gripp Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1121919.ece Fire av ti ungdommer mener innvandring utgjør en alvorlig trussel mot vår nasjonale egenart. Antallet som mener dette er doblet siden 1999. Hva som menes med "nasjonal egenart" kan man diskutere i evigheter. Uansett viser ungdom en kritisk holdning som bare måtte komme. Nok et utslag fra en innvandringspolitikk ute av kontroll. Og med de røde i regjering, blir det selvsagt bare verre. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Jeg syns dt er tragisk at vi skal bli et sånt nisseland som er redd folk fra andre land - sånn behøvde det ikke å være. 0 Siter
snø Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 ...men bet du deg merke til at de var MINST skeptiske i Oslo, hvor andelen innvandrere er høy, og mest skeptiske i Vest-Agder? Beste hilsen fra 0 Siter
gripp Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 ...men bet du deg merke til at de var MINST skeptiske i Oslo, hvor andelen innvandrere er høy, og mest skeptiske i Vest-Agder? Beste hilsen fra Hvis du tittet på artikkelen, så du sikkert at dette var en undersøkelse i forbindelse med skolevalg. Når vi vet at over 30% av de unge i Oslo har innvandrerbakgrunn, er oslo-tallene som forventet. ..og du trekker feilaktige slutninger. 0 Siter
gripp Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 Jeg syns dt er tragisk at vi skal bli et sånt nisseland som er redd folk fra andre land - sånn behøvde det ikke å være. Nei, det behøvde ikke være sånn, men sånn har det blitt. Det er en konsekvens av en politisk styrt utvikling. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Hvis du tittet på artikkelen, så du sikkert at dette var en undersøkelse i forbindelse med skolevalg. Når vi vet at over 30% av de unge i Oslo har innvandrerbakgrunn, er oslo-tallene som forventet. ..og du trekker feilaktige slutninger. nei - jeg er enig med SNØ - (tror jeg vet hva hun mener) - det er der hvor man er vant til å omgås folk fra ulike kulturer man er MINST redd - fordi man kjenner dem. Det er folk i "distriktene" som er mest redd - fordi de kanskje bare kjenner EN "neger" og han er jo grei....men alle de andre de leser om i avisene er jo kriminelle....de i Oslo og sånn. jo gitt - sånn vet jeg det er. :-) 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 ...men bet du deg merke til at de var MINST skeptiske i Oslo, hvor andelen innvandrere er høy, og mest skeptiske i Vest-Agder? Beste hilsen fra ....og da håper jeg du ikke mistolker det jeg svarer Grip - men at du forstår hvorfor jeg skriver "neger" og slik 0 Siter
Goliath Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 ...men bet du deg merke til at de var MINST skeptiske i Oslo, hvor andelen innvandrere er høy, og mest skeptiske i Vest-Agder? Beste hilsen fra Det er likevel verdt å merke seg at skepsismen også er økende blant de unge i Oslo. Og det er vilken vei utviklingen går etterhvert som man får erfaringer som man her bør legge vekt på. 0 Siter
Goliath Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 nei - jeg er enig med SNØ - (tror jeg vet hva hun mener) - det er der hvor man er vant til å omgås folk fra ulike kulturer man er MINST redd - fordi man kjenner dem. Det er folk i "distriktene" som er mest redd - fordi de kanskje bare kjenner EN "neger" og han er jo grei....men alle de andre de leser om i avisene er jo kriminelle....de i Oslo og sånn. jo gitt - sånn vet jeg det er. :-) Men det viktigste er jo vilken vei utviklingen går etterhvert som man får erfaring. Og også i Oslo er skepsismen økende....der man har mest erfaring. 0 Siter
