Gå til innhold

FRP`er?

Gjest Dior femme

Anbefalte innlegg

Gjest Dior femme
Skrevet

Mulig jeg tar feil, men får en følelse av at en del av dere som engasjerer dere i politiske debatter her inne er FRP`ere. Og det er vel ikke så rart siden en fjerdedel av befolkningen tydeligvis sympatiserer med dette partiet.

Lurer bare på hva deres begrunnelse er for å stemme FRP? Slik jeg ser det har FRP fremdeles en del hårreisende politiske ståsteder selv om de selv er veldig opptatt av å få frem at de ikke er et ytterliggående parti lenger.

Hva er det som gjør deg til FRP`er?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• benniie

16

• Sofline

2

• flisa

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De som er mest aktive her inne i politiske debatter er nok Høyre - Ap - SV og Venstre-folk. Har enda ikke sett en Frp'er gå ut med en sak her på DOL :)

Skrevet

Jeg så ikke innlegget ditt før jeg posta mitt,hehe!

Vi har nok oppdaget noe av den samme trenden.

Skrevet

* vil sikre fri etablering av skoler og fritt skolevalg

* vil avskaffe obligatorisk skriftlig sidemålsundervisning

* vil fjerne formueskatten og arveavgiften

* ønsker en kraftig opprustning og effektivisering av politiet; vil ha strengere straffer for tyveri; vil utvise utenlandske statsborgere som dømmes for forbrytelser med strafferamme ut over 3 måneders ubetinget fengsel; vil øke ofrenes rettssikkerhet; mener det må åpnes for generell bevæpning av politiet; vil at dommer skal sones fullt ut; vil heve straffenivået

Noen av grunnene til at jeg stemte Frp

Skrevet

Regner med at du bl.a. sikter til mitt innlegg om hudfarge og bosted?

FRP er faktisk det siste partiet jeg ville ha stemt på! Det må være lov til å si at en legger merke til personer med andre hudfareger eller klesdrakter?

Skrevet

FRP er faktisk det siste partiet jeg ville ha stemt på! Det må være lov til å si at en legger merke til personer med andre hudfareger eller klesdrakter?

Slapp av, tror ikke noen tar det du skrev i den tråden for rasistisk eller "frp-vennlig". Ikke folk som vanligvis er her inne, i hvert fall.

Skrevet

Selv ha jeg her inne ikke lagt skjul på at jeg tar avstand fra alt som smaker av sosialisme. Men jeg stemmer ikke FrP for det. Man kan faktisk være anti-sosialist, uten å stemme FrP.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det kan vel ikke ha blitt tatt for å være et rasistik innlegg?

Jeg tok det iallefall ikke slik. Tok det kun som vanlige sunn nysgjerrighet.

:)

Gjest Vindpusten
Skrevet

* ønsker en kraftig opprustning og effektivisering av politiet; vil ha strengere straffer for tyveri; vil utvise utenlandske statsborgere som dømmes for forbrytelser med strafferamme ut over 3 måneders ubetinget fengsel; vil øke ofrenes rettssikkerhet; mener det må åpnes for generell bevæpning av politiet; vil at dommer skal sones fullt ut; vil heve straffenivået

* vil sikre fri etablering av skoler og fritt skolevalg.

I Oslo ser vi resultatet av det i videregående - ghettoskoler der bare de med dårlige karakterer kommer inn, og forholdene blir nesten håpløse.

Litt innblikk i og øving på sidemålet så lenge vi har to offisielle skriftsspråk i Norge er nok ikke noen stor ulempe.

Hva vil du erstatte det med da - for å skaffe det offentlige inntektene det trenger for å styrke alle velferdsgodene FrP vil (helsevesenet, skoler, veier, etc.)?

Blir man snillere av å sitte lenger i fengsel (spesielt nevner du tyveri - kanskje møter mange av de uskyldigste tyvene et miljø i fengselet som gjør dem verre ...)?

