Gå til innhold

"kvise/talg" problemer i underlivet..

Gjest ikke nick akkurat på dette temaet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt en "kvise / talg" som har skapt problemer i underlivet.??? Jeg fikk en liten kul der hvor håret vokser og klemte litt på den... Det skulle jeg selvsagt aldri ha gjort for nå er den blitt skikkelig betant.! Rød og hoven og det "stikker" skikkelig... Må jeg til legen i morgen,, må jeg ha penicillin for dette tro??

HJELP.....

Skrevet

Den må i alle fall tømmes, ikke sikkert du trenger en penicillinkur. Kanskje hjelper det med en tømming hos legen og en penicillinsalve?

Skrevet

Den må i alle fall tømmes, ikke sikkert du trenger en penicillinkur. Kanskje hjelper det med en tømming hos legen og en penicillinsalve?

Mener du at den evt må skjæres opp?? Betennelsen forsvinner vel ikke av seg selv, så den må nol sikkert det... Huttetu..

Skrevet

Mener du at den evt må skjæres opp?? Betennelsen forsvinner vel ikke av seg selv, så den må nol sikkert det... Huttetu..

Hvis den er stor får du sikkert en bedøvende sprøyte først, evt. at de bruker bedøvende krem.

Skrevet

Hvis den er stor får du sikkert en bedøvende sprøyte først, evt. at de bruker bedøvende krem.

kryss fingrene for meg :-( Æsj... at jeg ikke kunne latt den kvisen være i fred. :-(

Gjest Hildegard B.
Skrevet

kryss fingrene for meg :-( Æsj... at jeg ikke kunne latt den kvisen være i fred. :-(

Neida, se etter om det sitter et eller flere hår fast der. Gjør det det så ta en pinsett og napp dem ut. Det kan være røttene på håret som er betent, og da forsvinner det hvis du drar ut hårene.

Dernest, prøv å smøre på et stoff som heter krystallfiolett. Fåes på apoteket, har et sinnsykt sterkt fargestoff så ikke få det på klærne. (Eller andre steder)

Og ikke gå med trange klær noen dager.

Så skal du se at det kanskje blir bortevekk uten kniv og lege!

Skrevet

Er forskjell på om det er en liten kvise eller om det er en stor hoven klump, da..

Du trenger ikke gå til lege med en kvise! ;) Du kan kjøpe en bakteriedrepende salve på apoteket og rense der og ellers la det være i fred.

Hvis du får en diger klump så kan det hende at du må tømme den hos legen om den ikke tømmer seg selv, spesielt om den er plassert slik at det gnisser så kan det være vondt. Men farlig er det nok ikke..

Pass på at du ikke kutter opp huden når du barberer deg. Bruk barberskum og en god høvel. Vær forsiktig og rens huden etterpå så blir det nok bedre etterhvert som huden venner seg til å bli barbert.

Gjest bylle-erfaring
Skrevet

Slike har jeg hatt mange av. De går over av seg selv, men noen kommer tilbake og fylles opp fra tid til annen. Jeg har ikke vært hos legen med mine. Det er en stund siden jeg hadde noen nå, men så har jeg brukt litt løsere tøy de senere år. Svette og klamt, kunstig stoff er ikke bra.

Når det gjelder barbering, så bruker jeg bare en skarp høvel og er veldig lett på hånden. Da irriterer jeg ikke huden i det hele tatt.

Kast trusa og finn deg et luftig skjørt :-)

Skrevet

Nå MÅ jeg jo bare komme med en skrekkhistorie :o)

Fikk en sånn en i sommer, som etterhvert ble på størrelse med en tennisball (I shit you not), og det tok 2 operasjoner (full narkose) og 3 typer antibiotika å bli kvitt den.

Har hatt slike før, men de var ikke så gale, jeg vil anbefale deg å sitte i grønnsåpebad hvis du kan, gjerne få tak i en antibiotikasalve å smøre på. Se det an. Du skjønner når det er på tide med en tur til legen! Lykke til :)

Gjest klemmer dem ut
Skrevet

Jeg har bare klemt ut mine, jævlig vondt men det har gått bra.

Skrevet

Jeg har bare klemt ut mine, jævlig vondt men det har gått bra.

jeg klemte i går og det kom guffe ut... Fy flate så vondt.. Jeg er fremdeles rød og det er veldig hovent.. Tror jeg tar en tur til legen alikevel jeg.

Skrevet

Nå MÅ jeg jo bare komme med en skrekkhistorie :o)

Fikk en sånn en i sommer, som etterhvert ble på størrelse med en tennisball (I shit you not), og det tok 2 operasjoner (full narkose) og 3 typer antibiotika å bli kvitt den.

Har hatt slike før, men de var ikke så gale, jeg vil anbefale deg å sitte i grønnsåpebad hvis du kan, gjerne få tak i en antibiotikasalve å smøre på. Se det an. Du skjønner når det er på tide med en tur til legen! Lykke til :)

jeg drar til legen. jeg har hatt 3-4 episoder med sår her og der, det ene kom det gule staflokokker i, så det er beste å være på den sikre siden.

:-O

Skrevet

Neida, se etter om det sitter et eller flere hår fast der. Gjør det det så ta en pinsett og napp dem ut. Det kan være røttene på håret som er betent, og da forsvinner det hvis du drar ut hårene.

Dernest, prøv å smøre på et stoff som heter krystallfiolett. Fåes på apoteket, har et sinnsykt sterkt fargestoff så ikke få det på klærne. (Eller andre steder)

Og ikke gå med trange klær noen dager.

Så skal du se at det kanskje blir bortevekk uten kniv og lege!

Fyttirakkern som dere skriver! Sitter og stamper med beina jo mer jeg leser i denne tråden.

*ÆÆ*

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Fyttirakkern som dere skriver! Sitter og stamper med beina jo mer jeg leser i denne tråden.

*ÆÆ*

He he he.... hva skrev jeg da, som var så ille??

Skrevet

He he he.... hva skrev jeg da, som var så ille??

Ikke bare du - men alle her - jeg syns det høres FÆÆÆÆLT UT! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...