Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det begynte så positivt i går med blodig slimpropp. Var til jordmor på kontroll. Hun strippet livmorhalsen min, mye slimblod kom derfor hele dagen og natten sammen med masse rier. Først meget uregelmessig, men så jevnt hvert 8 min. i to timer. Jeg ble jo trøtt til slutt. Gikk og la meg (før jeg la meg leste jeg at riene kunne bli mindre aktiv på dette stadiet, hvis man la seg ned, men jeg måtte jo ha søvn). Riene dempet seg gradvis inntil klokken 0400, og jeg fikk sove et par timer.

I dag derimot: INGEN tegn til rier, ikke en uskyldig liten kynner en gang!!! Jeg er såååå skuffet og lei meg! Jeg er jo 7 dager over termin jo!!! Har prøvd å gå tur, men på brunn av bekkenplager, blir dette noe jeg på begrense.

Hvor lenge kan det ta før riene starter igjen??? Timer, dager, uker???

Dette er så frustrerende. Etter så mye håp i går, virker alt så håpløst i dag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19999-riene-som-forsvant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er ingen stor tilhenger av å framprovosere rier før kroppen er helt klar for fødsel. Jeg er klar over at det er normalt å strippe livmorhalsen/mormunnen for å tirre fram rier. Noen ganger er det vellykket, men da er mormunnen ganske moden fra før, og sansynligvis ville fødselen kommet rett rundt hjørnet av seg selv. Som oftest skjer faktisk det du forteller. Du får en liten tegningsblødning og maserier, som virker både vonde og utmattende, men sjelden har de effekt på åpningen. Jeg vil faktisk anbefale deg å bruke tiden nå til å hvile deg, sove mye, prøve å kose deg/tenke på noe annet. Når du allerede har gått en uke over tiden, er det ikke så lett, men det er ikke så mye annet du kan gjøre. Hvis du planer om å legge ut på langtur, løpe trapper eller ta storvask i huset, så vil jeg fraråde det. På fødeavdelingen har jeg ofte opplevd at jordmødre har bedt kvinner i din situasjon om å ta en tur på kino (gjøre noe koselig), gå ut og spis et bedre måltid, kanskje ta et lite glass vin (dette kan jeg strengt tatt ikke anbefale, men likevel...)og ikke minst, kople av litt. Et samleie kan virke gunstig hvis du er moden og kroppen kun trenger et lite puff for å vippes over mot fødsel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19999-riene-som-forsvant/#findComment-87355
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...