Gå til innhold

Ang. skrivefeil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig er det tullete å drive å rette andres skrivefeil hele tiden - da forsøker man jo å innta en funksjon man ikke har.

I det tilfellet jeg nevnte, så spurte jeg faktisk om det var det vedkommende mente, med en smiley da jeg regnet med at det var det. Og vedkommende tok det også med et smil. Det _kunne_ ha vært slik at h*n faktisk mente "godverktøy" og ikke "godt verktøy".

"..........................................."

HAHA. Godverktøy.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

6

• petter smart

5

• DarkPink

3

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

HAHA. Godverktøy.

Tja...jeg har noe skikkelig go'verktøy hjemme, som jeg kjøpte gjennom en lærer når jeg gikk på elektrolinja på videregående. Skikkelig kvalitet, skrutrekkere som aldri får så mye som et hakk uansett om du kortslutter 230 med dem etc. Det kaller jeg god-verktøy :-)

".........................................."

Skrevet

Det er enda vanskeligere å vite at en innskriver på DOL er døv. Å rette på vedkommende kan uansett være godt ment, så vet vedkommende det til neste gang.

Men vedkommende vet meget godt at h*n skriver dårlig norsk, så mer info om det trengs faktisk ikke. Jeg hadde ikke orka å bli minnet på min dårlige norsk i alle innleggene mine her... Da hadde selvfølelsen min hatt det bedre ved å holde meg unna!

Skrevet

Selvfølgelig er det tullete å drive å rette andres skrivefeil hele tiden - da forsøker man jo å innta en funksjon man ikke har.

I det tilfellet jeg nevnte, så spurte jeg faktisk om det var det vedkommende mente, med en smiley da jeg regnet med at det var det. Og vedkommende tok det også med et smil. Det _kunne_ ha vært slik at h*n faktisk mente "godverktøy" og ikke "godt verktøy".

"..........................................."

Retting på en humoristisk måte (der det skjer vittige skriveleifer) har jeg ingen problemer med å forholde meg til :-)

Verre der rettingene bærer preg av skikkelig kritikk - og det er det endel av her på DOL :-(

Skrevet

Men vedkommende vet meget godt at h*n skriver dårlig norsk, så mer info om det trengs faktisk ikke. Jeg hadde ikke orka å bli minnet på min dårlige norsk i alle innleggene mine her... Da hadde selvfølelsen min hatt det bedre ved å holde meg unna!

Hvordan skal vi vite at vedkommende er klar over sin dårlige norsk når denne ikke sier noe?

Da er det bare å si fra så slipper en irettesettelser (i alle fall fra de fleste).

Skrevet

Hvordan skal vi vite at vedkommende er klar over sin dårlige norsk når denne ikke sier noe?

Da er det bare å si fra så slipper en irettesettelser (i alle fall fra de fleste).

*oppgitt*

De fleste voksne mennesker er vel fullstendig klar over sin evt dårlige norsk! Dessuten er det ikke hvermansens jobb å "lære opp" voksne mennesker!

Skrevet

*oppgitt*

De fleste voksne mennesker er vel fullstendig klar over sin evt dårlige norsk! Dessuten er det ikke hvermansens jobb å "lære opp" voksne mennesker!

En vet jo heller ikke alderen på de som skriver inn. Og faktum er at svært mange ikke er klar over sin dårlige norsk, evt tror alle andre forstår deres SMS- eller dialektspråk.

Dersom ingen noengang korrigerte dem, hvordan skal de bli oppmerksomme på problemet og gjøre noe med det?

Det er ikke snakk om å lære opp, men gi tips som gjør innlegget lettere å lese slik at flere gidder lese det og alle forstår hva en mener.

Skrevet

En vet jo heller ikke alderen på de som skriver inn. Og faktum er at svært mange ikke er klar over sin dårlige norsk, evt tror alle andre forstår deres SMS- eller dialektspråk.

Dersom ingen noengang korrigerte dem, hvordan skal de bli oppmerksomme på problemet og gjøre noe med det?

Det er ikke snakk om å lære opp, men gi tips som gjør innlegget lettere å lese slik at flere gidder lese det og alle forstår hva en mener.

Jeg skjønner hvordan du tenker, men tror nok uansett det hører til sjeldenhetene at man ikke selv er klar over sine skrivefeil.

Vi blir nok uansett ikke heeelt enige ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...