Gå til innhold

Hvem fikk egentlig barn?

Anbefalte innlegg

Gjest språkkverulant
Skrevet

Stina Gardell er lillesøsteren til komikeren Jonas Gardell, som høsten 2002 fikk sønnen Amos sammen med Mark Levengood og et lesbisk par.

Det interesserer meg egentlig ikke hvem som har fått barn, men ut fra setningen over her, hvem fikk det egentlig? Og litt mange opphav?

Hele artikkelen http://www.dagbladet.no

/kultur/2005/09/25/444444.html

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hun er søsteren til han som fikk et barn.

Altså Jonas "spleisa" på et barn med et lesbisk par.

Skrevet

Stine Gardell fikk barn med en homofil mann, og hun er også søsteren til en annen homofil mann som fikk sønnen Amos med et lesbisk par (jeg antar at det var den ene av lesbene som ble gravid). Det ble derfor født to barn som er fetter og kusine, eller hvis det var to gutter så er de biologiske fettere. Får ikke med meg hvem skal oppdra barna og hvem betraktes som foreldre.

Gjest de jeg kjenner ihvertfall
Skrevet

Stine Gardell fikk barn med en homofil mann, og hun er også søsteren til en annen homofil mann som fikk sønnen Amos med et lesbisk par (jeg antar at det var den ene av lesbene som ble gravid). Det ble derfor født to barn som er fetter og kusine, eller hvis det var to gutter så er de biologiske fettere. Får ikke med meg hvem skal oppdra barna og hvem betraktes som foreldre.

Som regel i slike forhold er det samboerparet som er barnets to nærmeste foreldre og oppdragere. Den biologiske faren (og evt hans samboer) har enten vanlig samværsrett, eller en mer perifer rolle.

Hva slags ordning akkurat disse menneskene har avtalt, vet jeg ikke noe om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...