Gå til innhold

Akupunktur

Gjest Tine meierier

Anbefalte innlegg

Gjest Tine meierier
Skrevet

Hadde min første time hos en slik for noen dager siden. Han kjente på pulsen min og sa det var ubalanse i nyrene og lungen. I alt oppstyret rundt nålene som skulle settes reflekterte jeg ikke veldig over dette, for han forklarte videre hva han mente mine problemer skyldtes. Men i ettertid lurer jeg på hva det betyr å ha dette og hva slags innvirkning det har på meg?

Er det noen som har litt mer kjennskap til akupunktur enn jeg?

Skrevet

Seriøse akupunktører bruker både pulsdiagnostikk og av og til tungediagnostikk for å kjenne etter ubalanser i meridianene (energibanene i kroppen).

Det er et spennende felt der de kjenner på pulsen på 3 steder på hvert håndledd, og i 3 dybder. Altså, helt anderledes enn å telle pulsen som vanlige helsearbeidere gjør.

Man kan så kjenne forskjeller i pulsene på de forskjellige stedene. Akupunktører konsentrere seg ganske mye når han/hun gjør dette - da det krever at han/hun er noget "fininnstilt".

Men du kan slappe helt av - det var ikke noe mystisk, men noe helt vanlig i TCM (Tradisjonell Chinese Medicine) som akupunktur er en del av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...