Med et væpnet politi - kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer for å kunne prøve å "hamle opp" med politiet?

Skrevet

Nå stemte ikke jeg på Frp ved dette valget, men hva er det som er så hårreisende med dette partiet? Jeg bor i Danmark, et land som har en innvandringspolitikk som Frp ønsker i Norge. Her er det helt stuerent å ha meninger som Frp'ere i Norge, de fleste har det faktisk...

Skrevet

I Oslo ser vi resultatet av det i videregående - ghettoskoler der bare de med dårlige karakterer kommer inn, og forholdene blir nesten håpløse.

Litt innblikk i og øving på sidemålet så lenge vi har to offisielle skriftsspråk i Norge er nok ikke noen stor ulempe.

Hva vil du erstatte det med da - for å skaffe det offentlige inntektene det trenger for å styrke alle velferdsgodene FrP vil (helsevesenet, skoler, veier, etc.)?

Blir man snillere av å sitte lenger i fengsel (spesielt nevner du tyveri - kanskje møter mange av de uskyldigste tyvene et miljø i fengselet som gjør dem verre ...)?

Med et væpnet politi - kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer for å kunne prøve å "hamle opp" med politiet?

"Med et væpnet politi - kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer for å kunne prøve å "hamle opp" med politiet?"

Så vidt jeg vet har "alle" andre land væpnet politi. Politiet er jo væpnet allikevel, de skal bare først ha tillatelse, og derfor kan det i visse tilfeller ta lenger tid å gå til aksjon enn de ville tatt hvis de automatisk hadde våpnene på seg.

Skrevet

Bra! *puster lettet*

Er jo bare litt observant og vennlig nysgjerrig :-)

Skrevet

"I Oslo ser vi resultatet av det i videregående - ghettoskoler der bare de med dårlige karakterer kommer inn, og forholdene blir nesten håpløse"

Ja, det er en av ulempene med fritt skolevalg, men til tross for det mener jeg at skolen skal prioritere de som faktisk gidder å jobbe, de som bruker tiden sin på lekser istedet for å gjøre andre ting. Det skal lønne seg å være flittig, man skal se frukter av det arbeidet man legger ned.

"Litt innblikk i og øving på sidemålet så lenge vi har to offisielle skriftsspråk i Norge er nok ikke noen stor ulempe."

Å fjerne obligatorisk skriftlig sidemål vil ikke nødvendigvis bety å fjerne det fra skolen. Sidemål kan for eksempel være et muntlig fag. Hvis elever først skal ha en karakter i skriftlig sidemål stående på vitnemålet bør sidemålundervisningen settes opp som et eget fag på timeplanen, norskfaget må deles i to deler;hovedmål og sidemål med likt antall undervisningstimer. Slik ordningen er i dag (i mitt tilfelle) foregår all undervisning på hovedmål, vi har ingen timer spesielt merket til sidemålet. Hvis vi i det hele tatt får undervisning i sidemål er det i form av en liten "oppsummering" rett før heldagsprøve ol. Det er for dårlig med tanke på at den karakteren vi får teller like mye som karakterene i andre fag.

* vil fjerne formueskatten og arveavgiften. Vi har et oljefond jeg mener vi kan bruke litt av. Jeg er ikke på noen måte for å tappe dette fondet i til hver en anledning, men mener at vi kan bruke litt mer enn det vi gjør i dag.

"Blir man snillere av å sitte lenger i fengsel (spesielt nevner du tyveri - kanskje møter mange av de uskyldigste tyvene et miljø i fengselet som gjør dem verre ...)? Med et væpnet politi - kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer for å kunne prøve å "hamle opp" med politiet?

"

Ja, de uskyldige tyvene vil møte et hardt miljø i fengselet, noen vil nok bli "verre" av dette, men jeg tror det store flertallet vil lære og erfare at dette gjør de ikke en gang til. hvis en tyv etter å ha sluppet ut av fengsel går rett og stjeler igjen vet h*n hva h*n går til.

