Gå til innhold

FU:Gir du penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meget sjelden. Jeg synes det er en uting, og å gi penger tjener stort sett kun ett formål: Å sørge for å opprettholde tiggingen. Litt annerledes synes jeg det er hvis tiggeren sitter et sted med en skål foran seg - det blir litt mer den tradisjonelle måten å tigge på, og bedre enn denne masingen.

"..........................................."

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• ShitDiddelyDo

16

• Zombiebob

10

• laguna1365380434

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Duster kan du kalle oss ja når du er skjult bak et annet nick.

Sparker ballen tilbake til deg og jeg tar ikke i mot den før du står fram med nicket ditt din dust!

"Zombiebob" har da vel herjet under samme nick en god stund, har h*n ikke?

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Aldri, av prinsipp. De bruker det bare til dop uansett, og det gidder ikke jeg bidra til. Jeg kunne heller gitt dem en hamburger eller matpakken min.

"Nei, det gjør jeg ikke. Aldri, av prinsipp. De bruker det bare til dop uansett, og det gidder ikke jeg bidra til"

Heh-heh...selvfølgelig gjør de det. Hva skulle de ellers bruke dem til? Heroin er dyrt.

"........................................."

Skrevet

Aldri.

Fordi alle i Norge har nok penger om de forvalter dem korrekt.

Fordi pengene oftest går til narkotika og dermed vedlikeholder denne virksomheten.

Fordi at dersom ingen ga, ville tiggingen opphøre.

Heh-heh...maken til forenklet virkelighetsoppfatning.

"........................................"

Skrevet

Det er vel så godt betalt at de ikke trenger mine penger i tillegg? Kan gjerne bli med på butikken så skal jeg spandere brød eller kaffe på de, men det er ikke alltid det de vil. ;)

Skrevet

Jeg ga dem ofte penger tidligere. men nå kjøper jeg heller magasinet =Oslo istedet. Gjerne flere eksemplarer av hver utgave.

Skrevet

Nei, aldri!

Jeg synes de må kunne klare seg med ulike former for offentlige støtteordninger, ikke stå på gata og trygle om penger! Regner med at de fleste av de pengene de får, heller går til stoff.

Hvis jeg skulle ha støttet dem, måtte det heller vært med klær eller mat/drikke.

"Jeg synes de må kunne klare seg med ulike former for offentlige støtteordninger, ikke stå på gata og trygle om penger!"

Hallo! Offentlige støtteordninger til en narkoman? Har du noen som helst idé om hva et skudd heroin koster? Å kritisere en narkoman for å være grådig og ikke være fornøyd med evt. sosialhjelp h*n får blir helt meningsløst. At tigging er en uting er selvfølgelig en annen sak.

Skrevet

"Jeg synes de må kunne klare seg med ulike former for offentlige støtteordninger, ikke stå på gata og trygle om penger!"

Hallo! Offentlige støtteordninger til en narkoman? Har du noen som helst idé om hva et skudd heroin koster? Å kritisere en narkoman for å være grådig og ikke være fornøyd med evt. sosialhjelp h*n får blir helt meningsløst. At tigging er en uting er selvfølgelig en annen sak.

Jeg mente vel ikke at offentlige ordninger skulle finansiere heroin.

Jeg mener, som en annen her skrev, at ikke _mine penger_ skal brukes til å kjøpe stoff. Jeg ønsker ikke å være med på å finansiere narkotika!

Skrevet

Jeg mente vel ikke at offentlige ordninger skulle finansiere heroin.

Jeg mener, som en annen her skrev, at ikke _mine penger_ skal brukes til å kjøpe stoff. Jeg ønsker ikke å være med på å finansiere narkotika!

Ro nå ned litt med utropstegnene, da. Det er en helt ærlig sak å ikke ville gi penger. Jeg gjør det heller ikke, men hovedsaklig fordi jeg er totalmotstander av tigging på gaten. Men man kan ikke si at "dopet får de jaggu kjøpe for egne penger" - det faller på sin egen urimelighet.

".........................................."

