Gjest Bakerspire Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Skal bake kake, og i oppskrifta er det kokesjokolade. Ser at den eg har kjøpt kan inneholde spor av nøtter, og det er ikke noe særlig. Er det noen som vet om det er noe merke der det er garantert nøttefritt? (har ikke lyst til å forårsake allergisjokk i bursdagsselskap..) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Erstatt en kokesjokolade med 3 ss kakao og 3 ss sukker og litt olje. 0 Siter
Gjest takker for svar - hvis du vet Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Erstatt en kokesjokolade med 3 ss kakao og 3 ss sukker og litt olje. Så det stemmer at det ikke finnes spor av nøtter i kakao. Det har begynt en jente i barnehagen der min sønn går. Hun er superallergisk mot nøtter. Kan stå om liv. Så jeg skjønner at man må ta hensyn, så klart. Så derfor er det blant annet forbudt å ta med sjokoladekake til bursdagsfeiring i bhg. Forsåvidt greit nok det. Men de sjokoladekakene jeg baker inneholder bare kakao, både i bunnen og fyllet. Bare derfor jeg lurte på om du visste at det garantert ikke fantes spor av nøtter i kakao. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Så det stemmer at det ikke finnes spor av nøtter i kakao. Det har begynt en jente i barnehagen der min sønn går. Hun er superallergisk mot nøtter. Kan stå om liv. Så jeg skjønner at man må ta hensyn, så klart. Så derfor er det blant annet forbudt å ta med sjokoladekake til bursdagsfeiring i bhg. Forsåvidt greit nok det. Men de sjokoladekakene jeg baker inneholder bare kakao, både i bunnen og fyllet. Bare derfor jeg lurte på om du visste at det garantert ikke fantes spor av nøtter i kakao. Bak muffins istedet, det MÅ ikke være sjokoladekake. ) 0 Siter
Gjest et annet forslag Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Så det stemmer at det ikke finnes spor av nøtter i kakao. Det har begynt en jente i barnehagen der min sønn går. Hun er superallergisk mot nøtter. Kan stå om liv. Så jeg skjønner at man må ta hensyn, så klart. Så derfor er det blant annet forbudt å ta med sjokoladekake til bursdagsfeiring i bhg. Forsåvidt greit nok det. Men de sjokoladekakene jeg baker inneholder bare kakao, både i bunnen og fyllet. Bare derfor jeg lurte på om du visste at det garantert ikke fantes spor av nøtter i kakao. Du kan også lage jødekaker å ha med. Hjemmelagede er myke og små; og kjempegode! 0 Siter
Gjest Bakerspire Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Erstatt en kokesjokolade med 3 ss kakao og 3 ss sukker og litt olje. Problemet er at det skal være biter, så kakao er ikke mye tess. Men men, kaka er bakt med sjokoladebiter, men jeg har andre alternativer til henne som er allergisk. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Så det stemmer at det ikke finnes spor av nøtter i kakao. Det har begynt en jente i barnehagen der min sønn går. Hun er superallergisk mot nøtter. Kan stå om liv. Så jeg skjønner at man må ta hensyn, så klart. Så derfor er det blant annet forbudt å ta med sjokoladekake til bursdagsfeiring i bhg. Forsåvidt greit nok det. Men de sjokoladekakene jeg baker inneholder bare kakao, både i bunnen og fyllet. Bare derfor jeg lurte på om du visste at det garantert ikke fantes spor av nøtter i kakao. En venninne har barn som er allergisk mot nøtter. Hun stresser hele tida med å opplyse alle som barnet skal i bursdagsselskap til at sjokoladekaker må være laget med kakao og ikke med kokesjokolade, og at de ikke må være pyntet med sjokolade (non-stop eks) men helst med gummigodteri så som gelemenn og lignende. Hun lar i allefall poden spise sjokoladekake med kakao i, uten at jeg dermed kan være garantist for at det ikke er nøtter der. Det er jo malte kakaobønner så det skulle ikke være nøtter der i alle fall. Kokesjokolader er ofte rester av andre sjokolader, og der kan det være spor av nøtter. 0 Siter
Gjest takker for svar - hvis du vet Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 En venninne har barn som er allergisk mot nøtter. Hun stresser hele tida med å opplyse alle som barnet skal i bursdagsselskap til at sjokoladekaker må være laget med kakao og ikke med kokesjokolade, og at de ikke må være pyntet med sjokolade (non-stop eks) men helst med gummigodteri så som gelemenn og lignende. Hun lar i allefall poden spise sjokoladekake med kakao i, uten at jeg dermed kan være garantist for at det ikke er nøtter der. Det er jo malte kakaobønner så det skulle ikke være nøtter der i alle fall. Kokesjokolader er ofte rester av andre sjokolader, og der kan det være spor av nøtter. Tusen takk for svar. Skal på foreldremøte i kveld, regner med at det blir snakk om dette da. Tusen takk i allefall. 0 Siter
Gjest takker for svar - hvis du vet Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Bak muffins istedet, det MÅ ikke være sjokoladekake. ) Jeg er klar over at det ikke _må_ være sjokoladekake. Men det er den eneste kaka ungen her i huset spiser. Kake er ensbetydende med sjokoladekake for han. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Hvis det er en unge med så alvorlig nøtteallergi kan du være sikker på at foreldrene sier fra. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Ups.. jeg hadde ikke lest resten av tråden da jeg skrev svaret mitt. Jeg trodde du var redd for at det kanskje kunne komme en med nøtteallergi. Du må jo spørre foreldrene hvor alvorlig det er. Ikke alle reagerer like sterkt. Jeg har en venninne med nøtteallergi, men hun kan godt spise sjokolade med spor av nøtter. 0 Siter
Gjest Bakerspire Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Ups.. jeg hadde ikke lest resten av tråden da jeg skrev svaret mitt. Jeg trodde du var redd for at det kanskje kunne komme en med nøtteallergi. Du må jo spørre foreldrene hvor alvorlig det er. Ikke alle reagerer like sterkt. Jeg har en venninne med nøtteallergi, men hun kan godt spise sjokolade med spor av nøtter. He he..Hun det er snakk om er over 30 år, og greier helt fint å si fra selv! Det er hun selv som har fortalt hvor ille det er, og at hun ikke kan spise sjokolade med spor av nøtter. Ungene som skal komme spiser nøtter som bare det de! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.