Jeg tror politiet selv vurderer best om de trenger våpen eller ikke, og så lenge de ønsker det synes jeg vi skal høre på dem. Kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer,, kanskje ikke. Det vet vi ikke før vi har prøvd.

Skrevet

Det er utrolig hva enkelte kan legge i ting hvis de har tilstrekkelig med forutbestemte meninger. Enkelte mener det er helt tabu hvilken etnisk tilhørighet en person har, og at det ikke er interessant på noen måte. Det er selvfølgelig feil.

".........................................."

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det er utrolig hva enkelte kan legge i ting hvis de har tilstrekkelig med forutbestemte meninger. Enkelte mener det er helt tabu hvilken etnisk tilhørighet en person har, og at det ikke er interessant på noen måte. Det er selvfølgelig feil.

".........................................."

Enig. :)

Skrevet

...og for å betale for alt dette, så vil de privatisere (og dermed, selvfølgelig, fordyre) en god del ting som vi nå er vant til at har statsstøtte i en eller annen grad. Vi vet vel alle f.eks hvor mye dyrere strømmen har blitt her i landet etter at kraftselskapene ble privatiserte - stort sett utelukkende p.g.a privatiseringen.

Og generell bevæpning av politiet er det ingen forskning som kan konkludere med at er entydig nødvendig.

Strengere straffer kan jeg til dels være med på. Men husk at FrP bruker (har ihvertfall brukt) NY politiet i USA som en mal på hvordan de vil ha politiet styrt. Det er ren galskap. Og de fremelsker også amerikanske straffer, som i California, hvor man får automatisk livstid hvis man begår tre små forbrytelser (det var ihvertfall snakk om det for en tid tilbake).

"............................................"

Skrevet

"Blir man snillere av å sitte lenger i fengsel (spesielt nevner du tyveri - kanskje møter mange av de uskyldigste tyvene et miljø i fengselet som gjør dem verre ...)?"

Alle vet (eller burde ha fått med seg) - like mye som at kommunisme ikke fungerer i praksis - at strenger straffer ikke virker generellt preventivt. Det blir derfor bare direkte latterlig å bruke et slikt argument for å øke straffene. (For ordens skyld: Jeg er for strenger straffer, og strengere rettspraksis, på en del områder).

"Med et væpnet politi - kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer for å kunne prøve å "hamle opp" med politiet?""

Nemlig. Hvordan i all verden går det an å tro at det ikke vil skje? Og dermed havner vi i en spiral som slett ikke er sikkert at ender opp i noe bedre enn det vi har nå.

"........................................"

Skrevet

"I Oslo ser vi resultatet av det i videregående - ghettoskoler der bare de med dårlige karakterer kommer inn, og forholdene blir nesten håpløse"

Ja, det er en av ulempene med fritt skolevalg, men til tross for det mener jeg at skolen skal prioritere de som faktisk gidder å jobbe, de som bruker tiden sin på lekser istedet for å gjøre andre ting. Det skal lønne seg å være flittig, man skal se frukter av det arbeidet man legger ned.

"Litt innblikk i og øving på sidemålet så lenge vi har to offisielle skriftsspråk i Norge er nok ikke noen stor ulempe."

Å fjerne obligatorisk skriftlig sidemål vil ikke nødvendigvis bety å fjerne det fra skolen. Sidemål kan for eksempel være et muntlig fag. Hvis elever først skal ha en karakter i skriftlig sidemål stående på vitnemålet bør sidemålundervisningen settes opp som et eget fag på timeplanen, norskfaget må deles i to deler;hovedmål og sidemål med likt antall undervisningstimer. Slik ordningen er i dag (i mitt tilfelle) foregår all undervisning på hovedmål, vi har ingen timer spesielt merket til sidemålet. Hvis vi i det hele tatt får undervisning i sidemål er det i form av en liten "oppsummering" rett før heldagsprøve ol. Det er for dårlig med tanke på at den karakteren vi får teller like mye som karakterene i andre fag.

