Gå til innhold

God verktøy

Anbefalte innlegg

Gjest Publisher
Skrevet

Et forsøk på å bevare språket vårt kanskje?

Jeg kjenner litt for mange dyktige mennesker, som blåser slike som Prozak av banen, så han framstår som en tulling med sine språk-korreksjoner, sammenlignet med folk som behersker livet sitt men som ikke har behov for å korrigere alle andre..

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• fyrlykt

5

• Gemini

3

• IngenLurerDenneGutten

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Publisher
Skrevet

*LOL*

*ler sammen med deg* ;-)

Sånne tullinger som Prozak har ikke mye å bidra med.

Skrevet

Jeg kjenner litt for mange dyktige mennesker, som blåser slike som Prozak av banen, så han framstår som en tulling med sine språk-korreksjoner, sammenlignet med folk som behersker livet sitt men som ikke har behov for å korrigere alle andre..

Hva skjer med deg da?? Prøv å ikke bland dine irrasjonelle personlige issues inn i en forholdsvis enkel og vennligsinnet debatt.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. En skrutrekker bruker man til å skru-trekke med (f.eks å trekke skruer). Et skrujern bruker man, logisk nok, til å skru-jerne med (f.eks å jerne skruer).

Herregud, MA! Vet du ikke såpass?!?!

"........................................"

Så skrutrekkeren er den med magnet?

Skrevet

Hva er det egentlig med deg? Nå har du 6 innlegg i denne tråden som forteller hva du synes om Prozak. Spørs hvem som er tullingen her?

Gjest Publisher
Skrevet

Hva skjer med deg da?? Prøv å ikke bland dine irrasjonelle personlige issues inn i en forholdsvis enkel og vennligsinnet debatt.

Mine personlige preferanser, når det gjelder alminnelig folkeskikk, stoler jeg ganske blindt på. De er en fin rettesnor for hvordan man opptrer overfor andre mennesker, både på internett og i det virkelige liv. Det har etterhvert blitt litt for mange for mange tråder der Prozak's eneste bidrag er å korrigere andre. Han kan ikke ha mye å bidra med i det virkelige liv. Er lei av stakkarer som skal ta ut sine skrudde personligheter her inne.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Selvfølgelig ikke. En skrutrekker bruker man til å skru-trekke med (f.eks å trekke skruer). Et skrujern bruker man, logisk nok, til å skru-jerne med (f.eks å jerne skruer).

Herregud, MA! Vet du ikke såpass?!?!

"........................................"

Hehe..jeg er bare ikke vant til ordet skrutrekker =)

Gjest Publisher
Skrevet

Hva er det egentlig med deg? Nå har du 6 innlegg i denne tråden som forteller hva du synes om Prozak. Spørs hvem som er tullingen her?

Er det feil å bruke noen ord på å appelere til alminnelig folkeskikk.....til og med fra Prozak?

Skrevet

Mine personlige preferanser, når det gjelder alminnelig folkeskikk, stoler jeg ganske blindt på. De er en fin rettesnor for hvordan man opptrer overfor andre mennesker, både på internett og i det virkelige liv. Det har etterhvert blitt litt for mange for mange tråder der Prozak's eneste bidrag er å korrigere andre. Han kan ikke ha mye å bidra med i det virkelige liv. Er lei av stakkarer som skal ta ut sine skrudde personligheter her inne.

Hvorfor skriver du ikke under eget nick da, du må ha vært her innmari lenge siden du kjenner Prozac så godt.

En fislete feiging er det du er akkurat nå.

Gjest Publisher
Skrevet

Hvorfor skriver du ikke under eget nick da, du må ha vært her innmari lenge siden du kjenner Prozac så godt.

En fislete feiging er det du er akkurat nå.

Her er vi alle anonyme. Jeg har søkt tilstrekkelig på Prozak's måte å opptre, til at jeg med en høy grad av sikkerhet kunne putte han i båsen der de hjelpeløse i RL befinner seg. Jeg kjenner lusa på gangen fra andre internett-sider.

Skrevet

Hehe..jeg er bare ikke vant til ordet skrutrekker =)

Og jeg hadde aldri hørt om skrujern før jeg var voksen omtrent. Det heter jo skrutrekker! ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og jeg hadde aldri hørt om skrujern før jeg var voksen omtrent. Det heter jo skrutrekker! ;-)

Nei, det heter skrujern!

He he...=)

Skrevet

Her er vi alle anonyme. Jeg har søkt tilstrekkelig på Prozak's måte å opptre, til at jeg med en høy grad av sikkerhet kunne putte han i båsen der de hjelpeløse i RL befinner seg. Jeg kjenner lusa på gangen fra andre internett-sider.

Jeg liker ikke at folk søker på nick heller jeg, kjenner egentlig bare en dust som gjorde det og du er ikke han.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe...jeg er ganske sterkt altså ;)

Jeg har faktisk aldri hørt ordet skrutrekker før nå! Da lærte jeg noe nytt i dag og =)

Dessuten, tror jeg ordboka di er feil =)

Gjest Publisher
Skrevet

Jeg liker ikke at folk søker på nick heller jeg, kjenner egentlig bare en dust som gjorde det og du er ikke han.

Hvis de som søker på et nick som dummer seg ut, er duster i ditt hode, så bygger du opp min negative oppfatning av Prozak.

Skrevet

Hehe...jeg er ganske sterkt altså ;)

Jeg har faktisk aldri hørt ordet skrutrekker før nå! Da lærte jeg noe nytt i dag og =)

Dessuten, tror jeg ordboka di er feil =)

Ja, Universitetet og Språkrådet er igrunnen kjent for å lage noen elendige ordbøker ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, Universitetet og Språkrådet er igrunnen kjent for å lage noen elendige ordbøker ;-)

Ja, akkurat det har jeg og hørt! ;)

Skrevet

Nå spør jeg for siste gang: Er du helt idiot? Jeg tror absolutt alle andre enn deg umiddelbart så at svaret mitt ikke var noen "språk-korreksjon" - selv vedkommende som startet tråden tok utsagnet med et smil - som det var ment. I tillegg svarte jeg på spørsmålet - hva har du gjort annet enn å prate tull her? Maken til snørrunge.

".........................................."

Skrevet

Hvis de som søker på et nick som dummer seg ut, er duster i ditt hode, så bygger du opp min negative oppfatning av Prozak.

*LOL*

Enten er du en trolle, eller så er du tilbakestående. Er det første tilfelle, så er det bare å ignorere deg. Om det siste er tilfellet, så er det jo egentlig synd på deg, og jeg håper du får den hjelpen du trenger. Tips: Forsøk å begynne med å lære å lese.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...