Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man på yrkesrettet attføring med utdanning som tiltak kan få støtte til bøker, flytting og ekstra bosted. Men jeg lurer på følgende:

Kan man få støtte til følgende:

1.Bruk av privat bil/lånekostnader til bil fordi jeg har angst/sosial fobi og dermed ikke kan reise kollektivt?

2. Høye telefonregninger fordi jeg må ringe venner og familie ofte for å få roet meg med eller snakke med noen når det røyner på

3. Høyere utgifter til mat fordi jeg må leve på en Atkins-diett med mye rene kjøtt- og fiskprodukter og mye grønt, samt bruke et arsenal av kosttilskudd. Dette på grunn av at jeg bruker antipsykotikum som gjør at jeg lett legger på meg.

Noen som har erfaringer å dele med dette?

Skrevet

Du kan få kjøregodtgjørelse for bruk av egen bil HVIS du sender legeerklæring sammen med søknaden om at du ikke kan ta kollektivtransport pga helsemessige årsaker.

Det med diett og andre ting får du neppe støtte til fra aetat.

Skrevet

Du kan få kjøregodtgjørelse for bruk av egen bil HVIS du sender legeerklæring sammen med søknaden om at du ikke kan ta kollektivtransport pga helsemessige årsaker.

Det med diett og andre ting får du neppe støtte til fra aetat.

Takk for kjapt svar!

Vet du hvor høye stønadene er for dette:

*barnehageplass

*flytting

*skolemateriell -og får man dette i august eller også i januar?

Og er kjøregodtgjørelsen lik statens satser med 3 kr per kilometer, og betyr det at jeg må skrive kjørebok?

Skrevet

Takk for kjapt svar!

Vet du hvor høye stønadene er for dette:

*barnehageplass

*flytting

*skolemateriell -og får man dette i august eller også i januar?

Og er kjøregodtgjørelsen lik statens satser med 3 kr per kilometer, og betyr det at jeg må skrive kjørebok?

Når du søker om kjøregodtgjørelse må du oppgi hvor mange kilometer du skal kjøre hver dag. Så får du en fast sum utifra det. Jeg er ikke sikker på om du får penger til bøker en eller 2 ganger i året.

Penger til bøker får du så fort søknaden din er behandlet. Så det lønner seg å få levert søknaden FORT.

Skrevet

Her i Oslo er som regel kjøregodtgjørelsen så lav at det lønner seg å bruke satsen på offentlig transport selv om du bruker bil. Satsen var 1,30 kr pr km sist jeg fikk, om det har steget vet jeg ikke.

Skrevet

Når du søker om kjøregodtgjørelse må du oppgi hvor mange kilometer du skal kjøre hver dag. Så får du en fast sum utifra det. Jeg er ikke sikker på om du får penger til bøker en eller 2 ganger i året.

Penger til bøker får du så fort søknaden din er behandlet. Så det lønner seg å få levert søknaden FORT.

Jeg snakket nettopp med en kundebehandler hos Aetat, og han sa at jeg ville få en sum som tilsvarte månedskort med kollektiv transport og ikke en kjøregodtgjørelse. Men jeg måtte ha dokumentert at jeg var avhengig av bil fra min fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...