Gå til innhold

Kvinner foren eder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så - du bruker ikke slike betegnelser fordi du egentlig synes at dine studier er så mye viktigere og mer krevende enn "smurfeutdanningene"?

Og du mener ikke at det lyder arrogant?

Føler ikke for å skjerpe meg, like lite som jeg føler for en diskusjon om temaet. Sier bare at slike betegnelser høres arrogante ut.

"Så - du bruker ikke slike betegnelser fordi du egentlig synes at dine studier er så mye viktigere og mer krevende enn "smurfeutdanningene"?"

Du leser ikke det jeg skriver, skjønner jeg. For å gjøre om normale setninger til ett enkelt svar: Nei.

Å se på sin egen profesjon eller utdannelse som viktigere enn andre faller på sin egen urimelighet. Å se på det som mer krevende er like dumt; En ingeniørutdannelse er mer teknisk krevende, mens denne "smurfeutdanningen" som jeg begynte med å nevne er mer krevende på systemeringssiden. To forskjellige og nødvendige deler av et fagfelt.

"Og du mener ikke at det lyder arrogant?"

Når det sies humoristisk, nei.

"Føler ikke for å skjerpe meg, like lite som jeg føler for en diskusjon om temaet. Sier bare at slike betegnelser høres arrogante ut."

Folk uten selvironi og som tar seg selv høytidelig, og samtidig har generellt lite sans for humor, føler selvfølgelig ikke for det.

"........................................"

Skrevet

Noen kan sikkert synes det er arrogant, men som du sier er det jo en vanlig sak, og det er jo bare å ta igjen med samme mynt. Sånn er det jo på de fleste studiesteder, en vennlig form for konkurrering. :)

"Noen kan sikkert synes det er arrogant"

For å ikke klare å ta slikt som det det er, humor, så må det vel forutsette at man faktisk selv mener at det er en forskjell i "grad" eller "rang". Og blir man sint som følge av det, så tyder det jo på at man føler seg underlegen selv...:-)

Ellers så har jeg forsøkt å forklare, til personen uten humor under her, sammenhengen mellom humor og en type situasjon som selvfølgelig ikke går an å klassifisere som "over" en annen.

"......................................"

Skrevet

"Så - du bruker ikke slike betegnelser fordi du egentlig synes at dine studier er så mye viktigere og mer krevende enn "smurfeutdanningene"?"

Du leser ikke det jeg skriver, skjønner jeg. For å gjøre om normale setninger til ett enkelt svar: Nei.

Å se på sin egen profesjon eller utdannelse som viktigere enn andre faller på sin egen urimelighet. Å se på det som mer krevende er like dumt; En ingeniørutdannelse er mer teknisk krevende, mens denne "smurfeutdanningen" som jeg begynte med å nevne er mer krevende på systemeringssiden. To forskjellige og nødvendige deler av et fagfelt.

"Og du mener ikke at det lyder arrogant?"

Når det sies humoristisk, nei.

"Føler ikke for å skjerpe meg, like lite som jeg føler for en diskusjon om temaet. Sier bare at slike betegnelser høres arrogante ut."

Folk uten selvironi og som tar seg selv høytidelig, og samtidig har generellt lite sans for humor, føler selvfølgelig ikke for det.

"........................................"

Hva har dette med selvironi å gjøre?

Skrevet

"Noen kan sikkert synes det er arrogant"

For å ikke klare å ta slikt som det det er, humor, så må det vel forutsette at man faktisk selv mener at det er en forskjell i "grad" eller "rang". Og blir man sint som følge av det, så tyder det jo på at man føler seg underlegen selv...:-)

Ellers så har jeg forsøkt å forklare, til personen uten humor under her, sammenhengen mellom humor og en type situasjon som selvfølgelig ikke går an å klassifisere som "over" en annen.

"......................................"

Joda, men noen tar jo alt i verste mening uansett, ikke sant. :)

Skrevet

Hva har dette med selvironi å gjøre?

Mye. Hvis du er utdannet bachelor it et-eller-annet, og ikke har selvironi til å ta det at en "nerd" som kaller seg selv "geek" kaller deg "smurf", så står det dårlig til på den fronten.

".........................................."

Skrevet

Joda, men noen tar jo alt i verste mening uansett, ikke sant. :)

Sant, det :-)

"...................................."

Skrevet

Mye. Hvis du er utdannet bachelor it et-eller-annet, og ikke har selvironi til å ta det at en "nerd" som kaller seg selv "geek" kaller deg "smurf", så står det dårlig til på den fronten.

".........................................."

Nemlig...og det er poenget mitt. Jeg er nemlig ikke utdannet bachelor IT et-eller -annet.

Du virket å ironisere over "smurfeutdanninger" noe jeg hevdet virket arrogant.

Tilsvaret om manglende selvironi passer ikke inn i det hele tatt. Svarene mine i denne tråden forøvrig går kun på at jeg for tiden ansetter endel teknisk kyndige mennesker innen ditt fag, og savner flere kvinnelige søkere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...