Gå til innhold

FU:Gir du penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir også så skuffet hver gang disse trådene dukker opp på dol.. Her sitter det folk som synes det er helt på sin plass at staten skasl besørge matpakka til ungene deres og sydenferier og ny skinnsalong om jobben blir litt tung en dag..Og i hele tatt har det noe voldsomt..!

Men en tjuings er det tydeligvis vanskelig, sånn prinsippielt å kunne skille seg av med, og særlig ikke om en ikke får oppgitt et nøyaktig regnskap for hvilke sunne ting den tjuingsen skal gå til!

Kan ikke folk snart skjønne at dette er SJUKE folk, som trenger så langt mye mer en det sosialkontoret (kanskje) har å tilby! (For neggu om de får i allle tilfeller..Det er en myte at de svakeste får..Paradoksalt nok får en mere på sosialkontoret om en allerede har litt..Feks husrom og sosiale ressuser!)

Litt respekt og forståelse hadde vært en fin begynnelse!

Uansett, ikke la det ødelegge dagen din! Forrige gang etter en sånn tråd, gikk jeg sporenstreks bort til "håkon" borti gata her og ga han en tohundrings og sokker, så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe at det finnes så mange forstemmende synspunkter på dette her! ;-)

Så nyt at du er nytrent og har øl, og blast the cure, og gi dimlingene i tråden her med fett på! Jeg vet du kan!

:-)

Jokke beskriver det veldig godt her. Full av heroin som han var da demoen til låta ble mekka, få uker før han døde, er det noe av det sterkeste jeg noensinne har hørt av musikk. En kan høre hvordan hver setning han veser ut er en kraftanstrengelse av de sjeldne.

Narkoman

Du har venta mange timer nå, de timene var lange.

Du har vassa rundt i byen med en stadig fjernere gange.

Du prøver å huske åssen det var før i tida,

men hver eneste muskel minner deg på livet ditt nå.

Du kikker bort på klokka, du sjekker dine penger.

Skal du ringe å få kjeft, og kanskje vente enda lenger.

Du forbanner din connection, som aldri kommer når han skal.

Han er frisk og du er sjuk, og han har mye, mye bedre tid en deg.

Men nå er befrielsen like rundt hjørnet,

du ser'n nedi gata, løper'n i møte.

Penger skifter hender, og du finner deg en dass.

Du svetter og du skjelver, plutselig er alt på plass.

Når huekjøret gir seg og magan slapper av;

det ække no'n orgasme, men det føles jævla bra.

Nok en gang berga, redda i den siste liten.

Du tar deg en pølse, begynner å få dårlig tid igjen.

En nattings og en mornings, det er alt du trenger nå.

Er det noen du kan bøffe, er du sprek nok til å knekke.

Du trenger en åpning, et lite lån, et lite ran.

Ha'kke lov til å sjangle, din jævla narkoman.

Nok en spiker, nok en dag. Begynner å tenke på å kutte

dine pulsårer. Det er jo mye enklere enn å slutte.

Husker du dengang du lo og fnøis av det dem sa.

Tenk deg som dem ler nå, din jævla narkoman.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• ShitDiddelyDo

16

• Zombiebob

10

• laguna1365380434

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aldri.

Fordi alle i Norge har nok penger om de forvalter dem korrekt.

Fordi pengene oftest går til narkotika og dermed vedlikeholder denne virksomheten.

Fordi at dersom ingen ga, ville tiggingen opphøre.

Det var da en ualminnelig stupid og ignorant besteborgerlig samling utsagn, selv til dol å være.

Skrevet

De er ikke "sjuke". De har valgt dette livet selv!

Det er til og med meningsløst å argumentere mot din uvitenhet og din stupiditet.

laguna1365380434
Skrevet

Jokke beskriver det veldig godt her. Full av heroin som han var da demoen til låta ble mekka, få uker før han døde, er det noe av det sterkeste jeg noensinne har hørt av musikk. En kan høre hvordan hver setning han veser ut er en kraftanstrengelse av de sjeldne.

Narkoman

Du har venta mange timer nå, de timene var lange.

Du har vassa rundt i byen med en stadig fjernere gange.