gripp Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 nei - jeg er enig med SNØ - (tror jeg vet hva hun mener) - det er der hvor man er vant til å omgås folk fra ulike kulturer man er MINST redd - fordi man kjenner dem. Det er folk i "distriktene" som er mest redd - fordi de kanskje bare kjenner EN "neger" og han er jo grei....men alle de andre de leser om i avisene er jo kriminelle....de i Oslo og sånn. jo gitt - sånn vet jeg det er. :-) Tja, mulig det. Poenget mitt er at de 30% innvandrere i skolen i Oslo, neppe krysser av for at de er en trussel. Konklusjonen om den store, fargerike lykken i hovedstaden...og alle de snevre bøndene nord for Sinsen...må tas med en klype salt. 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Men det viktigste er jo vilken vei utviklingen går etterhvert som man får erfaring. Og også i Oslo er skepsismen økende....der man har mest erfaring. Skepsisen må jo rettes mot kjeltriner og organisert kriminalitet som ofte er lokalisert fra Øst-blokkland. KJeltringer er det ingen som liker - men vi kan ikke synke så dypt at vi setter likhetstegn mellom kriminelle og innvandrere. Det er MANGE ulike aspekter å tenke på: Asylsøskere uten ID Asylsøkere MED ID Flyktninger Arbeidsinnvaring Familiegjenforening Det er de typene vi har, stort sett. Og så har vi problemrådene som kan være blant de ovenstående - men også hos folk som ikke har tenkt å bo her -men som vandrer frem og tilbake over grensene; Biltyverier/salg Dårlig psykiatrisk hjelp Kulturkollisjoner Terror Språk etc. etc. Men vi kan ikke blande alt til en stor grøt og si at alt er fælt! 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Tja, mulig det. Poenget mitt er at de 30% innvandrere i skolen i Oslo, neppe krysser av for at de er en trussel. Konklusjonen om den store, fargerike lykken i hovedstaden...og alle de snevre bøndene nord for Sinsen...må tas med en klype salt. 30% innvandrere som går på skolen i Oslo er vel heller ingen trussel?...mot hva`? 0 Siter
Goliath Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 30% innvandrere som går på skolen i Oslo er vel heller ingen trussel?...mot hva`? Mot vår nasjonale egenart - som var det de ble bedt å å avgi sin mening om...... 0 Siter
Goliath Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Skepsisen må jo rettes mot kjeltriner og organisert kriminalitet som ofte er lokalisert fra Øst-blokkland. KJeltringer er det ingen som liker - men vi kan ikke synke så dypt at vi setter likhetstegn mellom kriminelle og innvandrere. Det er MANGE ulike aspekter å tenke på: Asylsøskere uten ID Asylsøkere MED ID Flyktninger Arbeidsinnvaring Familiegjenforening Det er de typene vi har, stort sett. Og så har vi problemrådene som kan være blant de ovenstående - men også hos folk som ikke har tenkt å bo her -men som vandrer frem og tilbake over grensene; Biltyverier/salg Dårlig psykiatrisk hjelp Kulturkollisjoner Terror Språk etc. etc. Men vi kan ikke blande alt til en stor grøt og si at alt er fælt! Nå var det vel ikke det som ble diskutert her, og som tråden handlet om? Vet du hva spørsmålet de ble stillt gikk ut på? 0 Siter
gripp Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 30% innvandrere som går på skolen i Oslo er vel heller ingen trussel?...mot hva`? Spørsmålstillingen var om man vurderte innvandring som en alvorlig trussel mot vår nasjonale egenart (se artikkel i link). ...svært så kranglete du er da.. :-) 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Spørsmålstillingen var om man vurderte innvandring som en alvorlig trussel mot vår nasjonale egenart (se artikkel i link). ...svært så kranglete du er da.. :-) Ja jeg skal ha mensen i morra! *kvalmt kvinnfolk* hehe 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Mot vår nasjonale egenart - som var det de ble bedt å å avgi sin mening om...... Pøh....! 0 Siter
flisa Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Nå var det vel ikke det som ble diskutert her, og som tråden handlet om? Vet du hva spørsmålet de ble stillt gikk ut på? Jadajada etterhvert gikk det inn 0 Siter
Goliath Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Jadajada etterhvert gikk det inn :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Hvilken nasjonal egenart er det de fleste unge er så opptatte av å bevare, egentlig? Språket vårt? Det unike språket som krydres stadig mer med engelske lånord og sms-forkortelser? Maten? Helnorske ting som burger fra McDonalds, pizzabit fra Seven-Eleven, baconpølser fra Shell? Musikken? Rap, r&b, rock og listepop? Klærne? Særnorske merkenavn som H&M, Hilfiger, Donna Karan og Diesel? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.