* vil fjerne formueskatten og arveavgiften. Vi har et oljefond jeg mener vi kan bruke litt av. Jeg er ikke på noen måte for å tappe dette fondet i til hver en anledning, men mener at vi kan bruke litt mer enn det vi gjør i dag.

"Blir man snillere av å sitte lenger i fengsel (spesielt nevner du tyveri - kanskje møter mange av de uskyldigste tyvene et miljø i fengselet som gjør dem verre ...)? Med et væpnet politi - kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer for å kunne prøve å "hamle opp" med politiet?

"

Ja, de uskyldige tyvene vil møte et hardt miljø i fengselet, noen vil nok bli "verre" av dette, men jeg tror det store flertallet vil lære og erfare at dette gjør de ikke en gang til. hvis en tyv etter å ha sluppet ut av fengsel går rett og stjeler igjen vet h*n hva h*n går til.

Jeg tror politiet selv vurderer best om de trenger våpen eller ikke, og så lenge de ønsker det synes jeg vi skal høre på dem. Kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer,, kanskje ikke. Det vet vi ikke før vi har prøvd.

"Ja, det er en av ulempene med fritt skolevalg, men til tross for det mener jeg at skolen skal prioritere de som faktisk gidder å jobbe, de som bruker tiden sin på lekser istedet for å gjøre andre ting. Det skal lønne seg å være flittig, man skal se frukter av det arbeidet man legger ned."

Jaha. Så du mener det er en akseptabel pris å betale, at vi både får og opprettholder "ghettoer", og at barn og ungdom som er på vippepunktet skal fratas de fleste reelle muligheter til å vippe riktig vei? Jaggu en sympatisk, menneskevennlig holdning du.

"Vi har et oljefond jeg mener vi kan bruke litt av. Jeg er ikke på noen måte for å tappe dette fondet i til hver en anledning, men mener at vi kan bruke litt mer enn det vi gjør i dag."

Men i all verden. Hvis vi skal fjerne en permanent inntekt, så må den erstattes med en en annen permanent inntekt. Det går ikke an å bare ta en liten slump av oljefondet og tro at det skal erstatte disse skattene og avgiftene i fremtiden.

For øvrig: Jeg er for å fjerne formueskatt og arveavgift, men i motsetning til FrP mener jeg at det absolutt ikke foreligger noen fullgod løsning på det pr.dd.

"Ja, de uskyldige tyvene vil møte et hardt miljø i fengselet, noen vil nok bli "verre" av dette, men jeg tror det store flertallet vil lære og erfare at dette gjør de ikke en gang til. hvis en tyv etter å ha sluppet ut av fengsel går rett og stjeler igjen vet h*n hva h*n går til."

Du snakker mot absolutt alt som finnes av historie. Strengere straffer fungerer ikke preventivt, punktum. Det har ikke gjort det et eneste sted. Med mindre vi begynner å skyte folk på stedet for å spytte på gaten; Da hadde nok kriminaliteten sunket, samtidig som vi hadde vært i et samfunn ingen av oss vil ha.

Dessuten - et mye større problem enn strafferammene er det at disse ikke blir brukt. Det er rettspraksis å gi minimumsstraff i mange typer saker, og da risikerer man at folk som skulle hatt 10 års fengsel slipper unna med 2. Å øke straffene vil ikke gjøre noe med det egentlige problemet i slike saker.

"Kanskje vil de kriminelle bevæpne seg enda mer,, kanskje ikke. Det vet vi ikke før vi har prøvd."

Ja, det er jo bare å prøve uten å ha gode prognoser på forhånd, ikke sant? Så kan vi jo bare si "jaja...pytt, pytt" hvis det viser seg å fungere motsatt av hensikten...

"........................................"

Skrevet

Det var en FU om dette like etter valgdagen. Ingen innrømmet da å ha stemt FEP...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...