Du prøver å huske åssen det var før i tida,

men hver eneste muskel minner deg på livet ditt nå.

Du kikker bort på klokka, du sjekker dine penger.

Skal du ringe å få kjeft, og kanskje vente enda lenger.

Du forbanner din connection, som aldri kommer når han skal.

Han er frisk og du er sjuk, og han har mye, mye bedre tid en deg.

Når huekjøret gir seg og magan slapper av;

det ække no'n orgasme, men det føles jævla bra.

Nok en gang berga, redda i den siste liten.

Du tar deg en pølse, begynner å få dårlig tid igjen.

En nattings og en mornings, det er alt du trenger nå.

Er det noen du kan bøffe, er du sprek nok til å knekke.

Du trenger en åpning, et lite lån, et lite ran.

Ha'kke lov til å sjangle, din jævla narkoman.

Nok en spiker, nok en dag. Begynner å tenke på å kutte

dine pulsårer. Det er jo mye enklere enn å slutte.

Husker du dengang du lo og fnøis av det dem sa.

Tenk deg som dem ler nå, din jævla narkoman.

Ja, det tror jeg er en realistisk beskrivelse! Jeg synes også at den låta er skikkelig trist..Stakkars Jokke, det var trist det gikk som det gjorde!

Men jeg tror ikke engang den hjelper på folk som har bestemt seg for at de vet at alle har det bra, og at folk bare tigger for moro skyld eller fordi de er for late til å jobbe.

Jeg blir lei meg av sånne folk også..Det viser at mange av oss er så fantastisk lite rause i holdningene våre! Æsj!

Gå å ta dem! ;-) Du er jo så flink til å vite nøyaktig hvordan man snakker til dem! Selv blir jeg for sur, oppgitt og ute av stand til å begynne å forklare sånne ting som burde være så jævlig grunnleggende!

Og takk for teksten! Den hadde jeg ikke på skrift!

Skrevet

Aldri.

Fordi alle i Norge har nok penger om de forvalter dem korrekt.

Fordi pengene oftest går til narkotika og dermed vedlikeholder denne virksomheten.

Fordi at dersom ingen ga, ville tiggingen opphøre.

hvis du holder deg for øynene vil tigging opphøre!?

Skrevet

Ja, det tror jeg er en realistisk beskrivelse! Jeg synes også at den låta er skikkelig trist..Stakkars Jokke, det var trist det gikk som det gjorde!

Men jeg tror ikke engang den hjelper på folk som har bestemt seg for at de vet at alle har det bra, og at folk bare tigger for moro skyld eller fordi de er for late til å jobbe.

Jeg blir lei meg av sånne folk også..Det viser at mange av oss er så fantastisk lite rause i holdningene våre! Æsj!

Gå å ta dem! ;-) Du er jo så flink til å vite nøyaktig hvordan man snakker til dem! Selv blir jeg for sur, oppgitt og ute av stand til å begynne å forklare sånne ting som burde være så jævlig grunnleggende!

Og takk for teksten! Den hadde jeg ikke på skrift!

Kan nesten ikke ta disse stakkars folka heller. Er jo som du sier nesten synd på dem også. For makan til blindhet (som f.eks. det "aldri..." skrev i sitt første innlegg et stykke oppi tråden her), skal man lete lenge etter.

Den låta begynner jeg nesten å grine av, og jeg var garantert ikke alene i Norge om å føle Jokkes tragiske død som noe nært.

Skrevet

Ja, jeg gir ofte penger til tiggere. De tigger jo ikke for moro skyld, men fordi de trenger pengene så sårt. Alternativet til å skaffe seg disse pengene er kriminalitet eller handlinger som får dem til å føle seg svært nedverdiget.

Og jeg føler at av det jeg har så jeg kan dele litt.

Skrevet

Jeg gir som regel, iallfall til de som kommer opp og spør om jeg har en tier eller to.

Traff en fin en utenfor Nationaltheateret, jeg og ei venninne satt der og tok en røyk, da en tigger kom opp til oss. Vi hadde vel 20 kr tilsammen å leve av den neste uka, så da tiggeren spurte om "småååpenger?" ristet vi på hodet, og da fortsatte han med "stooore penger da?" måtte vi smile litt.. Så kom det "Kort med kode?"

