Gå til innhold

Seks kilo ned er blitt halvannen kilo opp :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden bestemte jeg meg for å gjøre noe aktivt for å bli kvitt de seks kiloene jeg hadde igjen etter svangerskapet.

Og jeg passet på å ikke spise gotteri i uka, ikke spise meg stappmett og tenke litt bestemt på hva jeg puttet i meg. I tillegg trener jeg nå 2-3 ganger i uka.

Resultat: Halvannen kilo opp!!!! Utrolig kjedelig. Her har vekta vært stablt på lit under 68 kilo i lange tider, i alle fall et halvt år, og når jeg så begynner å slanke meg, veier jeg nå 69,5!!!

HVORFOR?????

Skrevet

Muskler veier mer enn fett vet du. :o)

Mjaaa... Jeg tror ikke akkurat at det har blitt så voldsomt mer muskelr på bare to uker. SÅ intensiv er ikke treningen min!

Skrevet

Du må bare være standhaftig. Kjenner veldig igjen det du skriver, men når du begynner å trene er det ofte at kroppen trekker til seg en del mer vann, men det vil forsvinne etterhvert og da vil du gå ned i vekt.

Skrevet

Kanskje det er like før du får mensen? Jeg går alltid opp 1-2 kilo like før.

Dessuten merkes det ikke like fort på vekten når man trener mye, da blir fettet gjort om til muskler, og de veier som kjent mer enn fett.

Jeg har trent hver dag de siste 14 dagene, spist sunt og allikevel bare gått ned 1.5 kilo, men det føles mye mer, for jeg merker det veldig på buksene, og ser at magen er blitt mye flatere.

Det gjelder å ikke gi opp, selv om det er fristende i begynnelsen hvis man ikke ser resultater.

Skrevet

Sikkert bare vann. Du går ikke opp 1,5 kilo i muskelmasse på 2 uker, så muskler er det ikke. Hvis du spiser bedre enn tidligere er det heller ikke fett.

Drikk mye vann!

Gjest papirtiger
Skrevet

Kommer aldri til å forstå hvorfor slankere er besatt av kilo.

Finn frem et målebånd, da vil du se den reelle fremgangen.

Skrevet

Det har jeg gjort og det funker mye bedre enn vekten....flere cm er borte :o)

Skrevet

Du må bare være standhaftig. Kjenner veldig igjen det du skriver, men når du begynner å trene er det ofte at kroppen trekker til seg en del mer vann, men det vil forsvinne etterhvert og da vil du gå ned i vekt.

Takk for oppmuntringen!

Jeg SKAL gå ned de kiloene! SKAL!

Har egentlig aldri slanket meg. Jeg orker ikke telle kalorier. Men jeg tenker mye på hva jeg spiser. Blir så vanvittig sulten når jeg sitter på kontoret. Mannen min foreslo at jeg skulle ha en pakke knekkebrød stående der som jeg kan knaske på i 10-11 tida når magen uler. Det er vel greit?

Skrevet

Kanskje det er like før du får mensen? Jeg går alltid opp 1-2 kilo like før.

Dessuten merkes det ikke like fort på vekten når man trener mye, da blir fettet gjort om til muskler, og de veier som kjent mer enn fett.

Jeg har trent hver dag de siste 14 dagene, spist sunt og allikevel bare gått ned 1.5 kilo, men det føles mye mer, for jeg merker det veldig på buksene, og ser at magen er blitt mye flatere.

Det gjelder å ikke gi opp, selv om det er fristende i begynnelsen hvis man ikke ser resultater.

Ja, jeg fikk faktisk mensen i forgårs. Kanskje det er en sammenheng der?

Skrevet

Sikkert bare vann. Du går ikke opp 1,5 kilo i muskelmasse på 2 uker, så muskler er det ikke. Hvis du spiser bedre enn tidligere er det heller ikke fett.

Drikk mye vann!

Ja, jeg gjør det hjemme - men -kremt - på jobb må jeg gå så langt for å få tak i vann. Helt i andre enden av korridoren... Så det blir mye kaffe på jobb. Men jeg har en vannflaske på skrivebordet, og det hjelper jo.

Skrevet

Joda, du har et poeng der. Det er jo stram mage jeg først og fremst vil ha :-)

Foreløpig ser jeg imidlertid ingen forskjell, verken på magen eller på tøyet!

Skrevet

Ja, jeg gjør det hjemme - men -kremt - på jobb må jeg gå så langt for å få tak i vann. Helt i andre enden av korridoren... Så det blir mye kaffe på jobb. Men jeg har en vannflaske på skrivebordet, og det hjelper jo.

Jupp, en vannflaske på skrivebordet er et triks - og den må selvsagt fylles opp ofte.

Det blir en del dassturer i starten, men kroppen vender seg til det etter hvert. :)

Som andre her sier bør du forresten ikke henge deg opp i kilo. Vekta lyver.

Skrevet

Jupp, en vannflaske på skrivebordet er et triks - og den må selvsagt fylles opp ofte.

Det blir en del dassturer i starten, men kroppen vender seg til det etter hvert. :)

Som andre her sier bør du forresten ikke henge deg opp i kilo. Vekta lyver.

Men hvorfor har jeg gått OPP i vekt?

Skrevet

Men hvorfor har jeg gått OPP i vekt?

Ikke godt å si, men det kan være en kombinasjon av vann og litt muskler.

Tviler sterkt på at du har lagt på deg fett dersom du nå spiser bedre enn tidligere. Det skal veldig godt gjøres.

Kanskje du er gravid? :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Det har jeg gjort og det funker mye bedre enn vekten....flere cm er borte :o)

Lurt...hvem pokker bryr seg om at vekten viser 56 hvis man ser ut som en blubbe. Og motsatt, hvis man veier 64 og ser ut som en stram gaselle :)

Skrevet

Ikke godt å si, men det kan være en kombinasjon av vann og litt muskler.

Tviler sterkt på at du har lagt på deg fett dersom du nå spiser bedre enn tidligere. Det skal veldig godt gjøres.

Kanskje du er gravid? :)

Nei! Har mensen...

Det får holde med tre barn :-)

Skrevet

Lurt...hvem pokker bryr seg om at vekten viser 56 hvis man ser ut som en blubbe. Og motsatt, hvis man veier 64 og ser ut som en stram gaselle :)

Mannen min sa her om dagen at jeg liknet på en anti-gaselle :-(

Skrevet

Mannen min sa her om dagen at jeg liknet på en anti-gaselle :-(

Ikke særlig pent sagt, men veldig illustrerende...

Nå synes jeg at jeg ser deg for meg!

Stå på du, så blir du nok gaselle igjen :)

Skrevet

Ja, jeg fikk faktisk mensen i forgårs. Kanskje det er en sammenheng der?

Det er helt sikkert en sammenheng med mensen. Jeg går gjerne opp 2-3 kilo i forbindelse med den. Det er bare vann og det forsvinner. Neste uke veier du sikkert 66,7! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...