Gå til innhold

Aldersgrense, barn, motorsykkel.

Anbefalte innlegg

Gjest eksosrypa
Skrevet

Noen som vet om det er aldersgrense for å ha barn bak på motorsykkelen.

Skrevet

Heia.

Det finnes både seler og seter som man kan feste barnet med. Det diskuteres opp og i mente om barn har noe på en motorsykkel å gjøre, om det er lurt å bruke de selene man fester ungen til seg, eller ikke, men dt er en diskusjon andre kan ha for seg selv.

Minstejenta var tre da hun begynte å bli med på mindre turer bakpå med meg. Brukte da den type sele hvor barnet er festet til føreren. Hun hadde full skinndress med beskyttelse, lett hjelm, hanske og støvler. Koste seg en masse og var kjempestolt.

I sommer var eldstejenta med bakpå et stykke av turen jeg la ut på. Hun er nå 13 og vi hadde faktisk en dagsetappe på 70 mil. Da hun var 10, var hun også med til Sverige og fikk til og med noen runder bakpå på en bane sammen med meg. Pluss noen runder sammen med en av instruktørene, hvor de kjørte både på bakhjulet og stoppet på forhjulet.

Så skaff det nødvendige kjøreutstyret til ungen. Hiv den bakpå. Kjør enda litt mer vaktsomt enn vanlig og kos deg. Ikke hør på alle tullinger om hvor farlig alt er...

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Ingen aldergrense. Godkjent hjelm. Barnet må sitte på sykkelens passasjersete.

Anbefalt at barnet sitter fritt, ikke direkte tilknyttet fører. Anbefalt at barnets høyde er slik at det når ned til fotpinner

Bruk av sikkerhetsbelte anbefales i sidevogn.

Skrevet

At noen tør. Aldri i livet om jeg hadde turt å ha en unge bakpå sykkelen. Det lengste jeg har strukket meg var min 8-årige niese som satt bakpå "eksen" (min avdøde zx-9r) mens jeg putret sakte rundt i boligfeltet. Å ha en unge på den alderen bakpå sykkelen når jeg kjører "ordentlig" hadde jeg aldri turt. Men så har jeg alltid krevd at pasasjerer jeg har hatt bakpå har fått god opplæring, med mindre de kunne det fra før.

"........................................."

Skrevet

At noen tør. Aldri i livet om jeg hadde turt å ha en unge bakpå sykkelen. Det lengste jeg har strukket meg var min 8-årige niese som satt bakpå "eksen" (min avdøde zx-9r) mens jeg putret sakte rundt i boligfeltet. Å ha en unge på den alderen bakpå sykkelen når jeg kjører "ordentlig" hadde jeg aldri turt. Men så har jeg alltid krevd at pasasjerer jeg har hatt bakpå har fått god opplæring, med mindre de kunne det fra før.

"........................................."

De må tidlig krøkes... for å bli en god passasjer.

Og det handler vel om å lese passasjeren. Og ut fra det kjøre på en så sikker måte som man kan. Og om jeg er glad i fart, trenger jeg ikke gasse for harde livet hver gang, for å få en fin opplevelse av turen. :-)

Generalt trives jeg best på sykkelen alene, men har også hatt mange flotte opplevelser med både barn og voksne bakpå.

Skrevet

Er ingen aldersgrense, men viktig med rett type utstyr.

Jeg har ikke hatt med min yngste sønn før i år, han fylte 9 år i februar.

Men det finnes seler de kan festes med som mchuldra sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...