Gå til innhold

Eplekake .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen dolere som har en veldig god eplekake som ikke blir lav?

De oppskriftene som jeg har får jeg bare lave kaker.

Takk for svar.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det vil jeg også gjerne ha! Jeg har en oppskrift, den blir ikke lav, men den skiller seg.. Vet ikke hva jeg gjør galt, men det flyter masse fett på den. Derfor vet jeg ikke hvor oppskriften er...

Vil ha en ny oppskrift som virker! -Også for for sånne som meg.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Det vil jeg også gjerne ha! Jeg har en oppskrift, den blir ikke lav, men den skiller seg.. Vet ikke hva jeg gjør galt, men det flyter masse fett på den. Derfor vet jeg ikke hvor oppskriften er...

Vil ha en ny oppskrift som virker! -Også for for sånne som meg.

De derre ferdigpakkene med muffins kan også brukes til eplekake!! Og jeg fikk masse skryt av den, var kjempegod og høy og fin:o)

Og, ikke minst veldig enkel!

Prøv den, garantert suksess:o)

Skrevet

3 egg + 1 dl sukker hvispes til eggedosis.

50 gram smør, 1 dl melk, 4,5 dl mel og 3 ts bakepulver.

Masse epleskiver dyttes ned i kaka (ganske tett med ganske tynne skiver). Sukker og kanel på toppen.

Alt vispes sammen og stekes i 180-200 grader i ca. 30 minutter.

Hvor høy kaka blir er jo avhengig av hvor stor form du bruker. Jeg bruker en liten rund form.

Serveres varm med is.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...