Gå til innhold

Gresk øy i oktober?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi (min samboer og jeg) vil dra en uke eller 2 i oktober på deilig varm ferie sammen. Vi vil kose oss på en strand, og skulle helst dratt langt avsted, men vi har ikke penger til det.

Vil derfor finne en billig pakketur, og tenker på Hellas.

Noen av dere som kan anbefale en øy som er bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199803-gresk-%C3%B8y-i-oktober/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler ikke Hellas i oktober om dere vil være sikret varmt og fint vær.

Dere kan være heldige, men også uheldige og få regn og kjølige dager. Og varmt badevær er nok mer unntaket enn regelen. Men om dere SKAL dra, så velg i alle fall en øy lengst sør i Middelhavet, tror det må bli Kypros (jada, ikke i Hellas, men allikevel), Rhodos eller Kreta. Men jeg ville nok heller gått for et helt annet reisemål, ennå så mye jeg elsker Hellas. Kanskje det er sesong på kanariøyene i oktober, det har jeg imidlertid ikke oversikten over.

*hilsen ei som har hutret og fryst på en båttur i Hellas i oktober*

Annonse

Det er ikke varmt nok i oktober, da regner det og er blitt høst selv om det kan være bra dager innimellom.

Jeg tror ingen reiseoperatører har turer så seint på året.

Lilleput bruker å starte sesongen svært tidlig (en uke før gresk påske), og avslutte i midten av oktober omtrent. Slik var det i alle fall for noen år siden, jeg har ikke oversikt lenger.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...