Han fikk de siste pengene våre.

Skrevet

Av og til:)

Husker spesielt en gang jeg og mamma gikk på Karl Johan.. vi kom fra toppen (Egertorget) og skulle nedover mot Oslo S.. Der har man ganske god oversikt. Jeg så en tigger som gikk fra person til person og alle rista på hodet eller bare gikk. Jeg fant frem litt penger og idet vi gikk forbi han stod han med ryggen til, så jeg prikka han på skulderen og ga han pengene. Det var litt av et glis jeg fikk tilbake.. hehe!

Koselig å kunne gjøre ting litt uoppfordra!

Skrevet

Jeg gjorde det av og til før (for mange år siden), stoppet opp og var hyggelig. Det sluttet jeg med den dagen jeg ble forsøkt ranet av en desperat narkoman jente, som dro fram en kniv... :-(

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Aldri, av prinsipp. De bruker det bare til dop uansett, og det gidder ikke jeg bidra til. Jeg kunne heller gitt dem en hamburger eller matpakken min.

Skrevet

Dersom dere ønsker flere tiggere - fortsett å gi dem penger.

Dersom dere ønsker å sikre at vanskeligstilte mennesker får et anstendig liv, gi penger til organisasjonene som jobber for å hjelpe de hjemløse, de prostituerte, de narkomane og de som har det vanskelg. _Det_ er det som nytter.

Å gi dem penger er det samme som å pisse på dem og si : Ble det ikke varmt nå?

Det eneste dere oppnår er å dyrke deres egen selvfølelse. "Å - se så snill jeg er som gir penger".

Skrevet

Dersom dere ønsker å sikre at vanskeligstilte mennesker får et anstendig liv, gi penger til organisasjonene som jobber for å hjelpe de hjemløse, de prostituerte, de narkomane og de som har det vanskelg. _Det_ er det som nytter.

Det eneste dere oppnår er å dyrke deres egen selvfølelse. "Å - se så snill jeg er som gir penger".

Duster kan du kalle oss ja når du er skjult bak et annet nick.

Sparker ballen tilbake til deg og jeg tar ikke i mot den før du står fram med nicket ditt din dust!

Skrevet

Duster kan du kalle oss ja når du er skjult bak et annet nick.

Sparker ballen tilbake til deg og jeg tar ikke i mot den før du står fram med nicket ditt din dust!

Hæ? Er du full?

Skrevet

"Det eneste dere oppnår er å dyrke deres egen selvfølelse. "Å - se så snill jeg er som gir penger"."

Det sier vel nok om deg, dersom du tror andre tenker sånn... fjott.

Skrevet

"Det eneste dere oppnår er å dyrke deres egen selvfølelse. "Å - se så snill jeg er som gir penger"."

Det sier vel nok om deg, dersom du tror andre tenker sånn... fjott.

Vel - hvis du faktisk ønsker disse menneskene noe godt, så er det dummeste du kan gjøre å gi de penger direkte. Det hjelper ikke, men gjør det bare verre.

Gi penger til organisasjonene som hjelper dem istedet, og gi mye.

Skrevet

En sjelden gang. Jeg foretrekker jo tigging framfor at de skal rane meg på gata eller bryte seg inn hjemme hos meg.

Skrevet

Vel - hvis du faktisk ønsker disse menneskene noe godt, så er det dummeste du kan gjøre å gi de penger direkte. Det hjelper ikke, men gjør det bare verre.

Gi penger til organisasjonene som hjelper dem istedet, og gi mye.

For noe piss. Jeg gir til de jeg vil gi til, og selvfølgelig hjelper jeg dem når jeg gir! Pengene jeg evt ikke hadde gitt hadde de fått tak i på en eller annen måte likevel, enten ved å bruke en time på å samle tomflasker, lete etter småpenger på gata eller stjele fra noen. Og hvis jeg heller har lyst til å gi en tier for at stakkaren skal slippe å bruke en time på å plukke tomflasker så gjør jeg det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...