Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hej!

Ja, nok lídt mystisk at jeg som dansker skriver til en norsk side - men kunne ikke finde et dansk forum, som virkede lige seriøst og hurtigt i behandlingen af brugernes spørgsmål.

Håber nemlig at I kan svare mig hurtigt - er lidt i krise :-)

Jeg anvender Yasmín-piller. Startede på min 2. pakning (er ny bruger) lørdag d. 17. sep - kl 21.30.

Torsdag d. 22. var jeg så vældigt stresset og glemte min pille på aftenen. Tog den kl. 8.30 om morgenen - da der stod i pillernes brugsanvisning, at det ingen forskel gjorde, hvis man tog den glemte pille INDEN 12 timer.

MEN glemte den igen igår fredag d. 23. - og tog den PRÆCIS kl. 9.30 på morgenen d. 24.. (idag) - altså præcis 12 timer efter !

Kan jeg være gravid ??? (det er jo første uge af pakningen...)

Skal jeg holde en uges pause og starte på ny pakning ? (har idag - lør. d. 24., taget pillen til normal tid)

Jeg havde imorges lidt menstruation - kan det betyde noget ?

Men har løbende haft det svagt siden jeg startede med pillerne for ca. 1 måned siden. Konstant blødt lidt hver dag ....

Har haft samleje siden d. 17. sep. ca to gange ! - altså i 1. uge af pakningen !

Har desuden diabetes 1 - netop konstateret for 2 måneder siden og har derfor ikke været så fokuseret som jeg ellers kunne have været mht. pillerne.

HVAD GØR JEG ?

VÆR SØD AT HJÆLPE MIG - VED VIRKELIG IKKE HVAD JEG SKAL STILLE OP !

Venlig Hilsen

Katrine

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199763-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du holdt deg innenfor 12-timers grensen hver gang skal det ikke utgjøre noen risiko for å bli gravid.

Brukte forøvrig selv yasmin for noen år siden, og hadde mange slike runder uten at noe skjedde.

De sier at man bør gi bivirkninger iallefall 3 mnd på å forsvinne. Når du småblør kan det være fordi hormondosen i Yasmin er for lav, at du kanskje egentlig trenger noe sterkere.

Men jeg ville altså brukt det en måned eller to til før jeg ev. hadde forsøkt noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199763-gravid/#findComment-1414235
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du holder dig indenfor 12 timers regelen, skulle det vaere sikkert, men i og med at det er i starten af et nyt braedt, vil jeg anbefale dig at fortsette men bruke anden prevention (kondom) i tillaeg den foerste uge fremover. Hvis bloedningen virker som en menstruation er det nok lige saa godt at holde pause og begynde igen efter fem dage ( i stedet for efter 7 dage da der har vaeret en del rod i denne maaned).

Du bruger insulin og det maa jo tages til faste tider. Kan du ikke knytte de to behandlinger sammen saa du ikke glemmer saa let?

Venlig hilsen Mette H Moen (ogsaa dansk)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199763-gravid/#findComment-1417306
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...