleskapet.

Men jeg ødelegger mitt gode humør når jeg leser det her, og blir ufattelig provosert når jeg tenker på hvor skammelig det er at rike Norge ikke kan hjelpe de som virkelig ligger nede.

Nei, da gir vi heller de rike skattelette så de kan spise på Bagatelle litt oftere.

Gjest aldri ...
Skrevet

Aldri.

Fordi alle i Norge har nok penger om de forvalter dem korrekt.

Fordi pengene oftest går til narkotika og dermed vedlikeholder denne virksomheten.

Fordi at dersom ingen ga, ville tiggingen opphøre.

Skrevet

Aldri.

Fordi alle i Norge har nok penger om de forvalter dem korrekt.

Fordi pengene oftest går til narkotika og dermed vedlikeholder denne virksomheten.

Fordi at dersom ingen ga, ville tiggingen opphøre.

Så hvis ingen ga ville de narkomane sluttet å ruse seg også, eller?

Hva er problemet her? At du må se noen tiggere når du rusler i byen, eller at så mange er harde narkomane?

Det er en veldig ærlig sak å å ikke gi, men dine grunner til ikke å gi er så naive at man skulle tro du bodde i en hule et eller annet sted, uten kontakt med verden.

Din internettilgang knuser dog den teorien.

laguna1365380434
Skrevet

Helt enig. Det er en skam.

Faen. En så fin dag. Jeg har stått opp tidlig. Mekka pizzadeig. Trent. Nå hører jeg på The Cure og jeg har øl i kjøleskapet.

Men jeg ødelegger mitt gode humør når jeg leser det her, og blir ufattelig provosert når jeg tenker på hvor skammelig det er at rike Norge ikke kan hjelpe de som virkelig ligger nede.

Nei, da gir vi heller de rike skattelette så de kan spise på Bagatelle litt oftere.

Jeg blir også så skuffet hver gang disse trådene dukker opp på dol.. Her sitter det folk som synes det er helt på sin plass at staten skasl besørge matpakka til ungene deres og sydenferier og ny skinnsalong om jobben blir litt tung en dag..Og i hele tatt har det noe voldsomt..!

Men en tjuings er det tydeligvis vanskelig, sånn prinsippielt å kunne skille seg av med, og særlig ikke om en ikke får oppgitt et nøyaktig regnskap for hvilke sunne ting den tjuingsen skal gå til!

Kan ikke folk snart skjønne at dette er SJUKE folk, som trenger så langt mye mer en det sosialkontoret (kanskje) har å tilby! (For neggu om de får i allle tilfeller..Det er en myte at de svakeste får..Paradoksalt nok får en mere på sosialkontoret om en allerede har litt..Feks husrom og sosiale ressuser!)

Litt respekt og forståelse hadde vært en fin begynnelse!

Uansett, ikke la det ødelegge dagen din! Forrige gang etter en sånn tråd, gikk jeg sporenstreks bort til "håkon" borti gata her og ga han en tohundrings og sokker, så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe at det finnes så mange forstemmende synspunkter på dette her! ;-)

Så nyt at du er nytrent og har øl, og blast the cure, og gi dimlingene i tråden her med fett på! Jeg vet du kan!

Skrevet

Så hvis ingen ga ville de narkomane sluttet å ruse seg også, eller?

Hva er problemet her? At du må se noen tiggere når du rusler i byen, eller at så mange er harde narkomane?

Det er en veldig ærlig sak å å ikke gi, men dine grunner til ikke å gi er så naive at man skulle tro du bodde i en hule et eller annet sted, uten kontakt med verden.

Din internettilgang knuser dog den teorien.

De ville ruse seg like mye.

Men jeg vil ikke at de skal ruse seg med mine penger. Jeg skal ikke være en som støtter narkobruk.

Jeg tror heller ikke det blir slutt på prostitusjon om jeg ikke kjøper horer. Men jeg vil holde min sti ren. Hver og en må ta ansvar for sine egne handlinger.

Skrevet

Jeg blir også så skuffet hver gang disse trådene dukker opp på dol.. Her sitter det folk som synes det er helt på sin plass at staten skasl besørge matpakka til ungene deres og sydenferier og ny skinnsalong om jobben blir litt tung en dag..Og i hele tatt har det noe voldsomt..!

Men en tjuings er det tydeligvis vanskelig, sånn prinsippielt å kunne skille seg av med, og særlig ikke om en ikke får oppgitt et nøyaktig regnskap for hvilke sunne ting den tjuingsen skal gå til!

Kan ikke folk snart skjønne at dette er SJUKE folk, som trenger så langt mye mer en det sosialkontoret (kanskje) har å tilby! (For neggu om de får i allle tilfeller..Det er en myte at de svakeste får..Paradoksalt nok får en mere på sosialkontoret om en allerede har litt..Feks husrom og sosiale ressuser!)

Litt respekt og forståelse hadde vært en fin begynnelse!

Uansett, ikke la det ødelegge dagen din! Forrige gang etter en sånn tråd, gikk jeg sporenstreks bort til "håkon" borti gata her og ga han en tohundrings og sokker, så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe at det finnes så mange forstemmende synspunkter på dette her! ;-)

Så nyt at du er nytrent og har øl, og blast the cure, og gi dimlingene i tråden her med fett på! Jeg vet du kan!

De er ikke "sjuke". De har valgt dette livet selv!

laguna1365380434
Skrevet

De er ikke "sjuke". De har valgt dette livet selv!

For noe sludder, din bedrevitende sopp!

Ta et bilde av en hvilken som helst fjerdeklasse..Hvor mange tror du har lyst til å bli tiggende narkomane når du blir voksne?

Skrevet

Ingen tiggere rundt her... men har gitt penger (oftest mynt) til div. "gateopptredende" personer.

Skrevet

Nå har ikke vi tiggere der jeg bor,men da vi var i oslo i sommer så ga vi til to-tre tiggere.

En gikk å spillte munnspill foran alle som satt på benkene ved spikersuppa å det var så morsomt at vi bare måtte gi litt.

En annen møtte vi i ei bakgate og han ramset opp ei hel regle at han tagg istedet for å rane,utøve vold og fandens oldemor skal vite.Vi ble paralysert på en måte og ga fra oss litt småpenger.

Den tredje fikk en halv bruskopp som vår sønn ikke orket mer av å da ga vi den til en som satt på gata i steikende sol.

Å så kjøpte vi bladet de solgte av en tigger.

Fælt å se så mange tiggere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...