Gå til innhold

Hvordan avslutte datingen på en høflig måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en fyr på nettet, vært på et par dater, men syns ikke kjemien stemmer helt. Har ikke så lyst til å fortsette datingen, hvordan si det til ham på en pen måte? Tror at han har mer lyst...Føler at det er litt vanskelig å prate med ham. Er det feigt å si fra på sms?

Skrevet

Tja... Jeg har gitt noen avslag pr. mail og fått ett pr. sms. Forsåvidt greit nok.

Jeg sa vel noe sånt som at "det var veldig hyggelig å treffe deg, men fra min side er det nok ikke noe å bygge på for at det skal bli noe mer. Ønsker deg lykke til videre med jakten på den store kjærligheten."

Skrevet

Synes sms er litt feigt ja. Kan du ikke bare ringe han og fortelle at du synes dere har hatt noen hyggelige dater, og interessante samtaler (eller noe annet positivt med daten!), men at du føler at selv om du synes han er en veldig hyggelig fyr, så ser du ikke for deg at kjemien mellom dere tilsier noe mer.

Eller noe sånt.

Skrevet

Send ham en mail og si du liker ham som en venn, men ikke noe mer.

Enkelt og greit.

Skrevet

Nei, du bør nok enten ringe han, eller møte ham for en siste gang å fortelle hva du føler.

Skrevet

Nei, du bør nok enten ringe han, eller møte ham for en siste gang å fortelle hva du føler.

Den ene jeg hadde mer kontakt med enn de andre jeg har datet ringte meg og forklarte pent hvordan saken var for ham. Veldig fair gjort synes jeg.

Resten hadde jeg datet bare en gang og vi hade ikke foretatt oss noen sprell av noe slag og da synes jeg det var greit med en mail/sms.

Skrevet

Send ham en mail og si du liker ham som en venn, men ikke noe mer.

Enkelt og greit.

Hater ikke menn akkurat det? "..som venn.."

Skrevet

Hater ikke menn akkurat det? "..som venn.."

Nei, hvorfor skulle vi hate noe sånt?

Skrevet

Nei, hvorfor skulle vi hate noe sånt?

Fordi de har hørt det mange ganger? Fordi det betyr at jenta ikke tenner på mannen, han er ikke mann nok .... ikke vet jeg!

Skrevet

Synes folk her legger for mye i noen dater. Mener dere virkelig at man må møtes etter en date for å fortelle personen at daten ikke gikk som håpet?

For noe tull.

Jeg hadde forstått det dersom de var sammen, men man trenger da for faen ikke møtes etter noen mislykka dater for å fortelle at datene var mislykka.

Skrevet

Fordi de har hørt det mange ganger? Fordi det betyr at jenta ikke tenner på mannen, han er ikke mann nok .... ikke vet jeg!

Hehe, vel, hvis mannen har et så til de grader stort ego at han forventer full tenning hos alle damer han møter, så fortjener han sannelig noen avvisninger.

Skrevet

Hehe, vel, hvis mannen har et så til de grader stort ego at han forventer full tenning hos alle damer han møter, så fortjener han sannelig noen avvisninger.

Kanskej han har fått for mange, stakkar

Skrevet

Synes folk her legger for mye i noen dater. Mener dere virkelig at man må møtes etter en date for å fortelle personen at daten ikke gikk som håpet?

For noe tull.

Jeg hadde forstått det dersom de var sammen, men man trenger da for faen ikke møtes etter noen mislykka dater for å fortelle at datene var mislykka.

Nei det er pinlig å møtes bare for å si noe slikt. Enig m. SDD altså.

Skrevet

Si ifra med mail eller SMS, det skulle bare mangle at det ikke var greit.

Skrevet

For noe tull.

Enig. Alminnelig folkeskikk er noe forbannet tøys.

Gjest Ræva i gir!
Skrevet

Hvordan planlegger dere neste date? Gjennom tlf, mail, sms? Kommuniserer dere gjennom sms så er det helt greit at du sier det på en høfligmåte slik. Blir bare pinlig å treffes for begge to, når ene tror det vil funke, andre vil avslutte.

Skrevet

Enig. Alminnelig folkeskikk er noe forbannet tøys.

Det er ikke alminnelig folkeskikk å møte en date face to face for å si at det ikke blir noe mer.

Du blander sammen dater med kjærester.

En date eller tre er noe man har for å bli kjent, for å se om man passer sammen. Hvis man ikke passer sammen er det ingen grunn til å møtes på nytt for å fortelle fyren eller jenta at en ikke er ute etter noe mer.

Den slags kan en like gjerne ta per telefon eller sms eller mail.

Skrevet

Det er bedre at du sier ifra på en eller annen måte, enn at du overhodet ikke gjør det.

Det sistnevnte er veldig feigt, og litt typisk "mannfolk" syns jeg***

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...