Skrevet

Ro nå ned litt med utropstegnene, da. Det er en helt ærlig sak å ikke ville gi penger. Jeg gjør det heller ikke, men hovedsaklig fordi jeg er totalmotstander av tigging på gaten. Men man kan ikke si at "dopet får de jaggu kjøpe for egne penger" - det faller på sin egen urimelighet.

".........................................."

Det var bare ett utropstegn.. :-)

Jeg mente egentlig ikke å være så veldig kategorisk. Det er ikke så mye synlig tigging her i Kristiansand, sammenliknet med Oslo, og derfor synes jeg det er ganske fremmed.

Jeg har aldri vanket i miljø der stoff har vært brukt, og føler meg vedlig fremmed for det. Så lenge barna er små, lukker jeg øynene litt, og orker ikke engasjere meg i akkurat det.

Jeg har egentlig alltid vært ganske blind for det med stoff. Husker i tenårene, da jeg og min søster (tre år yngre) hadde vært på byen samme kveld. Hun var helt overgitt over alle hun hadde sett som brukte stoff og som solgte stoff. Jeg hadde ikke lagt merke til en eneste....

Skrevet

De er ikke "sjuke". De har valgt dette livet selv!

Og du er ved dine fulle fem???

Skrevet

Det var bare ett utropstegn.. :-)

Jeg mente egentlig ikke å være så veldig kategorisk. Det er ikke så mye synlig tigging her i Kristiansand, sammenliknet med Oslo, og derfor synes jeg det er ganske fremmed.

Jeg har aldri vanket i miljø der stoff har vært brukt, og føler meg vedlig fremmed for det. Så lenge barna er små, lukker jeg øynene litt, og orker ikke engasjere meg i akkurat det.

Jeg har egentlig alltid vært ganske blind for det med stoff. Husker i tenårene, da jeg og min søster (tre år yngre) hadde vært på byen samme kveld. Hun var helt overgitt over alle hun hadde sett som brukte stoff og som solgte stoff. Jeg hadde ikke lagt merke til en eneste....

Jeg har hatt litt kjennskap til enkelte av disse miljøene, så jeg har det med å reagere litt på kategoriske uttalelser fra folk som kun ser ting fra utsiden :-)

Skrevet

"Nei, det gjør jeg ikke. Aldri, av prinsipp. De bruker det bare til dop uansett, og det gidder ikke jeg bidra til"

Heh-heh...selvfølgelig gjør de det. Hva skulle de ellers bruke dem til? Heroin er dyrt.

"........................................."

Ja, og jeg ønsker ikke å finansiere det.

Skrevet

Ja, og jeg ønsker ikke å finansiere det.

Heroin er disse guttas medisin.

De bruker det ikke for å ruse seg. De bruker det for å unngå at alt vrenger seg.

Skrevet

Heroin er disse guttas medisin.

De bruker det ikke for å ruse seg. De bruker det for å unngå at alt vrenger seg.

Likefullt. Det er avhengighetsskapende, og det vil ikke jeg være med på. Men jeg kan kjøpe dem et måltid.

Skrevet

Likefullt. Det er avhengighetsskapende, og det vil ikke jeg være med på. Men jeg kan kjøpe dem et måltid.

Det er avhengighetsskapende, men de du ser står å tigge, tigger ikke for å få sine første skudd.

De er allerede meget syke.

Skrevet

"Zombiebob" har da vel herjet under samme nick en god stund, har h*n ikke?

Orket ikke å ta søk,kan ikke huske å ha sett det nicket før.

Skrevet

Hæ? Er du full?

Full nei desverre har ikke tid til det i dag.

Skrevet

Orket ikke å ta søk,kan ikke huske å ha sett det nicket før.

Joda. H*n pleier å skrive slike innlegg :-)

"......................................."

Skrevet

Det er avhengighetsskapende, men de du ser står å tigge, tigger ikke for å få sine første skudd.

De er allerede meget syke.

Ja, og jeg ønsker ikke å bidra til å holde det ved like. Er det noe galt i det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...